Sosyal medya

Haber

Glovo Türkiye pazarından çekiliyor

Glovo

İspanya merkezli yemek ve benzeri ihtiyaçların kurye yoluyla tüketiciye ulaşmasını sağlayan Glovo, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu bazı ülkelerdeki faaliyetlerine son veriyor.

İspanya merkezli teslimat şirketi, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu bazı pazarlardan çıkma kararı aldı. Ülkemizde hali hazırda YemekSepeti, Getir gibi rakipleri olan İspanyol şirket, beklediği ilgiyi bulamamaktan şikayetçi.

İlginizi çekebilir: Samsung, Hindistan’da ekran paneli üretecek

Glovo

Bu kararın arkasındaki sebep ise, Glovo’nun pazar liderliği elde etmek istediği diğer pazarlara odaklanması ve enerjisini kısa dönemde kârlılığa erişebileceği bölgelere kaydırma stratejisi olarak açıklandı. Glovo ayrıca, ülkemizle birlikte Mısır, Uruguay ve Porto Riko gibi ülkelerde operasyonlarını durduruyor.

Henüz geçtiğimiz yılın sonunda aldığı 150 milyon Euro‘luk yatırımla birlikte, unicorn ünvanına sahip olan Glovo faaliyet gösterdiği diğer pazarlara odaklanacak. Glovo’nun Güneybatı ve Doğu Avrupa ile Latin Amerika ve Sahra Altı Afrika bölgesine odaklanacağı açıkladı.

Glovo

Glovo’nun kurucu ortağı ve CEO’su Oscar Pierre, yaptığı açıklamada; “Bu çok zor bir karar oldu, ancak stratejimiz her zaman müşterilerimiz için birinci sınıf bir kullanıcı deneyimi sunmak oldu. Ayrıca kendimizi en iyi şekilde yetiştirip karlılığı arttıracağımız pazarlara odaklanmak istiyoruz.”dedi.

Tüm çalışanlarına, kuryelerine ve iş ortaklarına teşekkür ederek pazardan çekileceğini duyuran Glovo, birkaç hafta daha faaliyetlerini sürdürecek. Şirket halihazırda Türkiye’de İstanbul, Ankara ve İzmir’de olmak üzere üç farklı şehirde faaliyet gösteriyordu.

Enerji mühendisi, basketbol antrenörü ve teknoloji meraklısı...

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Aksesuar

Sony, WF-XB700 ve WH-CH710N kulaklıklarını piyasaya sürdü!

Sony

Sony, WF-XB700 ve WH-CH710N olmak üzere iki yeni Bluetooth kulaklığını piyasaya sürdü. WF-XB700 kulak içi, WH-CH710N ise kulak üstü bir tasarıma sahip.


İlginizi çekebilir: Huawei P40 Pro, 128 puan ile DxOMark’ın zirvesine yerleşti!


Sony bu kulaklıkları hangi özelliklerle tanıttı?

WF-XB700 kulak içi kulaklığı, Sony’nin Extra Bass serisine ait bir ürün olarak tanıtıldı. Cihaz, Sony’nin amiral gemisi kulaklığı WF-1000XM3’e benzer bir kulaklık tasarımına sahip. Sony WF-XB700, IPX4 sertifikasına yani tere ve su sıçramalarına karşı koruması ile geliyor. Kulaklığın egzersiz yaparken sabit durmasını sağlayacak kanatçıklara ise bu cihazda yer verilmemiş. Cihazda WF-1000XM3’ün aksine aktif gürültü iptali bulunmuyor. Ayrıca dokunuş desteği bu cihazda bulunmuyor. Onun yerine fiziksel butonlar tercih edilmiş.

Sony

Sony WF-XB700, şarj kutusuyla birlikte WF-1000XM3’ün 24 saatlik pil ömrünün aksine yaklaşık 18 saatlik pil ömrüne sahip. Ancak kutusu olmadan ise WF-1000XM3 6 saat dayanırken, WF-XB700 9 saat dayanabiliyor. Yani iki cihazın birbirine karşı artı ve eksileri mevcut. WF-XB700, 130$ fiyattan satışa sunulacak ve siyah, mavi renk seçenekleri bulunacak.

Sony WH-CH710N ise çift mikrofon yardımı ile gelişmiş gürültü engelleme özelliğine sahip. WH-CH700N yani cihazın eski versiyonundaki gürültü engelleme yeterli gelmiyordu umarız bu sürümde bu soruna çözüm bulunmuştur. Yeni modelde aynı eskisi gibi 35 saatlik pil ömrüne sahip olacak. Tasarım ise diğer Sony kulaklıklara benzer bir şekilde biraz yenilendi. WH-CH710N‘nin fiyatı ise 200$ olacak ve siyah, beyaz, mavi renk seçenekleri bulunacak.

Devamını oku

Akıllı Telefonlar

YouTube, “Shorts” ile TikTok’a rakip olabilir

YouTube Shorts

YouTube, kısa süreli ve müzik içerikli videolar için “Shorts” özelliği üzerinde çalışıyor. Şirket, kullanıcılarının platformunda kalmasını sağlamak için yeni adımlar atmaya hazır.

The Information’ın haberine göre YouTube, TikTok’a benzer bir müzikli kısa video özelliği üzerinde çalışıyor. Şirketin bu hamlesiyle, rakibine kaptırdığı kullanıcı sayısını azaltmayı hedeflediği tahmin ediliyor.

İlginizi çekebilir: Steam’de karantina döneminin indirimleri ve oyun tavsiyeleri

YouTube Shorts

Google, YouTube’un Android ve iOS işletim sistemlerindeki mobil uygulamalarına Shorts isimli bir özelliği ekleyerek kullanıcılarına TikTok’a benzer bir müzikli kısa video hazırlama imkanı sunacak. Söz konusu kısa videolar, aynı TikTok’ta olduğu gibi sıralanacak. Şirket, bu videolarda YouTube’un içerisindeki geniş müzik yelpazesinin de kullanılmasına imkan tanıyacak.

Büyük ilgi görmesi beklenen YouTube Shorts özelliğinin, yıl sonuna kadar platforma eklenmesi bekleniyor. Ancak YouTube sözcüsü ise yeni özellik ile ilgili daha fazla bilgi istenmesine cevap olarak: “Söylentiler veya spekülasyonlar hakkında yorum yapmıyoruz” ifadelerini kullandı.

YouTube Shorts

Bu tarz platformlarda, rakiplerinde bulunan ve kullanıcılar tarafından beğenilen özellikleri kendilerine de ekleme özelliği ilk defa görülmüyor. Dünyanın en büyük video platformu olan YouTube, daha önce de Snapchat’in ve Instagram’ın “Hikayeler” özelliğini de bünyesine eklemiş ve rakip sosyal platformlardaki  özellikleri bünyesine katma gibi hamleler yapmıştı.

Aynı şekilde TikTok‘un da bir süre önce, birçok şarkının hızla tanınmasını ve yayılmasını sağladığından, kendi müzik uygulamasını çıkaracağı söylenmişti. YouTube’un bu girişimle kısa süreli ve müzikli videolar içeren TikTok’un yerini alıp alamayacağı ise merak konusu.

Devamını oku

Haber

The Last of Us 2’nin çıkış tarihi ertelendi!

The Last of Us 2'nin çıkış tarihi ertelendi!

    The Last of Us 2‘nin çıkış tarihi ertelendi! Sony, The Last of Us 2‘nin ve Iron Man VR‘ın çıkış tarihinin belirsiz bir süreliğine ertelendiğini duyurdu.


İlginizi çekebilir: Call of Duty Modern Warfare 2 Remastered PS4 çıktı!


    PlayStation, Perşembe günü Twitter hesabından yaptığı açıklamasında “Küresel çapta yaşadığımız kriz, oyuncularımızın hak ettiği lansman deneyimini sağlamamız konusunda bizi olumsuz etkiliyor” dedi. Açıklamaya buradan ulaşabilirsiniz.

The Last of Us 2'nin çıkış tarihi ertelendi!

Sony ve Naughty Dog tarafından geliştirilen oyunun (The Last of Us Part II) Şubat ayında erişime açılması planlanmıştı. Ancak oyun üzerindeki geliştirmelerin devam etmesi sebebi ile Mayıs ayına ertelendiği duyuruldu. Son olarak Perşembe günü yapılan açıklamada, COVID-19 salgını sebebi ile “bir sonraki bildiriye kadar” ucu açık bir süre boyunca The Last of Us 2‘nin çıkış tarihi ertelendi!

Devamını oku