Sosyal medya
Xiaomi Mi 10 banner

Sosyal Medya

Facebook, boykota rağmen 18 milyar dolar gelir elde etti

Facebook

Facebook, bu yılın 2. çeyrek raporlarını açıkladı. ABD’de kendisine yönelik yapılan büyük reklamveren boykotuna rağmen şirketin reklam gelirlerinin 18 milyar dolardan fazla arttığı görülüyor. Binden fazla büyük reklamverenin yoğun boykotuna maruz kalan şirket, Haziran ayından beri zor günler geçiriyordu.


İlginizi çekebilir: Facebook boykotuna Microsoft da katıldı!

reklam

Facebook reklam gelirini 18 milyar dolar arttırdı

Facebook özellikle George Floyd protestoları sırasında artan nefret söylemlerini engellememekle suçlanıyor. Bundan dolayı büyük reklamverenler platforma reklam vermeyi durdurduğunu açıklamıştı. Ancak buna rağmen şirket, bu yılın 2. çeyreğinde toplam 18.3 milyar dolardan fazla gelir elde ettiğini açıkladı. Bu büyümenin geçen yıla nazaran %10 daha fazla olduğuna dikkat çeken şirket, ayrıca Temmuz ayının ilk üç haftasında da %10 büyüdüğünü ve bir sonraki çeyrek raporunda da benzer bir büyüme açıklayacağına işaret etti.

CEO Mark Zuckerberg, kendisi ve şirketi hakkındaki nefret söylemleriyle mücadele etmediği yönündeki iddialara ilişkin analistlerle yaptığı bir görüşme sırasında nefret söylemlerinin ve yanlış haber paylaşımlarının Facebook platformunda çok az bir bölüm olduğunu ifade ederken, “Nefret söylemlerinden veya yanlış bilgilerden kâr etmiyoruz.” diye konuştu.

Facebook

Microsoft, Adidas, Starbucks gibi sayısız reklamverenler Facebook’u boykot ediyor olsa da, küçük çaplı işletmeler hala platformda reklam vermeye devam ediyor. Bundan dolayıdır ki şirket o kadar yoğun boykota rağmen hala gelir açıklamaya devam edebiliyor.

Ayrıca Facebook, COVID-19 döneminde kullanıcı sayısında da 2019 yılına nazaran %12 artış sağlandığını ve 1.79 milyar aktif kullanıcıya ulaştıklarını açıkladı. Ancak normalleşme dönemine girildiğinden dolayı kullanıcı artışının önümüzdeki çeyrekte yavaşlayabileceğine dikkat çekti.

MSI reklamı
Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya

Twitter, devlete bağlı resmî hesapları etiketlemeye başladı

Yazan:

Twitter

Twitter, bundan böyle devlet kurumlarının ve devlete ait resmî medya kuruluşlarının hesaplarını özel bir etiket ile işaretleyeceğini açıkladı.


İlginizi çekebilir: SESLİ ASİSTANLAR YARIŞIYOR!!! | Yeni Siri vs. Google Asistan

reklam

Twitter devlet hesaplarını etiketleyecek

Sosyal medya şirketinin yaptığı açıklamaya göre; bakanlar, büyükelçiler, devlet sözcüleri gibi kilit yetkililerin yanı sıra bir de devlete bağlı resmî medya kuruluşları da özel olarak etiketlenecek. Bu amaçla Twitter, devlet kurumlarını platform içerisinde normal kullanıcı hesaplarından ayrı bir yerde tutmayı düşünüyor.

Etiket, ilgili hesabın biyografisinde ve paylaştığı tweetlerde görünecek. Devlet kurumlarının hesaplarında bir bayrak ikonu ile beraber “Hükümet hesabı” yazarken; resmî medya kuruluşlarının hesaplarında da “Devlete bağlı yayın” yazan bir etiket yer aldığı görülüyor. Ayrıca Twitter, bu etiketi Trump’ın kişisel hesabı olan @realDonaldTrump hesabına vermeyeceğini söyledi. Beyaz Saray‘ın resmî hesabı @WhiteHouse ise bu etiketi şimdiden aldı.

Twitter

Şimdilik sadece 5 ülkede sunuluyor

Twitter, yeni etiketleri şimdilik sadece ABD, Birleşik Krallık, Çin, Fransa ve Rusya’da sunduğunu açıkladı. Bu ülkelerdeki; büyük ölçüde jeopolitik ve diplomasi ile uğraşan resmî hesaplar, devlete bağlı medya kuruluşları ve devlete bağlı medya kuruluşları ile ilişkili editörler veya üst düzey gazetecilerin hesapları etiketleniyor.

Bununla birlikte Twitter, devlete bağlı medya kuruluşlarının hesaplarını veya bu hesapların tweetlerini artık kullanıcılara önermeyeceğini de söyledi. Ayrıca şirket, özelliğin amacı hakkında yaptığı açıklamada; “Bunun önemli bir adım olduğuna inanıyoruz, insanlar başka bir ülkeden jeopolitik meseleleri tartışan bir hesap gördüklerinde, kimi temsil ettikleri hakkında daha iyi bilgilendirilirler.” dedi.

MSI reklamı
Devamını oku

Sosyal Medya

Instagram Reels özelliği kullanıma sunuldu

Yazan:

Instagram Reels özelliği, uzun süren test aşamasının ardından Türkiye‘nin de olduğu 50’den fazla ülkede kullanıma sunuldu. Reels, kullanıcılara 15 saniyelik kısa videolar paylaşma imkanı veriyor.


İlginizi çekebilir: Google Files uygulaması, dosyaları şifreleme özelliğine kavuştu

reklam

Instagram Reels Türkiye’de kullanıma sunuldu

Instagram, TikTok‘u kopyaladığı gerekçesiyle tartışma konusu olan yeni özelliğini bugünden itibaren resmen kullanıma sundu. Uzun süredir Brezilya‘da test aşamasında olan özellik, artık çok daha fazla kitle tarafından kullanılabilecek. Instagram ürün direktörü Robby Stein, Reels özelliği ile alakalı; Bu formatla Instagram’da yeni bir eğlence bölümümüzün olmasını umud ediyoruz.” açıklamasını yaptı.

Instagram Reels, ayrı bir 3. taraf uygulama olarak değil; doğrudan Instagram‘ın kendi kamerası içinden kullanılıyor. Platformda 15 saniyelik videolar oluşturmanıza imkan veren özellik ile birlikte, videolarınıza müzik ve çeşitli efektlerin yanı sıra isterseniz kendi sesinizi de ekleyebiliyorsunuz. Instagram zaten uzun zaman önce Müzik özelliğini platforma getirmesiyle beraber, kullanıcılara oldukça geniş bir müzik kataloğu sunuyordu. Bu bağlamda, Reels‘ı kullanırken müzik bulma derdinin olmayacağını söyleyebiliriz.

Instagram Reels

Instagram Reels videolarını gönderi olarak paylaşabilmenin yanı sıra, DM’den de istediğiniz kişiye gönderebileceksiniz. Ayrıca Keşfet bölümü de güncellenerek, bu kısma “Top Reels” isimli yeni bir sekme daha eklendi. Bu sekmede de tahmin edebileceğiniz üzere, kendi takip ettiğiniz ve ilgi duyduğunuz şeylere göre kişiselleştirilmiş, popüler Reels videolarını görebileceksiniz.

Instagram Reels özelliğinin Türkiye‘de de kullanıma açıldığını ekleyelim. Ayrıca destek sayfasında belirli ülke ve kullanıcılara özelliği açtıklarını ifade eden şirket, önümüzdeki günlerde Reels özelliğini daha fazla kullanıcının beğenisine sunacak.

Aynı zamanda Reels özelliği şu an Instagram ile sınırlı olsa da, önümüzdeki günlerde WhatsApp ve Facebook‘a da gelebileceği düşünülüyor. Buna benzer bir hamleyi şirket daha önce Hikayeler özelliğinde yapmıştı. Facebook, önce Instagram‘a ardından WhatsApp başta olmak üzere sahibi olduğu diğer uygulamalara hikaye özelliğini getirmişti.

Facebook‘un, son zamanlarda yaptığı bu hamleleriyle TikTok‘a dişli bir rakip olmayı kafasına koyduğu anlaşılıyor. Geçtiğimiz günlerde TikTok‘un sahibi olan ByteDance, Facebook‘u fikir hırsızlığı yapmak ve karalama kampanyaları yürütmek ile itham etmişti. Facebook ise ByteDance‘in bu iddalarına cevap vermedi.

MSI reklamı
Devamını oku

Sosyal Medya

Snapchat, TikTok benzeri müzik ekleme özelliği getiriyor

Yazan:

Snapchat

Snapchat, kullanıcıların kaydettiği videolara müzik eklemelerini sağlayacak bir özellik üzerinde çalışıyor. TikTok tarzında çalışacak olan yeni özellik, yakında kullanıcılara sunulacak.


İlginizi çekebilir: Moto E7 Plus ile ilgili yeni sızıntılar ortaya çıktı

reklam

Snapchat müzik ekleme özelliği getiriyor

Snapchat, yakında tıpkı TikTok‘ta olduğu gibi kullanıcıların çektiği videolara şarkılar ekleyerek paylaşım yapmasını mümkün kılan özelliğini kullanıcılarla buluşturacak. Şirket, bu hamleyle hem ABD‘de yasaklanma ihtimali olan TikTok‘un boşluğunu doldurmayı hem de daha fazla kullanıcı kitlesini kendine çekmeyi planlanıyor.

Her ne kadar TikTok‘a rakip gibi düşünülse de, Snapchat‘in bu noktada kendisini bazı konularda ayırdığını belirtelim. Örneğin TikTok‘ta kullanıcıların aynı müziğe sahip videoları isterse görebilme imkanı vardı, ancak Snapchat‘te bu mümkün olmayacak. Bununla birlikte Snapchat, kullanıcılar paylaşılan videodaki müziğin bağlantısına tıkladığında Spotify, Apple Music gibi desteklenen müzik uygulamalarına doğrudan yönlendirme de yapabilecek.

Snapchat

Elbette Snapchat‘in müzik ekleme özelliğini getirmesiyle iş bitmiyor, bir de işin telif kısmı var. Bu bağlamda şirketin, Warner Music Group, Universal Music Publishing Group, Warner Chappell gibi müzik şirketleriyle anlaştığı bildirildi. Snapchat bu hamleyle kullanıcılarına oldukça sağlam bir müzik arşivi sunmayı hedefliyor.

Snapchat bu özelliği ilk olarak Yeni Zelanda ve Avustralya‘da kullanıma sunmaya başladı. Önümüzdeki aylarda daha fazla ülkede de yayınlanacağı bildiriliyor. Türkiye‘ye ise ne zaman geleceği belli değil. Hatırlayacağınız üzere Instagram‘ın buna benzer Müzik özelliği de vardı ancak, yayınlanmasından çok uzun süre sonra Türkiye‘ye gelmişti.

MSI reklamı
Devamını oku