Sosyal medya

Sosyal Medya

Facebook, Gruplar’a yeni katı kurallar getirdi

Facebook Gruplar

Facebook, Gruplar özelliğine el atmaya başladı. Sosyal medya platformu, şimdi uygulama içerisinde gruplarla alakalı kurallarını güvenlik odaklı olmak suretiyle yeniden yapılandırıyor. Yeni kuralların başında ise, artık sağlıkla alakalı grupların Facebook’un öneri algoritmasına dahil edilmemesi geliyor.


İlginizi çekebilir: Facebook Messenger için, AR efekt geliştiricilerine müjde!

reklam
MSI reklamı

Facebook, Gruplar için yeni katı kurallar getiriyor

Facebook, Gruplar özelliğine yanlış bilgilerin ve zararlı içeriklerin yayılmasını engellemek amacıyla yeni kurallar ekleyeceğini duyurdu. Facebook’taki gruplar, özellikle Facebook’un öneri algoritması tarafından tavsiye edildiğinden dolayı yanlış bilgi ve komploları yaymakla suçlanıyor.

Aslında bu ilk adım değil; örneğin Facebook, yöneticilerin engellenmiş bir gruba benzer yeni bir grup oluşturmasını da zaten yasaklamıştı. Şirketin yeni kuralları ise gruplar üzerinde daha fazla denetime sahip olmak amacıyla Facebook’un yetkilerini genişletiyor.

Facebook Gruplar

Kural ihlallerini engellemek için sıkı denetimler

Şu andan itibaren, Facebook’un politikalarını ihlal ettiği için kapatılan bir grubun, üyeleri ve yöneticileri geçici olarak yeni grup oluşturamayacak. Ayrıca, grup üyeleri Facebook’un topluluk kurallarını ihlal ettiğinde, artık moderatörlerin 30 gün boyunca tüm gönderileri onaydan geçirmesi gerekecek. İlgili grupta hala topluluk kuralları ihlal edilmeye devam edildiğinde ise Facebook o grubu tamamen kaldıracak.

Yeni kurallarla Gruplar’a gelen bir diğer özellik, yönetici belirlenme konusunda oldu. Bu bağlamda bir grubun yöneticisi, eğer yöneticilikten ayrılırsa ve grubun başka hiçbir yöneticisi kalmazsa, Facebook tarafından üyelere belirli yönetici rollerine geçmeleri önerecek. Gruba hiç yönetici belirlenemezse de grup tamamen arşivlenecek.

Facebook Gruplar

Sağlık grupları artık önerilmeyecek

Facebook, insanların platform içerisinde özellikle sağlıkla ilgili konularda doğru bilgi almalarını önemsediğini ifade etti. Bunun bir parçası olarak, bundan böyle Facebook’un öneri algoritması sağlık gruplarını kapsamayacak. Yani önerilen gruplar kısmında sağlıkla ilgili herhangi bir grubu görmeyeceğiz.

“İnsanları doğru sağlık bilgileriyle ilişkilendirmeye öncelik vermek için, artık sağlık gruplarını önerilerde göstermemeye başlıyoruz. İnsanlar yine de arkadaşlarını sağlık gruplarına davet edebilir veya arayabilir.”

Facebook’un yeni kurallarında yaptığı bir diğer güncelleme, şiddet içerikli gruplarla mücadele noktasında oldu. Artık şiddet ve terörle ilgili içerikler barındıran gruplar önerilerden çıkarılacak, aramalarda gösterilmeyecek ve haber kaynağında da paylaşımları azaltılacak. Hatta Facebook, bu tarz grupları örtülü dil ve semboller kullanıyor olsalar bile olası şiddet paylaşımları yaptıklarında kaldırdıklarını söyledi.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haber

TikTok, Shopify ile yeni ortaklığını duyurdu

TikTok, Shopify ile yeni ortaklığını duyurdu

TikTok büyümeye devam ederken ve ABD’de Beyaz Saray İcra Kararnamesi satılmasına rağmen faaliyetlerini sürdürüyor. Büyümeye ve izleyici erişimini genişletmeye devam eden yeni yıldızları, kendi platform ünlülerini çıkarmaya devam ediyor.


İlginizi çekebilir: TikTok, OpenSlate ile yeni ortaklığını duyurdu

reklam
MSI reklamı

Tiktok yeni ortalıkla neyi planlıyor?

Kaliteli içerik oluşturucular daha fazla kullanıcı gelmesine yardımcı oluyor. Platform, daha sağlam reklam ağlarına ve araçlarına sahip olan Instagram ve YouTube’dan daha fazla para kazanma peşinde. TikTok, içerik oluşturucuların doğrudan gelir elde etmeleri için başka bir yol sağlamaya yardımcı olmak amacıyla daha fazla e-ticaret seçeneğini entegre etmeye çalışıyor. “Bugün, Shopify ile bir milyondan fazla tüccarın doğrudan TikTok’un son derece bağlı topluluğuna yönelik kampanyalar oluşturmasına ve yürütmesine yardımcı olacak küresel bir ortaklığı duyuruyoruz.”

TikTok, Shopify ile yeni ortaklığını duyurdu

Düzenleme, Shopify satıcılarının TikTok’ta Shopify kontrol panellerinde oluşturabilecekleri promosyonlar çalıştırmasına olanak tanıyor. “Yeni TikTok kanalı aracılığıyla Shopify satıcıları, Shopify kontrol panelinden çıkmadan TikTok For Business Ads Manager‘ın temel işlevlerine erişebilir. Öne çıkan özellikler şunları içeriyor:

Yeni, “1 tık” pikseli: Shopify satıcıları, Platform Piksellerini tek bir düğmeyi tıklayarak kurabilir veya bağlayabilir, böylece dönüşümleri daha hızlı ve kolay bir şekilde izleyebilirsiniz. Kampanyalar için Tek Noktadan Alışveriş: Satıcılar tek bir yerde kampanyalar oluşturabilir, kitleleri hedefleyebilir ve performansı izleyebilir.
Basitleştirilmiş Yaratıcılık: Herkesin TikTok’ta anlatacak bir hikayesi var ve TikTok kanalı, Shopify satıcılarının toplulukta yankı uyandıran yerel, paylaşılabilir reklamlar oluşturmasına olanak tanıyor. TikTok’un sezgisel yaratıcı araçları, tüccarların ürünlerini dakikalar içinde yüksek kaliteli TikTok videolarına dönüştürmesine yardımcı olur. Ücretsiz Reklam Kredisi: Uygun satıcılar, ilk TikTok kampanyalarını başlatmak için 300 $ ‘lık reklam kredisi talep edebilirler. ”

Anlaşma iki platform için de yararlı

TikTok’a göre, Shopify satıcıları için bu cazip gelebilir. Kullanıcılarının yaklaşık yarısı, uygulamada bir ürün veya marka tarafından yayınlanan reklamlar aracılığıyla yeni ürünler keşfettiklerini belirtti. “İşletmelere değer katan ve TikTok’ta kitlelerini büyütmeye yardımcı olan hem ücretli hem de organik fırsatları keşfetmeye devam ederken Shopify ile ortaklığımızı geliştirmekten heyecan duyuyoruz. Ortaklığımızın bir parçası olarak, yeni ticareti de test etmeye başlayacağız. kullanıcılarımızın Shopify satıcılarını keşfetmesini ve uygulama içinde ürünlerini satın almasını daha da kolaylaştıran özellikler üzerine çalışıyoruz.

TikTok, Shopify ile yeni ortaklığını duyurdu

Bu yeni özellikler muhtemelen TikTok’un halihazırda bazı kullanıcılar ve markalarla test ettiği ürün etiketlerine benzer olacaktır. Shopify ile doğrudan bağlantı, platformu daha da ileriye taşıyabilir. TikTok’un para kazanma planlarında bir sonraki adımı, geçen yıl 122 milyon doların üzerinde gelir elde ettiği bildirilen uygulamanın Çin versiyonu ‘Douyin‘ ile aynı yolu izleyerek sağlayabilir.

Devamını oku

Sosyal Medya

Pinterest, perakendecilerin işine yarayacak e-ticaret araçlarını tanıttı

Yazan:

Pinterest bu hafta, perakendecilerin müşterileriyle olan etkileşimini artırmak ve satışlarını yükseltmek amacıyla kullanmak isteyebileceği e-ticaret özelliklerini duyurdu. Pinterest’i ekmek kapısı olarak kullanıyorsanız, yeni ‘vitrin’ profilleri ve mağaza sekmesi gibi bir dizi e-ticaret özelliklerinden faydalanabilirsiniz.


İlginizi çekebilir: Facebook, Hikayeler için 24 saatten uzun süre seçenekleri getiriyor

reklam
MSI reklamı

Facebook, WhatsApp ve Instagram mobil alışveriş deneyimi noktasında kendilerini epey bir geliştirmiş olsalar da, rakipleri de bu konuda geri kalmamak için ellerinden geleni yapıyor. Bu hafta Pinterest, yaptığı bir duyuruda yeni e-ticaret özelliklerinden bahsetti. Özetle, Pinterest’i müşterilerinizle etkileşime geçmenizi sağlayan birincil köprü olarak kullanıyorsanız, bugünden itibaren işiniz çok daha kolaylaşacak.

Pinterest uygulamasına eklenen yeni e-ticaret özellikleri neler?

Öncelikle Pinterest, mağazaların müşterilerine ürünlerini kolay ulaşılabilir bir biçimde sunabilmelerini sağlamak maksadıyla Mağaza sekmesini güncelledi. Burada sattığınız ürünleri, kafa karışıklığı yaratmadan sade ve hoş bir biçimde belirli kategorilere ayırarak müşterilerinizin beğenisine arz edebilirsiniz.

“Güncellenen profil; satıcıların mağaza sekmelerini kategoriye, öne çıkan ürün gruplarına ve dinamik olarak oluşturulmuş önerilere göre düzenlenmiş, stoktaki öne çıkan ürünlerle vitrine dönüştürmesine olanak tanır.

Pinterest mağaza

Buna ek olarak, artık Pinterest kullanıcıları alışverişle ilgili aramalar yaptığında, arama sonuçlarında önerilen satıcıların bir listesi de gösterilecek. Bu sonuçlar tahmin edebileceğiniz üzere, sizin ilginizi neyin çektiğine göre belirleniyor. Örneğin iç çamaşırlarla ilgili araştırma yaptığınız zaman, karşınıza iPhone satıcıları elbette ki çıkmayacaktır.

Pinterest ayrıca, tüccarlara kendi çektiği görüntülerini, ‘gerçek’ ürünlerle eşleştirme olanağı sağlayacak yeni bir ürün etiketleme sistemi de test ediyor. Aslında, işletmeler uzun zamandır ürün etiketlerini Koleksiyon pinlerine ekleyebiliyordu, ancak ürünleri etiketlerle nitelendirmenin yepyeni bir yolu olan söz konusu seçenekle, ürünlerinizin alaka düzeyini artırabilirsiniz.

Pinterest mağaza

Pinterest’in duyurduğu diğer küçük yenilikleri de şu şekilde sıralanıyor:

  • Reklam tekliflerinizi, tanımladığınız reklam hedefinizle uyumlu hale getirecek yeni bir otomatik satış teklif seçeneği.
  • Koleksiyonları alışveriş reklamı biçimi haline getirmek için Kataloglar ve koleksiyonlar artık bir arada olacak. Bu güncellemenin bir parçası olarak markalar artık ilham verici, fotoğraflı bir reklam birimi oluşturmak için bir ana öğe ve karşılık gelen bir ürün grubu seçebilir.

Son olarak Pinterest, Pinlerinizin farklı reklam hedeflerinde nasıl performans gösterdiğini görebilmenizi kolaylaştıracak bazı yeni görsel analiz listeleri de eklediğini açıkladı. Yeni listeler, Pinterest performansınızın daha net bir istatistiğini size çıkararak gelecekteki performansınızı bir nebze öngörebilme ihtimalinizi artıracak.

Devamını oku

Sosyal Medya

Facebook, Hikayeler için 24 saatten uzun süre seçenekleri getiriyor

Yazan:

Facebook, otomatik dil çeviri araçlarını geliştirdi

Sosyal medya şirketi Facebook, Hikayeler özelliği için yakında sunacağı yeni süre seçenekleriyle kullanıcıların 24 saatten uzun hikaye paylaşabilmesini sağlayacak. Şu an için geliştirilme aşamasında olan yeni seçeneklerin ne zaman hayata geçeceği ve Instagram’a da gelip gelmeyeceği bilinmiyor.


İlginizi çekebilir: Google, Android ve iOS uygulamasına Hikayeler özelliği getirdi

reklam
MSI reklamı

İlk olarak Snapchat tarafından sunulan hikaye paylaşma özelliği, günlük hayatımızda yaptığımız aktiviteleri paylaşabilmemizi çok kolaylaştırıyor, güzel hoş; fakat hem Snapchat hem de sonrasında hikayeleri platforma ekleyen Facebook ve Instagram, yalnızca 24 saatlik süreyle hikaye paylaşımına izin veriyor. Öne çıkarma gibi özelliklerle bu süre kısıtlılığının yeri doldurulmaya çalışılsa da, artık süre seçeneklerinin artırılması gerekiyordu.

Facebook, 24 saatten uzun hikaye paylaşabilme olanaklarını test ediyor

Facebook Hikayeler

İşte bu gereksinim nihayet Facebook öncülüğünde yavaş yavaş karşılanacak. Geçtiğimiz haftalarda sosyal medya uzmanı Matt Navarra ve mobil geliştirici Alessandro Paluzzi tarafından tersine mühendislik yöntemleriyle tespit edilen yeni çalışmalar, Facebook’un yeni süre seçenekleri tespit ettiğini haber veriyor. Alessandro Paluzzi’nin konuya ilişkin paylaştığı ekran görüntülerinde anladığımız kadarıyla çok yakında Facebook kullanıcıları 12 saat, 24 saat ve 3 günlük süreyle hikayeler paylaşabilecek.

Yani bir hikaye paylaştınız diyelim, tam olarak 3 gün boyunca onun silinmeyip yerinde durmasını seçebileceksiniz. Söylediğimiz gibi, bu özellik şu an için sadece tersine mühendislik yöntemi kullanılarak, Facebook’un yapmakta olduğu çalışmaların ortaya çıkarılması neticesinde belli oldu. Yani henüz ortada bir beta süreci bile yok. Dolayısıyla Facebook tarafından üzerinde çalışılan yeni hikaye sürelerinin ne zaman hayata geçeceği, hatta hayata geçip geçmeyeceği dahi belli değil.

Facebook’un geliştiricileri ileride örneğin 3 günü kaldırabilir, yahut 1 hafta seçeneği bile ekleyebilir. Ama her şeye rağmen, sosyal medya şirketinin kullanıcılara daha uzun süreyle hikaye paylaşabilme olanağı sunmak istediği aşikar. Büyük ihtimalle yakında Instagram için de benzer bir gelişme göreceğiz.

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler