GM, çip kıtlığı nedeniyle Kuzey Amerika fabrikalarını geçici olarak kapatıyor.
Chevrolet, GMC, Cadillac ve Buick’in ana şirketi General Motors, küresel çip sıkıntısı nedeniyle Kuzey Amerika’daki altı fabrikasında üretimi geçici olarak durdurduğunu söyledi. Temel bilgisayar çiplerinin sıkı tedarikinden etkilenen en son büyük otomobil üreticisi oldu.
GM‘in ABD merkezli dört tesisi etkilenecek: Fort Wayne, Indiana; Wentzville, Missouri; Spring Hill, Tennessee ve Lansing, Michigan. Meksika ve Kanada’daki diğer dört fabrika da GM cip arzını artırmaya çalışırken birkaç hafta boyunca karanlıkta kalacak. Üretimin durdurulması, GM‘in kamyonetler ve SUV’ler dahil en karlı araçlarını etkileyecek.
Bir sözcü bir e-postada, “Atıl kalma süresi boyunca, Fort Wayne ve Silao da dahil olmak üzere etkilenen birçok tesisten bitmemiş araçları onaracak ve ürünlerimize yönelik güçlü müşteri talebini karşılamaya yardımcı olmak için bayilere göndereceğiz” dedi. “Durum karmaşık ve çok değişken olsa da ekibimizin en yüksek talep gören ve kapasitesi kısıtlı araçlarımız üzerindeki etkiyi en aza indirecek yaratıcı çözümler bulmaya devam edeceğinden eminiz.”
Etkilenen araçlar arasında Chevy Silverado, Cheyenne, Traverse, Equinox ve Express; GMC Acadia, Sierra, Savana, Terrain ve Canyon Buick; Cadillac XT5 ve XT6 bulunuyor. Bu, GM‘in çip sıkıntısına tepki olarak ikinci kez geçici fabrika kapatma kararı. Kuzey Amerika’nın en büyüğü olan otomobil üreticisi, daha önce Nisan ayında birkaç fabrikayı iki hafta boyunca boşta çalıştırmıştı.
Elbette GM, hiçbir gelişme belirtisi göstermeyen küresel yarı iletken çip eksikliğinin acısını hisseden yalnız değil. Mecburen her otomobil üreticisi, Volkwagen, Ford ve Toyota dahil olmak üzere, üretimi kesmek ve fabrikalarını geçici olarak kapatmak zorunda kaldı. Rakiplerinin çoğundan çok daha az araç üreten Tesla bile, alternatif çipleri desteklemek için araçlarının yazılımını yeniden yazmak zorunda olduğunu söyledi. Tesla CEO’su Elon Musk, bir açıklaması sırasında “küresel çip sıkıntısı durumunun oldukça ciddi olduğunu” söyledi.
İlginizi çekebilir: Tesla Pil Devrimi Ne Zaman Geliyor?
Yakın tarihli bir açıklama sırasında, GM yöneticileri, çip sıkıntısı nedeniyle ne kadar üretim kaybetmeyi beklediklerini belirtmedi. Ancak CEO Mary Barra, satın alma, üretim, mühendislik ve satış ekiplerinin, çipleri otomobillerden ve daha küçük SUV’lerden tam boyutlu kamyonetlere, büyük SUV’lere ve yeni elektrikli araçlara yönlendirmek için çalıştığını söyledi. Şirket, üretim kaybı nedeniyle bu yıl vergi öncesi kazancından 1,5 milyar dolardan 2 milyar dolara kadar kayıp olacağını vurguladı.
Kaynak: The Verge