Sosyal medya

Sosyal Medya

Facebook Messenger, ortaklaşa video izleme desteğine kavuştu

Facebook Messenger uygulaması için bugün yayınlanan yeni güncelleme, kullanıcıların birbirleriyle ortaklaşa video izleyebilmelerini mümkün kılıyor.


İlginizi çekebilir: Facebook, üniversite öğrencilerine özel ‘Facebook Kampüs’ü tanıttı

reklam

Facebook, uzun süredir ana uygulamasında kullanıcıların birbirleriyle eş zamanlı olarak beraber video izlemelerini mümkün kılıyor. Bugün ise şirket, bu özelliği mesajlaşma platformu Facebook Messenger için de kullanıma sunmaya başladığını duyurdu. Messenger’a gelen Watch Together (Birlikte İzle) özelliği sayesinde arkadaşlarınızla hem görüntülü görüşebilir, hem de eş zamanlı olarak Facebook Watch’tan video izleyebilirsiniz.

Facebook Messenger Birlikte İzle özelliği böyle görünüyor

Facebook Messenger Birlikte İzle

reklam
Aorus reklamı

Facebook Messenger’ın Android ve iOS uygulamasında aynı anda kullanıma sunulan Birlikte İzle özelliğine, bir video görüşmesi veya Messenger odasındayken parmağınızı yukarı kaydırarak erişebilirsiniz. Akabinde Facebook’un önerdiği videoları veya belirli kategoriler üzerinden kendi seçtiğiniz videoları izleyebilirsiniz.

Ayrıca bu özelliğin en güzel tarafı, sadece 2 kişiyle sınırlı kalmaması. Messenger, Birlikte İzle özelliğini görüntülü arama esnasında 8 kişiye kadar; Messenger odasında ise 50 kişiye kadar kullanabilme imkanı veriyor.

Facebook, şu anda Messenger’da günlük 150 milyon görüntülü görüşme yapıldığını ve insanların birbirlerine günde 200 milyon video gönderdiklerini söyledi. Daha önce Messenger’dan sorumlu bir başka yetkili de platformun giderek daha görsel hale geldiğini ve çok hızlı büyümeye devam ettiğini söylemişti.

Tüm bu büyümeler çerçevesinde şirket, platformunu kullanıcılar için çok daha eğlenceli hale getirmek için yoğun çalışıyor. Yeni Birlikte İzle özelliği de, işte bu çalışmaların son meyvesi.

Adventure İstanbul
Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya

Facebook’un yeni rap uygulaması: BARS

Yazan:

Facebook BARS

Facebook, kullanıcıların hazır beat’ler üzerine rap yapabilecekleri ve bu videoları paylaşabilecekleri yeni bir uygulamayı duyurdu. BARS adı verilen bu uygulamada 60 saniyeye kadar yapılabilecek olan rap videoları, TikTok’takine benzer bir akış sayfasına gönderilebilecek. Facebook, bu uygulamadaki ses efektlerinin stüdyo kalitesinde olduğunu da belirtiyor.


İlginizi çekebilir: Facebook, şimdi de akıllı saat pazarına girmeyi planlıyor

reklam

An itibariyle kapalı beta sürümde olan bu uygulama için şimdiden kayıt olup, uygulama kullanıma girdiği anda hemen ulaşabilmek için imkanınız da bulunuyor. Uygulamanın ilk aşamada kullanıcıların seviyesini öğrenip kişiye göre içerik sunacağı da belirtilenler arasında.

Uygulamada ayrıca, otomatik önerilen kelime ipuçları ile birlikte serbest stil yapma becerisine sahip olacağınız bir Meydan Okuma moduna da yer verilmiş. Hemen aşağıda da bu uygulamayla hazırlanmış bir şarkı kesitinin videosunu görmektesiniz.

reklam
Aorus reklamı

Bu tanıtım gönderisinin açıklamasında da “BARS uygulaması App Store’da yayında! Kullanıcı adınızı rezervasyon yaptırın ve uygulamaya ilk ulaşanlardan olun.” cümlelerine yer verilmiş. Tabii burada kastedilen, ABD’nin App Store’u oluyor.

Açıklamaların devamında da “BARS, yüzlerce farklı ücretsiz beat ile kaliteli rap müzikleri eğlenceli ve kolay bir şekilde oluşturmanızı sağlayan yeni bir uygulama. Bu uygulamada harika şarkılar çıkartabilmek için geçmiş bir rap deneyimine bile gerek yok.” cümleleri görülüyor.


İlginizi çekecek bazı uygun fiyatlı ürünleri eklediğimiz Hepsiburada listemizi de ziyaret edin!


Bu uygulama an itibariyle Android mobil işletim sistemi için sunulmadı. Fakat zaman içerisinde oraya geleceği de şüphesiz görünüyor. Koronavirüs salgını sebebiyle ses sanatçılarının sektörleri büyük zarara uğradı. Bu uygulama o sanatçılar için de bir umut olabilir gibi görünüyor. Peki sizce Facebook’un bu yeni BARS adlı uygulaması TikTok’un kullanım oranını etkileyecek mi?

Adventure İstanbul
Devamını oku

Sosyal Medya

Twitter, ücretli takipçi özelliğini duyurdu!

Yazan:

Twitter Super Follow Özelliği

Birçok sosyal medya platformu, son dönemde ücretli üyelik sistemine geçiş yapmaya başladı. Bu platformlar, ücretli hâle gelmeseler de ücretli üyeler için daha özel paylaşımlar sunma yoluna gittiler. Bunlara YouTube’daki “join” yani “katıl” butonunu en güncel örnek olarak verebiliriz. Bu akıma katılan son sosyal medya platformu da Twitter oldu.


İlginizi çekebilir: Twitter, canlı sesli sohbetler için “Spaces” özelliği test ediyor

reklam

Şimdi de Twitter, dün gerçekleştirdiği yatırımcı toplantısında “Super Follow” adını verdiği yeni sistemini tanıttı. Bu sistemin aylık 4.99$’lık bir üyelik ücretinin bulunacağı ve bazı paylaşımların sadece bu üyelerin görüp cevaplayabileceği şekilde yayınlanacağı açıklandı. Bu şekilde üye olan kişiler ise “Super Follower” kategorisine girecekler ve istedikleri anda üyeliklerinden çıkma haklarının bulunacağı da belirtiliyor.

Twitter’a grup özelliği de geliyor

Bu sistemin duyurusu aslında çok büyük bir sürpriz de olmadı diyebiliriz. Çünkü 2020’nin Temmuz ayında da Twitter tarafından paylaşılan bir iş ilanında “Bir üyelik platformu oluşturuyoruz.” gibi bir açıklama yer almıştı. Twitter, bu yeni özel ücretli takip sistemine ek olarak “Communities” ismini verdiği ve “Topluluklar” olarak Türkçeye çevirebileceğimiz bir özelliğini de duyurdu.

reklam
Aorus reklamı

Bu yeni özelliğin de Facebook’taki Gruplar özelliğine bir hayli benzeyeceği ve ortak ilgi alanı olan insanların bir konu başlığı altında bir araya gelmelerini sağlayacağı belirtiliyor. Facebook, bu grup özelliği sayesinde çok popüler olmuştu diyebiliriz.

Hatta Facebook’u şu anda aktif olarak kullanan kişilerin birçoğunun sadece bu özellik için kullandıklarını söylemek bile yanlış olmaz. Tabii bu özelliğin Twitter üzerinde de işe yarayıp yaramayacağını zaman gösterecek. Hem ücretli üyelik sisteminin hem de grup özelliğinin ne zaman kullanıma gireceği henüz açıklanmadı.


İlginizi çekecek bazı uygun fiyatlı ürünleri eklediğimiz Hepsiburada listemizi de ziyaret edin!


 

Adventure İstanbul
Devamını oku

Güncelleme

WhatsApp gizlilik sözleşmesini reddetmenin sonuçlarını açıkladı

whatsapp gizlilik

Ocak ayında kullanıcıların yeni gizlilik sözleşmesini kabul etmeye zorlayan WhatsApp oldukça büyük tepkiler almıştı. Öyle ki kullanıcılar Facebook ile bilgilerinin ve konuşmalarının paylaşılabileceğini düşünmüşlerdi.


Bu arada bilgisayar almayı düşünüyorsanız; 790-4.199TL arası her kullanıma uygun sağlam bilgisayarlar için bu listeye bakabilirsiniz.

reklam

Genel bir bilgi verecek olursak ise WhatsApp için geçerli olmadığı söylenilen bu durum; konuşmaları uçtan uca şifreli sunmayan Facebook Messenger için geçerli durumda. Ancak buna rağmen Facebook ile alakalı bir tepki daha önceden görülmezken; WhatsApp, ilginçtir ki, bu tepkiye maruz kalmıştı. Sonrasında yine birçok kullanıcının WhatsApp benzeri; konuşma ulaşımı açısından güvenilirliklerinin yine tartışmaya açık olduğunu not düşebileceğimiz diğer uygulamalara geçtiğini görmüştük.

Bütün bunlar sonucunda WhatsApp yeni kurallarının uygulanmasını 8 Şubat tarihinden 15 Mayıs’a çekti. Kullanıcıların kafasındaki bazı soru işaretleri ise hala yerlerini koruyor. Mayıs ayı geldiğinde kuralları kabul etmeyen kişiler için oluşacak durum da merak edilenler arasında başta yer alıyor.

reklam
Aorus reklamı

whatsapp gizlilik

Dün yaptığı açıklamada da firma tam olarak bunu açıklıyor. İletilene göre Whatsapp gizlilik şartları kabul edilmezse; 15 Mayıs tarihinden sonraki birkaç hafta için bildirim ve arama almak mümkün olacak. Ancak uygulama üzerinden mesaj okuma ve gönderme imkanı verilmeyecek.

Sonrasında ne olacağı ise hala bilinmiyor. Ancak WhatsApp uygulamasının yeni şartlarına göre firma; 120 gün boyunca aktif olmayan hesapları silme hakkını saklı tutuyor. Dolayısıyla gizlilik şartlarının reddedilmesi durumunda böyle bir uygulama yapılması da mümkün.

Bu arada son olarak WhatsApp uygulamasının zaten yıllardır Facebook ile bilgi paylaştığını belirtelim. Yeni gizlilik şartlarıyla bu bilgilere eklenmesi mümkün şeyler ise ödeme ve alışveriş bilgileri. Uygulamanın bunu Facebook reklam önerilerine destek sağlamak için yapması muhtemel. Ancak WhatsApp üzerinden alışverişin çok yaygın olmadığını da düşünürsek, şimdilik çok fazla değişen bir şey olmayacak gibi duruyor.

Adventure İstanbul
Devamını oku

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

HWP COIN’den Haberler