Sosyal medya

Apple

Foxconn’un iPhone üretimi yapan Zhenghzou tesisi faaliyete başladı

Apple’ın tedarikçisi olan Foxconn, iPhone için kritik parçalar üretmiş olduğu Zhenghzou‘daki tesisini yeniden devreye aldı. İş gücünün sadece %10’u geri dönüş sağlayabildi.


İlginizi çekebilir:WhatsApp için karanlık mod, iPhone’larda da kullanıma sunuldu!


Çinli yetkililer tarafından Foxconn tesislerinin açılıp açılmadığı muallakta iken, yeni bir rapor Foxconn‘un en önemli tesislerinden olan Zhenghzou‘nun üretime başladığını ortaya çıkardı.

Reuters tarafından yapılan habere göre, Foxconn Pazartesi günü Zhenghzou‘daki fabrikasında üretim yapmak için gerekli izinleri aldı.

Foxconn'un iPhone

Raporda Foxconn‘un izinleri ne zaman aldığı ya da tam vardiya çalışıp çalışmayacağı tam olarak belirtilmemekte. Net olan tek bilgi ise sadece %10 iş gücünün geri dönüş sağladığı.

Foxconn çalışanlarının bazıları Çin’in yeni yıl tatili(Ay Yılı Takvimi) sebebi ile halen izindeler. Genel olarak ise, işçilerin fabrika alanındaki kışla benzeri barakalarda yaşadığı bilinmekte. Bu bilgi ile yola çıkıldığında, %10 oranının sadece Zhengzhou’da bulunan bir vardiyadaki işçilere karşılık değil, Foxconn‘un bütün tesislerinde bulunan bütün işçilerinin oranına denk geliyor olması muhtemel.

Çinli analist Ming-Chi Kuo‘nun yapmış olduğu hesaplamalara göre korona virüsünün ve devamındaki güvenlik önlemlerinin sebebi ile gerekli olan işçi sayısından daha az kişi iş başı yapabilir görünmekte. Bu da Zhenghzou tesisi devreye alınma sırasında yaklaşık olarak %40 – %60 işçi kapasitesi ile başlayacağı anlamına gelmekte.

Ayrıca analist Kuo, benzer olarak Shenzhen tesisin de gerekli olan toplam işgücünün sadece %30 ile %50’sinin geri döneceğini düşünmekte. 

Bu iki tesisten en önemli olanı şu an için tabiki de iPhone 11 ve iPhone 11 Pro modellerinin montajının yapıldığı Zhenghzou tesisi. Diğer yandan Shenzhen tesisi bu yıl sonu tanıtılacak olan iPhone 12 çalışmalarının yapılacağının düşünüldüğü tesis olarak belirtilmekte. Dolayısı ile bu ertelemelerin sebep olduğu dalgaları gelecek yıllarda da görebiliriz.  

Teknolojiyi ve fotoğraf çekmeyi seven biri...

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Apple

Müzik platformları büyümeye devam ediyor.

Yazan:

Müzik yayınlayan platformlar piyasa halinde büyümeye devam ediyor. %32 oranında gerçekleşen büyüme karşısında piyasanın lideri hala Spotify!


İlginizi çekebilir; Samsung Camera Controller ile saatiniz üzerinden kamera kontrolü!


Spotify liderliğini koruyor!

Küresel müzik piyasası her anlamda büyümeye devam ediyor. İşin sanat kısmını bir kenara bırakırsak, müzik yayın platformları da güçlenmeye devam ediyor. Artık günlük hayatımızda olmazsa olmaz haline gelen Spotify, iTunes gibi uygulamalar küresel çapta hızla büyümekte. Counterpoint isimli internet sitesinde yer alan araştırmaya göre, müzik yayın platformlarının oluşturduğu piyasa bir önceki senenin verileri baz alındığında %32‘lik bir büyüme kaydetmiş. Bu büyüme oranlarının ardından piyasada en çok abonesi olan Spotify birinciliğini korurken onu, Apple Music ve Amazon Music takip ediyor. Aktif abone sayısını piyasanın %35‘i civarında tutan Spotify kendi içerisinde de %23‘lük bir büyüme gerçekleştirmiş durumda. Ancak araştırmacıların takdirini toplayan platform Apple Music oldu. Apple Music, rakiplerine oranla daha az kullanıcıya ulaşmasına rağmen, kendi içerisinde %31‘lik bir büyüme gerçekleştirerek abone sayısında ciddi bir artış yakaladı. Apple‘ı takip eden Amazon Music ise aktif abone oranını %15 seviyelerine getirdi. Piyasaya yeni yeni giren YouTube Music de %6‘lık pay ile ilerlemesini sürdürüyor.

Müzik platformları

Bu paralı abonelik sistemlerini yaklaşık 358 milyon insanın kullandığını belirten araştırma, bu sayının 2020 sonunda normalden %25 daha fazla artış göstereceği belirtilmiş. Buna en büyük sebep olarak da Corona virüsü gösterilmiş. Salgın hastalık nedeniyle önümüzdeki sene en az 450 milyon insanın bu sistemin aktif kullanıcısı olacağı iddia ediliyor. Bakalım ilerleyen zamanlarda Spotify‘ın liderliğini elinden alabilecek firma ve platform çıkacak mı, bekleyip göreceğiz?

Devamını oku

Apple

ABD’deki Apple mağazaları, Mayıs sonuna kadar kapalı kalabilir

Apple mağazaları

Apple, ABD’deki çalışanlarını, mağazaların Mayıs’a kadar kapalı kalabileceği konusunda uyardı. Hatırlarsanız, daha önce yaptığımız bir habere göre, Apple’ın mağazalarını Nisan ayında kademeli olarak açacağını duyurmuştuk. Fakat bu durum, özellikle ABD açısından pek de mümkün görünmüyor.


İlgili habere bu başlıktan ulaşabilirsiniz: Apple, mağazalarının ilk yarısını nisan ayında tekrar açabilir!


Salgının etkileri, Apple çalışanları ve Apple mağazaları için ne olacak

Mart ayının başlarında, salgının yayılımını yavaşlatmak için Çin dışındaki 458 mağazasının tamamını kapatan Apple, çalışanlarını da evden çalışmaya teşvik etmişti. Ve Mart ayında Çin’de düzelmeye başlanan salgın grafiğiyle beraber Çin’deki bütün mağazaları açmaya başlayan Apple, Covid-19 salgının merkezinin Avrupa ve Amerika’ya taşınmasıyla beraber Çin dışındaki operasyonlarını tekrar gözden geçirmeye başladı.

Deirdre O’Brien’ın belirttiği üzere, firma Covid-19 salgını ile ilgili gelişmeleri yakından takip ediyor ve mevcut duruma göre; şartlar aksine el vermediği sürece, mağazalar Mayıs ayına kadar kapalı kalacak. ABD’de Covid-19 salgınının mevcut durumunu göze aldığımızda ise durum pek de parlak gözükmüyor. Umarız her şey normale dönmeye başlar ve Apple Mağazaları da bütün dünyada yeniden açılır.

3 Nisan 2020 tarihi itibariyle ABD’de yaklaşık olarak 250.000 Covid-19 vakası görüldü. Bizler de artık bu virüse karşı bir aşı veya tedavi bulunarak; ABD, ABD halkı ve tüm dünyanın bir şekilde normale dönmesini diliyoruz.

Ve son bir hatırlatma; sosyal mesafenizi korumayı ve ellerinizi bol bol yıkamayı unutmayın!

Devamını oku

Akıllı Telefonlar

Apple, Xiaomi ve Oppo Hindistan satış fiyatlarını arttırdı!

Apple, Xiaomi ve Oppo Hindistan'da fiyatlarını arttırdı!

Apple, Xiaomi, Oppo ve diğer başta gelen şirketler 1 Nisan itirabi ile Hindistan satış fiyatlarını arttırdı. Hindistan’ın Mal ve Hizmet Vergisini %12‘den %18‘e arttırması ve para biriminin zayıflığı, üreticilerin fiyat politikalarını tekrar düşünmelerine sebep oldu.


İlginizi çekebilir: Ne oluyor bu fiyatlara?


Hindistan’da akıllı telefon fiyatları artıyor!

Xiaomi, kârının %5‘in altına inmesinin ardından yaptığı açıklamada “Fiyatlarımızı arttırmaktan başka bir seçeneğimiz kalmadı.” dedi. Yeni fiyatlar derhal geçerli olacağını bildirdi.

Oppo, perakende satıcılara yeni fiyat listesini gönderdi. En uygun fiyatlı telefonu Oppo A1k‘dan, en pahalı telefonu Oppo Reno3 Pro‘a kadar bütün telefonlarının fiyatları arttı. Örneğin 29,990 Rupi‘den (ortalama 2650Tl)  satışa çıkan Reno3 Pro şu an 31,990 Rupi (ortalama 2850Tl) fiyatına güncellendi.

Apple‘ın  32GB iPhone 7‘den, 512GB iPhone 11 Pro Max‘a kadar bütün ürün listesinin fiyatı ortalama %5 arttı. 2019’un en popüler akıllı telefonlarından birisi olan iPhone 11‘in fiyatı 69,900 Rupi‘den (ortalama 5800Tl), 68,900 Rupi‘ye (ortalama 6070Tl) yükseldi.

Yeni fiyatlar bugün duyurulsa da, ülkedeki herkes karantinada olduğu için dükkanlara gidip cihaz almaları veya online olarak satın alıp evlerine getirtmeleri mümkün değil.

Devamını oku