İşTurkcell reklamı

Bu yazıda neler var?

  • Otonom Tesla arabaları

Haftanın Seçkisi

Android

Android 16 ve Yeni Özellikler! | Android Show’da neler tanıtıldı?

14 Mayıs 2025
openai codex yapay zeka kod yazma yapay zeka kodlama

OpenAI Codex yapay zeka kod yazma aracı çıktı! Nasıl kullanılır?

17 Mayıs 2025
oğuzhan koç spotify açıklama

Oğuzhan Koç Spotify açıklaması olay oldu! Neler oldu?

11 Mayıs 2025
iPhone 17 özellikler ram kaç gb

iPhone 17 fiyatı artabilir! iPhone 17 kaç para olacak?

13 Mayıs 2025
Huawei Watch 5 özellikleri fiyatı Huawei Watch Fit 4 FreeBuds 6 özellikleri fiyatı

Huawei Watch 5, Watch Fit 4 ve FreeBuds 6 tanıtıldı! İşte özellikleri ve fiyatı!

15 Mayıs 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

DMV, Tesla’yı Aldatıcı Uygulamalar Yapmakla Suçluyor

Yazı: Aksa Umay Kanşıray
6 Ağustos 2022
Kategori: Otomotiv
Okuma süresi: 3 dakika
DMV, Tesla'yı Aldatıcı Uygulamalar Yapmakla Suçluyor

Kaliforniya DMV (Motorlu Araçlar Departmanı), bir eyalet idari kurumuna yapılan başvuruya göre Tesla’yı ABD’de otopilot ve tam otonom sürücü destek sistemlerinin pazarlanması konusunda aldatıcı uygulamalarda bulunmakla suçladı.

Elon Musk’ın elektrikli otomobil işi itibarından daha fazla risk taşıyor. En kötü senaryoda şirket, Kaliforniya’da bir araç üreticisi ve otomobil satıcısı olarak çalışmasına izin veren lisansları geçici olarak kaybedebilir.

DMV’nin bir yetkilisi ve avukatları, 28 Temmuz’da Kaliforniya İdari Duruşmalar Ofisi’ne yapılan bir çift dosyada şunları yazdı:

“Ürün veya marka adlarını basitçe tanımlamak yerine, bu ‘Otopilot’ ve ‘Tam Otonom’ etiketleri ve açıklamaları, ADAS özellikleriyle donatılmış araçların otonom bir araç olarak çalışacağını gösteriyor ancak bu ADAS özellikleriyle donatılmış araçlar, bu reklamların yapıldığı tarihte olamazdı ve şimdi de otonom araçlar olarak çalışamaz.”

Kaliforniya DMV’nin Halkla İlişkiler Ofisi Direktör Yardımcısı Anita Gore, departman galip gelirse “Tesla’nın tüketicilere reklam vermesi ve Tesla sürücülerini özelliklerin sınırlandırılmasına ilişkin uyarıcı uyarılar ve ihlaller göz önüne alındığında uygun olan diğer eylemler de dahil olmak üzere ‘Otopilot’ ve ‘Tam Otonom’ özelliklerinin yetenekleri hakkında da daha iyi eğitmesi istenecek.” dedi.

Gore, bu eylemin Tesla’nın yalnızca otopilot ve FSD çevresindeki pazarlama ve reklamcılık uygulamalarıyla ilgili olduğunu kaydetti. Kaliforniya DMV, özel bir izin olmadan halka açık yollarda kullanılıp kullanılamayacaklarını belirlemek için “Tesla araçlarının amaçlanan tasarımı ve teknolojik yetenekleri” hakkında ayrı bir güvenlik incelemesi yürütüyor. Gore, DMV’nin sürücünün yanlış anlamasını ve yeni araç teknolojilerinin yanlış kullanımını önlemek istediğini söyledi.

Tesla’nın suçlamalara idari mahkemede yanıt vermesi için on beş günü var, aksi takdirde DMV temerrüde düşecek.

İçindekiler

  • Otonom Tesla arabaları

Otonom Tesla arabaları

Tesla, yeni üretilen tüm arabalarında otopilot sürücü yardım özelliklerini içeriyor. Ön ödemeli 12.000 dolar veya abonelik bazında aylık 199 dolar karşılığında birinci sınıf bir FSD (Tam Kendi Kendine Sürüş) seçeneği satıyor. Bazen şirket, dahil edilen premium özelliklerin bir kısmı ile bir Gelişmiş Otopilot seçeneği satmakta.

Elon Musk’ın elektrikli araç üreticisi, sürücülerin FSD Beta (Tam Kendi Kendine Sürüş Beta) adlı bir program aracılığıyla ABD’deki halka açık yollarda bitmemiş sürücü yardımı özelliklerini test etmelerine de olanak tanıyor. FSD Beta’ya yalnızca şirketin premium FSD sistemine sahip olan Tesla sahipleri katılabiliyor. Araç sahipleri, sürüşlerini izleyen Tesla yazılımı tarafından belirlendiği üzere yüksek bir sürücü güvenlik puanı almalı ve ardından FSD Beta’yı kullanmaya devam etmek için bu puanı korumalıdır. Şirket, çoğu ABD’de olmak üzere halihazırda 100.000’den fazla sürücüye FSD Beta erişimi sunduğunu söyledi.

Tesla dahil otomobil üreticilerinin artık gelişmiş sürücü destek sistemlerini içeren önemli çarpışmaları Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’ne (NHTSA) bildirmeleri gerekiyor. Temmuz ayı başlarında yayınlanan federal rakamlara göre, Haziran 2021 ile Temmuz 2022 arasında bu sistemlerin dahil olduğu bildirilen kazaların yaklaşık %70’ini veya 270’den fazlasını Tesla araçları oluşturdu. Veriler, hangi otomobil üreticisinin sistemlerinin en güvenli olabileceğini göstermiyor.

NHTSA ayrıca, Tesla araçlarını içeren ve şirketin sürücü yardım sistemlerinin bir faktör olduğu düşünülen çarpışmalara ilişkin en az 37 özel çarpışma soruşturması başlattı. En az 17 ölüm, NHTSA özel çarpışma soruşturmalarına ilham veren bu çarpışmalardan kaynaklandı.

NHTSA ayrıca, Tesla araçlarının hareketsiz duran acil durum müdahale araçlarına çarptığı bir dizi kazadan sonra, arızalı olup olmadığını ve geri çağrılması gerekip gerekmediğini doğrulamak için Tesla’nın otopilot teknolojisinin bir değerlendirmesini başlattı.

Aksa Umay Kanşıray

Aksa Umay Kanşıray

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim
  • Network
  • Leadergamer

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya