Sosyal medya

Akıllı Telefonlar

En ilginç telefon reklamları

İlginç telefon reklamları

Reklam sektörü mobil cihazların satışında çok önemli bir yere sahip. Bu makalede reklam stratejileri ile telefon pazarlamanın farklı yollarını deneyen ilginç telefon reklamlarına bakacağız.

İlginizi çekebilir : Apple yeni reklamıyla rakipleriyle dalga geçti!

Satış rakamlarını önemli ölçüde etkiliyor

Televizyonlarda ilk reklamı gördüğümüz 1941 senesinden beri reklamcılık, ürün satışında en önemli satış tekniklerinden biri oldu. Tüketiciye satın alım noktasında yeni istekler yaratan veya farklı firmalardan alışveriş yapmamasını sağlayan reklamcılık telefon piyasasında da sektörü etkileyen en önemli faktörlerden birisi. Özellikle farklı konseptler veya alışılagelmişin dışında kullanılan satış stratejileri cihazın satış rakamlarını önemli ölçüde etkiliyor. Dünya genelinde ses getirmiş birkaç haber satış rakamlarının yanında şirketlerin bilinirlik seviyesini de etkiliyor. İşte bunlardan bazıları:

AGM X2

2008 yılında kurulan AGM Mobile şirketi mobil alanda hızlı bir ilerleme kaydediyor. Özellikle son cihazlar AGM X3 Mobil Endüstri ödüllerinde yılın en sağlam cep telefonu seçilmişti. Aynı konsepte sahip AGM X2 benzer dayanıklı yapısı ile ön plana çıkıyor. Reklam filmi ile beraber adını küresel alanda duyurmaya çalışan şirket aralarında İngiltere ve Hindistan’ında bulunduğu sekiz ülkede cihazlarını satıyor

Panasonic G600 – Cem Yılmaz

İlgi çekici reklam filmleri ile şirketlere büyük kazanç sağlayan ünlü komedyen Cem Yılmaz, Panasonic G600 reklamında yer almıştı. Japon marka Panosonic’in üretim sürecine göz atan Cem Yılmaz İngilizce-Türkçe espiriler ile o zamana damgasını vurmuştu. Özellikle dayanıklılık alanında ön plana çıkarılan telefon ‘O apayrı’ mottosu ile piyasaya sürüldü.

Huawei

Huawei Estonya ekibinin hazırladığı reklam filmi Mate 20 Pro‘nun dayanıklılığı üzerine yapılmış ilgi çeken reklamlardan birisi olmuştu. Bir balıkçının Mate 20 Pro’sunu zorlu koşullar ile nasıl test ettiğini ilginç bir şekilde anlatan reklam yaklaşık 280.000 izlenme rakamına ulaştı.

Samsung

‘Galaxy’ye yükselt’ başlığı ile farklı bir strateji izleyen Samsung, Apple ile rekabetini farklı bir seviyeden iletti. Apple Store içerisinde geçen reklam filminde Samsung, Galaxy S9 cihazının teknik özelliklerini Apple ile kıyaslıyor. Ayrıca, geçiş sahneleri ve mağaza çalışanlarının Apple ürünlerine olan bağlılığına da dikkat çeken Samsung, son olarakta Galaxy S9’a nasıl geçilebileceğini gösteriyor.

HTC

Değişim temalı reklam filmi ile HTC Taiwan ekibi, akıllı telefon pazarındaki değişikliklerini ve şirket isminin bilinirliğini arttırmak için önemli bir çalışma yapmıştı. Ünlü oyuncu Robert Downey ile anlaşan HTC, reklam filminin sonunda HTC’nin farklı dünyaları içerisinde barındırdığını ve değişime öncelik ettiğini belirtiyor. ‘Mutlu telefon şirketi’ ile kullanıcılarına yaşattığı kullanım deneyimine dikkat çeken film 137.000 kişi tarafından izlendi.

Xiaomi

Firmanın bilinirliğini arttıran ve bu hızlı yükselişini bir reklam filmi ile göstermek isteyen Xiaomi ilginç bir proje ile karşımıza çıkmıştı. Çin pazarında yakaladığı yüksek satış rakamlarını dünya geneline yayan firma, bu reklam filminde cihazlarında kullandığı zil sesinin popülerliğine dikkat çekiyor. Ameliyat ortamında herkesin cep telefonunu aramasını eğlenceli bir biçimde bitiren Xiaomi Hindistan, fiyat politikasına da önem verdiklerini belirtiyor.

Apple

Telefon reklamlarında ‘iPhone ile değiş’ konseptinde birkaç reklam filmi çeken Apple, birkaç alanda iPhone’ların önde olduğunu belirtti. Hız, stabilite, gizlilik ,güvenlik ,geçiş kolaylığı alanlarında kullanıcılara ciddi imkanlar sunduğunu belirten Apple, reklam filminde belirtmese de doğrudan Android işletim sistemine sahip telefonları ‘Sizin telefonunuz’ olarak lanse ediyor.

 

Mobil cihazlara ilgi duyan teknoloji yazarı.omersanli17

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Akıllı Telefonlar

Xiaomi, Çin’deki 11 Kasım indirimlerinde satış rekorları kırdı!

Xiaomi

Xiaomi, Çin’deki bir gün süren “11.11” indirimlerinden başarıyla çıktı. Haberi Twitter üzerindeki Telecomwaring kullanıcılara duyurdu.


İlginizi çekebilir: İZDİHAMDAN AÇILIŞ İPTAL OLDU – Xiaomi Ankara açılışı ve mağaza vLog’u


Yapılan açıklamada, firmanın tüm platformda baz olarak 6.1 milyar Çin Yuanı (870 milyon) kazanç elde ettiklerini belirtti. IoT destekli akıllı cihazlarda rekor düzeye ulaşarak 5.55 milyon ünite satış yapmış oldu. Bu da geçen senenin aynı dönemine oranla firmanın cirosunun %148 arttığını gösteriyor.

Xiaomi özellikle Çin’in göz bebeği olarak atılımlarını sürdürmeye devam ediyor. Çinli kullanıcılar yerli markalara olan güveni Huawei-ABD kriziyle harlanmıştı. O günden beri Apple Çin piyasasındaki satışları düşmeye devam ediyor. Kullanıcılar, Çin hükümetinin de milliyetçi duruşuyla birlikte kendi üretimleri olan modellere yoğunlaşmaya başladılar.

Huawei, Xiaomi, vivo ve Realme ise tam tersine yükseliş trendine girerek satışlarını ikiye katlamayı hedefliyorlar.  Yukarıda Telecomwaring’in tweetine bakabilirsiniz.

Xiaomi’nin hamlelerine baktığımız zaman Samsung’un geçmişteki politikalarını uyguladığını açıkça görebiliyoruz. Sürekli model üreten bir firma bir zaman sonra kullanıcılar tarafından talep azalacaktır. Tüketim çılgınlığının yaşandığı bir dönemdeyiz ama kullanıcılar alım gücünün her sene düşmesiyle birlikte teknolojide belli bir doygunluğa ulaşıyorlar.

Böylece şirket, yenilikçi ürünler üretmedikçe batmaya mahkum hale geliyor. Umarım bu başarıyı, kilometre taşı oluşturmaya devam ederek sürdürebilirler.

Devamını oku

Akıllı Telefonlar

Huawei Mate X satışa çıktığı gün tükendi!

Huawei Mate X

Huawei tarafından mart ayında tanıtılan katlanabilir telefon Huawei Mate X, ancak ekim ayında sadece Çin’de ön satışa çıkartılabildi. Bugün ise normal bir şekilde satışa çıkan katlanabilir telefonun stokları dakikalar içerisinde tükendi.


İlginizi çekebilir: Oyuncular için Razer Kraken Ultimate tanıtıldı!


Huawei‘nin katlanabilir telefonu Mate X mart ayında tanıtılmasından yaklaşık 6 ay sonra ön satışa açıldı. Sadece Çin’de ön satışa çıkartılan telefon, bugün itibari ile normal bir şekilde satışa çıktı lakin dakikalar içinde stokları tükendi. Huawei tarafından sadece birkaç adet stokta tutulan cihazın, satışları hızlı bir şekilde gerçekleşince Çin’deki satış kanallarında stoklar tükendi.

Huawei Mate X almak için bekleyen kullanıcılar için firma tarafından yapılan açıklamaya göre ikinci bir flaş satış günü olacak. 22 Kasım’da flaş satışla tekrar piyasaya sürülecek olan telefonun tekrar dakikalar içinde tükenmesi bekleniyor. Hatırlatmakta fayda var eğer Huawei Mate X sahibi olmak istiyorsanız 2,400 doları gözden çıkarmanız gerekiyor.

Devamını oku

Akıllı Telefonlar

Xiaomi katlanabilir telefon için patent aldı

Xiaomi

Xiaomi, Çin Ulusal Fikri Mülkiyet İdaresi’ne yeni bir patent başvurusunda bulundu. Bu patent başvurusu Motorola Razr benzeri bir katlanabilir telefonu işaret ediyor.


İlginizi çekebilir: Motorola Razr tanıtıldı! Katlanabilir ekran, şık tasarım


Çinli telefon üreticisi Xiaomi tarafından yapılan patent başvurusu, dikey bir şekilde katlanabilen ve katlandığında kare formunu kazanan bir telefonun patentini aldı. Alınan patente göre telefonun tam orta kısmında iki adet menteşe bulunuyor, bu menteşeler sayesinde telefon ortadan ikiye katlanabiliyor. Cihazın üst kısmında bir çerçeve yer alıyor. Bu çerçevede kameralar ve çeşitli sensörlerin yanında ahizede bulunuyor.

Arka kısmında çift kamera bulunduran telefon, yine arka kısmında ikici bir ekrana yer verecek gibi görünüyor. Detayların henüz netleşmediğini sizlere iletirken, telefonun birebir patentle aynı olacağı ile ilgili kesin bir bilgi olmadığını belirtelim. Ancak Çinli firmanın 2020 yılı için bu tür bir telefonu tanıtacağına kesin gözüyle bakılıyor.

Devamını oku