Sosyal medya

Otomotiv

Ducati Multistrada V4, kamuflajlı haliyle görüntülendi

Ducati Multistrada V4

Ducati Panigale V4’ün ve Ducati Street Fighter’ın çıkışı ile beraber Multistrada V4’ün de geleceğini hali hazırda biliyorduk. Ve nihayet Ducati Multistrada V4 test sürüşleri esnasında kamuflajlı olarak görüntülendi.


İlginizi çekebilir: BMW Type 18, tasarımıyla motosikletseverlerin dikkatini çekiyor


Ducati Multistrada V4 iii

Ducati Multistrada V4 ile ilgili neler biliyoruz

Geçtiğimiz yıl İtalya yollarında ilk prototipiyle objektiflere yakalanan Ducati Multistrada V4 modelinin piyasaya sunulacağı zaten şirketin CEO’su Claudio Domenicali tarafından duyurulmuştu. Fakat ne zaman satışa sunulacağı hakkında bir açıklama yapılmamıştı. Motosikletin son prototipi olduğunu tahmin ettiğimiz ve casuslarca görüntülenen bu versiyon ise bizlere Multistrada V4’ün yakın zamanda satışa sunulacağını gösteriyor diyebiliriz.

Görüntülere baktığımızda Multistrada V4’ün, Multistrada 950 ve 1260’tan farklı olarak kırmızı tüp şasi ile geleceğini görüyoruz. Arka maşanın ise kısaltıldığını tahmin ediyoruz. Ön tarafa baktığımızda ise far tasarımında ufak değişiklikler mevcut. Farlar arasındaki hava girişi ise genişletilmiş. Yandan baktığımızda ise karenajların bir nebze küçültülmüş olduğunu görüyoruz.

Ducati Multistrada V4 ii

Ön aksamda yine ters amortisör kullanılmış. Fren tertibatında ise ABS desteği ile beraber italyan Brembo markası tercih edilmiş.

Ducati CEO’su Claudio Domenicali’nin belirttiği üzere Multistrada’nın V4 modeli, 1103 cc’lik bloğu ile, Multistrada serisindeki herhangi bir modelin yerini almaktansa seriye ek bir model olarak tasarlandı. Multistrada 950 ve Multistrada 1250 modelleri arasında ortanca model olarak konumlanacak olan Multistrada V4 200 beygir güç üretebilecek. Ducati’nin hem asfalt hem de arazi kullanımına uygun çok yönlü modelleri olan Multistrada serisi V4’ün de gelişiyle beraber Ducati hayranlarını daha da heyecanlandıracaktır diye tahmin ediyoruz.

Motosikletler ve teknoloji ile ilgili yenilikleri yakından takip etmeyi seven; aynı zamanda metal müzik tutkunu Hardware Plus yazarı

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Bentley’in 61 yıldır kullanılan V8’i emekliye ayrılıyor!

Bentley‘in 6.75 litrelik L-Serisi V8 motorunun fişi çekildi. 61 yıldır üretilen V8 ünite ilk üretildiği zamandan beri önemli ölçüde evrim geçirmişti. Fakat temel mimarisi aynı kalmıştı.


İlginizi çekebilir: DS 4, Opel’in Rüsselsheim’de üreteceği modellerden biri olabilir!


On yıllar boyunca bu meşhur motordan yaklaşık 36 bin tanesi, İngiliz üreticinin Crewe (İngiltere) tesislerinde, motor başına 15 saatlik elle montaj süreciyle üretildi.

Bentley S2 (solda) ve Mulsanne (sağda)

Tabii ki söz konusu seriye dahil motorlar sadece Bentley’lerde hizmet vermedi. Rolls Royce‘larda da 1998’e kadar kullanılmıştı. Yani onlarca yıl, her iki marka da aynı 6.75 litrelik üniteyi kullandı. Bu durum Rolls Royce’un, BMW‘ye satılıp, BMW parçaları kullanmasına kadar devam etti. Söz konusu satıştan sonra bu saygı değer motorun tek mirasçısı Bentley oldu. Ancak bazı Volkswagen Grubu parçalarının da Bentley’lerde kullanıldığını da belirtelim. Söz konusu V8’in fişi çekilince, Bentley – Rolls Royce arasındaki son bağlantı da kopmuş oldu.

Bentley Mulsanne 6.75 Edition

L-Serisi V8‘in yaptığı son görev ise sınırlı sayıda olan Bentley Mulsanne 6.75 Edition‘daydı. Bu özel seri ise Mulsanne modelinin 10. yılına özel olarak 2020‘de satışa çıkmıştı. Son yıllarda Mulsanne, her zamankinden daha yüksek kalitesi ve pürüzsüz performansıyla oldukça dikkat çeken devasa bir sedan oldu. Fakat bu başarısını 1959’da piyasaya sürülmüş bir motordan alması, sıradan gözüken bu durumu oldukça özel kılıyor.

Bentley’lerde artık W12 ve 4.0 litrelik V8‘in yanı sıra, Volkswagen Grubu‘na ait hibrit V6 üniteler kullanılacak. Bu motorlar, şirketin büyük, lüks ve hızlı otomobilleri için oldukça uygun ve gelişmiş motorlar olarak görülüyor. Yine de eski 6.75 litrelik V8’in yeri, meraklılarında bir ayrı kalacak.

Kaynak: MotorTrend

Devamını oku

Genel

2021 Toyota Hilux sızdı!

Yeni nesil Toyota Hilux‘un 2021’de aramızda olması bekleniyor. Haliyle, son hazırlıklarını yapan Hilux’un yeni yüzüne dair sızıntılar da baş gösterdi.


İlginizi çekebilir: DS 4, Opel’in Rüsselsheim’de üreteceği modellerden biri olabilir!


Yeni Hilux, Japon üreticinin yeni marka yüzüne uyum sağlayarak, şu an satıştaki 5. nesil RAV4 ile benzer tasarım çizgilerine sahip olacak gibi görünüyor. Büyüyen Toyota logosunun altına yerleştirilmiş yatay krom çıta ve koyu gri ızgara çerçevesi dikkat çeken detaylardan birisi olmuş.

 

Almuraba‘nın paylaştığı casus görüntülerde farların, tamponların ve yan hava girişlerinin yeni tasarımı biraz olsun anlaşılıyor. Görsellere bakılırsa Hilux’un tanıtımının çok yakında olacağını rahatlıkla söyleyebiliriz.

Bir süre önce Toyota, 2021 Hilux’un (Gazoo Racing tarafından hazırlanan bir aracın), 2020 Dakar Rallisi‘nde ünlü F1 pilotu Fernando Alonso tarafından test edildiğini açıklamıştı. Alonso’nun, kullandığı 2.8 litrelik yeni üniteye sahip Hilux için “Yeni motor harika yürüyor ve yeni süspansiyonlar oldukça iyi hissettiriyor. Aracın sınırlarını zorladığınızda bile konforu yerinde” şeklinde övgüde bulunduğunu söylediler.

Devamını oku

Genel

DS 4, Opel’in Rüsselsheim’de üreteceği modellerden biri olabilir!

Opel‘in Rüsselsheim‘deki (Almanya) tesislerinde, mevcut planlara göre makyajlı Insignia ve yeni nesil Astra‘nın yanında, üçüncü bir araç olarak yeni DS modellerinden birinin üretilmesi planlanıyor.


İlginizi çekebilir: 2021 BMW 4 Serisi tanıtıldı!


Haber içeriğine istinaden öncelikle, Opel’in 2017 yılında PSA Grubu çatısı altına girdiğini hatırlatalım. 2021 yazından itibaren yeni nesil Astra’nın üretime gireceği Rüsselsheim’deki yatırımlar, PSA Grubu’nun EMP2 platformuna uygun halde yapılacak. Bu sayede elektrikli modeller de dahil olmak üzere gelecekte, rahatlıkla başka modellerin üretimini yapabilir bir yer haline gelecek.

Bu bilgiler ile söz konusu DS modelinin, DS 7 Crossback modelinde de kullanılan EMP2 platformunda yükseleceği ihtimali güçleniyor. Halihazırda testleri süren DS 4‘ün ise bu altyapıyı kullanması bekleniyor. Bu yüzden henüz gizli olan üçüncü aracın DS 4 olma ihtimali bir hayli yüksek. EMP2 platformu, plug-in hibrit sistemlere de uygun bir yapıda olduğu için ikinci nesil DS4‘ü, plug-in hibrit olarak da görebiliriz.

PSA’nın bu stratejik kararı, ana tesisimize ve kalifiye çalışanlarımıza duyulan büyük güveni ifade ediyor. Bu yatırım, geniş ürün yelpazesiyle uzun vadede Rüsselsheim bölgesinde otomobil üretimini güçlendirecek.” dedi, PSA yönetim kurulu üyesi ve Opel’in patronu Michael Lohscheller.

Rüsselsheim tesisinin geniş bir elektrikli araç üretim tesisine dönüşmesi, M1X manuel şanzımanın kullanımdan kalkmasına sebep olacak. Aşamalı olarak 2021 sonuna doğru üretimi duracak olan Astra K ile birlikte 6 vitesli sistemin de sonu gelecek.

 

 

 

Devamını oku