Sosyal medya

Akıllı Telefonlar

En ilginç telefon reklamları

İlginç telefon reklamları

Reklam sektörü mobil cihazların satışında çok önemli bir yere sahip. Bu makalede reklam stratejileri ile telefon pazarlamanın farklı yollarını deneyen ilginç telefon reklamlarına bakacağız.

İlginizi çekebilir : Apple yeni reklamıyla rakipleriyle dalga geçti!

Satış rakamlarını önemli ölçüde etkiliyor

Televizyonlarda ilk reklamı gördüğümüz 1941 senesinden beri reklamcılık, ürün satışında en önemli satış tekniklerinden biri oldu. Tüketiciye satın alım noktasında yeni istekler yaratan veya farklı firmalardan alışveriş yapmamasını sağlayan reklamcılık telefon piyasasında da sektörü etkileyen en önemli faktörlerden birisi. Özellikle farklı konseptler veya alışılagelmişin dışında kullanılan satış stratejileri cihazın satış rakamlarını önemli ölçüde etkiliyor. Dünya genelinde ses getirmiş birkaç haber satış rakamlarının yanında şirketlerin bilinirlik seviyesini de etkiliyor. İşte bunlardan bazıları:

AGM X2

2008 yılında kurulan AGM Mobile şirketi mobil alanda hızlı bir ilerleme kaydediyor. Özellikle son cihazlar AGM X3 Mobil Endüstri ödüllerinde yılın en sağlam cep telefonu seçilmişti. Aynı konsepte sahip AGM X2 benzer dayanıklı yapısı ile ön plana çıkıyor. Reklam filmi ile beraber adını küresel alanda duyurmaya çalışan şirket aralarında İngiltere ve Hindistan’ında bulunduğu sekiz ülkede cihazlarını satıyor

Panasonic G600 – Cem Yılmaz

İlgi çekici reklam filmleri ile şirketlere büyük kazanç sağlayan ünlü komedyen Cem Yılmaz, Panasonic G600 reklamında yer almıştı. Japon marka Panosonic’in üretim sürecine göz atan Cem Yılmaz İngilizce-Türkçe espiriler ile o zamana damgasını vurmuştu. Özellikle dayanıklılık alanında ön plana çıkarılan telefon ‘O apayrı’ mottosu ile piyasaya sürüldü.

Huawei

Huawei Estonya ekibinin hazırladığı reklam filmi Mate 20 Pro‘nun dayanıklılığı üzerine yapılmış ilgi çeken reklamlardan birisi olmuştu. Bir balıkçının Mate 20 Pro’sunu zorlu koşullar ile nasıl test ettiğini ilginç bir şekilde anlatan reklam yaklaşık 280.000 izlenme rakamına ulaştı.

Samsung

‘Galaxy’ye yükselt’ başlığı ile farklı bir strateji izleyen Samsung, Apple ile rekabetini farklı bir seviyeden iletti. Apple Store içerisinde geçen reklam filminde Samsung, Galaxy S9 cihazının teknik özelliklerini Apple ile kıyaslıyor. Ayrıca, geçiş sahneleri ve mağaza çalışanlarının Apple ürünlerine olan bağlılığına da dikkat çeken Samsung, son olarakta Galaxy S9’a nasıl geçilebileceğini gösteriyor.

HTC

Değişim temalı reklam filmi ile HTC Taiwan ekibi, akıllı telefon pazarındaki değişikliklerini ve şirket isminin bilinirliğini arttırmak için önemli bir çalışma yapmıştı. Ünlü oyuncu Robert Downey ile anlaşan HTC, reklam filminin sonunda HTC’nin farklı dünyaları içerisinde barındırdığını ve değişime öncelik ettiğini belirtiyor. ‘Mutlu telefon şirketi’ ile kullanıcılarına yaşattığı kullanım deneyimine dikkat çeken film 137.000 kişi tarafından izlendi.

Xiaomi

Firmanın bilinirliğini arttıran ve bu hızlı yükselişini bir reklam filmi ile göstermek isteyen Xiaomi ilginç bir proje ile karşımıza çıkmıştı. Çin pazarında yakaladığı yüksek satış rakamlarını dünya geneline yayan firma, bu reklam filminde cihazlarında kullandığı zil sesinin popülerliğine dikkat çekiyor. Ameliyat ortamında herkesin cep telefonunu aramasını eğlenceli bir biçimde bitiren Xiaomi Hindistan, fiyat politikasına da önem verdiklerini belirtiyor.

Apple

Telefon reklamlarında ‘iPhone ile değiş’ konseptinde birkaç reklam filmi çeken Apple, birkaç alanda iPhone’ların önde olduğunu belirtti. Hız, stabilite, gizlilik ,güvenlik ,geçiş kolaylığı alanlarında kullanıcılara ciddi imkanlar sunduğunu belirten Apple, reklam filminde belirtmese de doğrudan Android işletim sistemine sahip telefonları ‘Sizin telefonunuz’ olarak lanse ediyor.

 

Mobil cihazlara ilgi duyan teknoloji yazarı.omersanli17

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Akıllı Telefonlar

Samsung One UI 2.0 yüz tanıma özelliği güncellendi!

Samsung One UI 2.0

Samsung One UI 2.0 Beta güncellemesi ile karşımızda ve arayüzde oldukça önemli bir güncelleme bizler karşılıyor. Kullanıcı arayüzünde çeşitli değişiklikler yapan Android 10, yüz tanıma korumasına 2 yeni özellik ekledi.

Samsung yüz tanıma kilidi sistemi, kullanıcıların telefonlarını koruyarak istenmeyen el değiştirme vakalarını engelliyor. Yüz tanıma ve parmak izi tanıma sistemleri telefonlarımızı korurken bunlar bir yerde saklanıyor mu bu da halen tartışma konusu.

İlginizi çekebilir: Eski NASA çalışanı açıkladı: Mars’ta yaşam bulduk

Samsung One UI 2.0

Yüz tanıma kilidinin bağlı olduğu ön kamera ile güvenlik hizmeti veren Galaxy S10, bu yazılımda yalnızca bir kişinin yüzünü kullanıyor ve diğer kişilere izin vermiyor. Bu bağlamda yüzünüzde yaptığınız en ufak bir değişiklik, telefonun güvenlik sebebi ile açılmamasına sebep olabiliyor.

Android 10 vasıtasıyla gelen ikinci özellik, kullanıcıların gözlerini baz alarak tarama işlemini gerçekleştiriyor. Ek güvenlik sağlamak adına aktifleştirilen yazılım, telefon sahiplerinin yüzlerini yalnızca onların gözleri açıkken tanıyor.

Galaxy S10’un “Ayarlar” sekmesindeki güvenlik menüsünde yer alan özellikler, henüz tamamlanmış değil. Beta aşamasında olan özelliklerin tamamlanılması, kullanıcıların belli bir süre içerisinde Samsung’a vereceği geri bildirimlere bağlı.

Samsung One UI 2.0

Samsung One UI 2.0 güncellemesi kendi ülkesi için yayınladıktan kısa bir süre sonra aralarında ABD‘nin de bulunduğu birkaç farklı bölgeye de dağıtmayı planlıyor. Güncellemenin ülkemizde kullanıma sunulup sunulmayacağı ise bilinmiyor.

Samsung Android 10 Beta güncellemesi ile birlikte sunulan bu özellikler daha iyi bir yüz tanımaya telefonların kavuşabilmesini sağlayacak. Kısa süre içinde başta amiral gemisi Galaxy S10 ve Galaxy Note 10 başta olmak üzere birçok orta segment telefona bu güncellemeler sunulacak.

Devamını oku

Akıllı Telefonlar

Xiaomi MIUI 11 güncellemesi başlıyor!

Xiaomi MIUI 11

Xiaomi MIUI 11 güncellemesi geçen ay Çin’de bazı modeller için dağıtıma çıktı. Şirket bugün gerçekleştirdiği etkinlikle birlikte yeni MIUI  sürümünün küresel çapta dağıtım tarihine ve hangi modellerin güncelleme alacağını açıklık getirdi.

Merakla beklenen yeni nesil arayüz Xiaomi MIUI 11, bugün Hindistan merkezli olarak da lanse edildi. MIUI 11 güncellemesi alacak modeller ve hangi ay alacağı daha önce duyurulmuştu. Ancak, yeni açıklama ile birlikte bu güncellemeyi alacak modellerin tarih aralığı netleşti. Firma burada arayüz için yeni bir takvim paylaştı.

Xiaomi MIUI 11

İlginizi çekebilir: Huawei Mate 20 Pro, Android 10 almaya başladı!

22-31 Ekim

POCO F1, Redmi K20, Redmi Y3, Redmi 7, Redmi Note 7, Redmi Note 7”ler, Redmi Note 7 Pro

4-12 Kasım

Redmi K20 Pro, Redmi 6, Redmi 6 Pro, Redmi 6A, Redmi Note 5, Redmi Note 5 Pro, Redmi 5, Redmi 5A ,Redmi Note 4, Redmi Y1, Redmi Y1 Lite, Redmi Y2, Redmi 4, Mi Mix 2, Mi Max 2

13-29 Kasım

Redmi Note 6 Pro, Redmi 7A, Redmi 8, Redmi 8A, Redmi Note 8

18-26 Aralık

Redmi Note 8 Pro

Xiaomi MIUI 11

Xiaomi MIUI 11 güncellemesi ile birçok yenilik geliyor

Yeni güncelleme ile birlikte yazı tipi değiştirme ve karanlık mod gibi görsel değişiklikler Xiaomi kullanıcılarına sunulacak. Karanlık mod özellikle daha az şarj tüketmesi sebebiyle kullanıcılar için oldukça önemli.

Xiaomi MIUI 11 arayüzü ile birlikte yazı tipi değiştirme özelliği sayesinde de telefonun arayüzü daha fazla kişiselleştirilebiliyor. Şirket, bu konuda kalın, ince ve italik olmak üzere birçok farklı yazı tipiyle karşımıza çıkıyor. Bünyesinde “Milan Pro” isimli yeni bir font kullanılan arayüz, aynı zamanda doğadan gelen yeni ses efektleri de taşıyor. Ayrıca Allways-on display özelliğinin de yenilendiği telefonların ekranında artık özel metinler ve servislerden gelen bildirimler de görülebilecek.

Birçok eski Redmi cihaza destek veriyor olmasıyla kullanıcıları oldukça sevindiren Xiaomi, şimdilik sürümün Türkiye gibi diğer bölgelerdeki dağıtımı hakkında bir bilgi vermiyor.

Devamını oku

Akıllı Telefonlar

Huawei, Amerikan ambargosuna rağmen üçüncü çeyrekte büyüdü!

Huawei

Huawei için bu yıl çok zor geçti. Çin-Amerika arasındaki ticaret savaşları tırmanırken Huawei için uzun süredir kararlaştırılması beklenen yaptırımlar sürekli ertelenmeye devam etmişti.


İlginizi çekebilir: Huawei Mate 20 Pro, Android 10 almaya başladı!


Her türlü zorluğa rağmen, Huawei bu yılı da büyüme trendini yakalayarak kapatacak gibi gözüküyor. Yılın birinci çeyreğiyle üçüncü çeyreği arasında toplamda 86 milyar hasılat rakamına ulaşan firma bu istatistikle geçen yıla oranla %24.4 büyümüş oldu.

Akıllı telefon satışlarının yükseliş gösterdiği firma özellikle bu istatistikleri Çin içerisindeki yerli piyasadan yakaladı. Ticari yasaklamaların şirketin önünü kesemeyeceğini ispatlayan firma için daha parlak bir gelecek yaratabildiğini şimdiden ispatlamış oldu.

Üçüncü çeyrek rakamları sadece akıllı telefon satışlarından gelen verileri içermediği tahmin ediliyor. Ancak tahminler, bu periyottaki adetlerin 67 milyon birime ulaşması gerektiğini gösteriyor.

Yılın ikinci dönemine oranla şirketin satışlarının %13.5 yükseliş trendinde olduğunu gösteriyor. Firma bahsettiğimiz dönem içerisinde, 59 milyon ünite toplamda akıllı cihaz satışında bulunmuştu.

Demek oluyor ki, Huawei Amerika’nın ambargo listesine girse dahi, gücünden hiçbir şey kaybetmemiş. Ve daha da güçlenmeye devam etmiş. Geçtiğimiz günlerde Çinli Devin, Android lisansını geri almak adına birtakım çalışmalar başlattığını yazmıştık.

Rapor’da ayrıca, Huawei’nin dünya çapında telekomünikasyon sağlayacılarıyla yaptıkları 60 ticari antlaşmayla birlikte 5G ağlarını genişlettiklerine yer verildi.

Ek olarak 500 şirket ve 700’den fazla şehirde de Huawei Horizon Digital platformundaki antlaşmaları doğrultusunda çalışmaya başladıkları belirtiliyor.

 

 

Devamını oku