Sosyal medya

Genel

Çinliler, ünlü otomobil markalarını nasıl telaffuz ediyor?

Çin gibi büyük bir pazarda, belki de yüzlerce markayla, yabancı üreticilerin isim telaffuzu gibi bazı sorunlarla da mücadele etmesi gerekiyor. İşte Avrupa, Amerika ve Japonya gibi kökene sahip yabancı markaların, Çince’yle imtihanı karşınızda.


İlginizi çekebilir: Arka yolcular için ilk hava yastığı, 2021 Mercedes S-Serisi’nde!

reklam
MSI reklamı

CarSalesBase sitesine göre 2017 yılında global pazarda 95.2 milyon araç satılmış. Çin, aynı yıl içinde 27.5 milyondan fazla araç satışıyla dünyanın en büyük pazarı olmuş. Aynı yıl ABD pazarında 17.2 milyon adet satış yapıldığını da belirtelim.

Şimdi asıl konumuza dönelim. Çin gibi büyük bir pazarda yabancı markaların adını nasıl telaffuz ediyorlar? Bizim dilimize az da olsa benzerlik gösterdiği için çok yabancılık çekmiyor hatta sıradan bir olay gibi marka adı söylemek. Fakat birçok markanın adı ana dillerinden uzak olduğu için oldukça zorluk yaşıyorlar. Haberimizdeki videoda Çinli bir kadın, bazı markaların okunuşuna dair bilgi veriyor.

Ferrari=Fa-la-li, Jaguar=Jie-bao?

Çinliler yabancı marka isimlerini hecelere ayırıp, kendi dillerindeki benzer seslerle aynı ahengi yakalamak üzerine bir teknik kullanıyorlar.

  • Alfa Romeo = aerfa luomiou
  • Mitsubishi = san ling
  • Opel = ou bao
  • McLaren = mai kailun
  • Aston Martin = asidung mading
  • Volkswagen = da zhong
  • Bentley = binli
  • Land Rover = lu hu
  • Rolls-Royce = laosi-loisi

Bunlar sadece birkaç örnek. Videoda şaşırıp kalınacak cinsten, bir sürü farklı telaffuz yer alıyor.

Kaynak: YouTube

Teknoloji dünyasına dair gelişmeleri severek takip ediyorum ve bunları başkalarıyla paylaşmayı seviyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Apple

iPad ile geçen 10 yıl

Yazan:

iPad

iPad, 2010 yılından beri hayatımızda olan en önemli tablet serisi. Sürekli daralma eğilimde olan tablet pazarına rağmen; iPad’in tüm hızıyla yoluna devam ettiğine şahit oluyoruz.


İlginizi çekebilir: A14 Bionic ve iPhone 12 Pro Max Antutu skoru sızdırıldı!

reklam
MSI reklamı

iPad’e kimse şans vermiyordu

iPad ilk olarak piyasaya sürüldüğüne, kimlerin bir tablete ihtiyaç duyup alacağı merak konusuydu. Birçok kesim tarafından, iPad’i piyasaya süren Apple’ın yanlış bir yolda ilerlediği düşünülüyordu. Geçtiğimiz on yıllık sürece baktığımızda, yarım milyar adet gibi inanılmaz bir satış rakamına ulaşıldığı görülüyor.

iPad
iPad’in başarılı olmasının en büyük sebebi olarak, fiyatının neredeyse sabit kalıyor olmasını gösterebiliriz. 2010 yılında piyasaya sürülen iPad’in fiyatı 499 dolar iken; 2020 model iPad’in fiyatı 329 dolar, iPad Air 4’ün fiyatı ise 599 dolar. Baz model fiyatında ise ciddi bir azalma söz konusu.

Günümüz iPad’lerin en göz alıcı özelliklerinin başında elbette ki Retina ekranları geliyor. İlk iPad’de ise LCD ekran kullanılıyordu. İlk modeldeki ekran çözünürlüğü oldukça düşüktü; 1024 x 768 çözünürlüklü bir ekranda, toplam 786.432 adet piksel bulunuyordu. Bugünün iPad’i ise; 10.2 inç ekranda, 3.5 milyon piksel ihtiva ediyor. İlk iPad’de inç başına düşen piksel yoğunluğu sadece 132 idi. 2020 model iPad’de ise bu değer tam olarak iki kat artmış durumda: 264.

İlk modelin ağırlığı, şu anki iPad’lere kıyasla yarım kilo kadar daha fazlaydı. Kalınlığı ise 13.40 mm idi. Bu değerlerden de anlaşılacağı üzere, günümüz iPad’lerine göre oldukça kalın ve ağır bir yapıda olduklarını rahatlıkla söyleyebiliriz.

İlk iPad’in herhangi bir kameraya sahip olmadığını da belirtelim. Geçtiğimiz son on yılda; kamera ve kalem gibi özellikleri de bünyesine katan iPad, büyük bir yol kat etmiş durumda. Değişen bunca şeye rağmen, cihazın kullanım amacı neredeyse aynı kaldı diyebiliriz.

Steve Jobs devrimi

Steve Jobs, Apple’a geri döndükten sonra, ikili bir strateji uygulanmaya başlandı: Temel kullanıcılar için masaüstü, profesyonel kullanıcılar için masaüstü; temel kullanıcılar için dizüstü, profesyonel kullanıcılar için dizüstü. Oldukça basit bir karar gibi gözükse de, teknoloji dünyası için adeta bir dönüm noktası oldu.

iPad
Steve Jobs, 1997 yılından bahsederken; ‘‘Çok fazla ürün vardı. 15 ürün platformu ve her birinin birçok çeşidi vardı. Daha bu ürünleri biz bile tam olarak bilmiyorduk, başkalarına nasıl önerecektik?’’  ifadelerini kullanıyor.

Apple, 1997 yılında 30 çeşit ürünle pazara giriş yapmış; başarılı olmanın yolunun, çok fazla ürün çeşidi ile pazara girmek olduğunu düşünmüştü. Bu stratejinin sonu büyük bir hüsranla bitti. Mac serisi haricinde, diğer ürünlerin satışı adeta yok gibiydi.

Steve Jobs, telefon ve dizüstü bilgisayar arasındaki boşluğu fark etmiş ve bunun üzerine yoğunlaşmıştı. iPad fikrinde karar kıldığında, bunun ne denli başarılı olacağını kendisi de tam olarak öngöremiyordu. Son on yıl açıkça gösteriyor ki, bu boşluk muazzam bir şekilde kapatılmış oldu.

2011 yılında kaybettiğimiz müthiş deha Steve Jobs, Apple’ın 90‘lı yıllardaki rüyasını gerçeğe çevirdi diyebiliriz. Bugün, iPad dahil olmak üzere, her çeşit Apple ürününe yoğun bir ilgi var.

 

Devamını oku

Genel

Snapchat, 400.000 kişinin uygulama üzerinden oy kullanmak için kayıt olduğunu bildirdi

Geçtiğimiz ay Snapchat, kullanıcılarını yaklaşan ABD Başkanlık seçimlerinde oy vermeye teşvik etmek için kayıt istemleri ve ilk kez seçmenlerin söz sahibi olmalarına yardımcı olacak kılavuzlar içeren yeni bir araç seti sundu.

Axios’tan gelen yeni bir rapora göre, bu girişimler halihazırda bir etki yaratıyor; uygulama önümüzdeki haftalarda daha fazla seçmen farkındalık aracı ve bildirimi başlatmayı planlıyor.

reklam
MSI reklamı

Veriler, uygulamanın seçmen katılımını teşvik etme konusundaki geçmiş çabaları göz önüne alındığında özellikle önemli. 2018’de, ABD ara sınavlarında oylamayı teşvik etmeye yönelik benzer bir girişimin parçası olarak, yaklaşık 450.000 üye oy kullanmak için kaydoldu ve bunların yaklaşık % 57’si seçimlerde oy pusulalarını kullanmaya devam etti.

Snapchat, sonuca karar veren uygulama olabilir mi?

Genç seçmenlerin 2020 seçimlerinde daha büyük bir etkiye sahip olması bekleniyor ve Snapchat daha genç izleyicilerle güçlü bir bağlantıya sahip.

Belirtildiği gibi, uygulamanın çalışmalarında hala seçmen teşvik planı var. Axios’a göre, eski başkan Barack Obama, genç seçmenleri uygulama üzerinden oy vermek için kaydolmaya teşvik etmek için yakında Snapchat PSA’da yer alacak. Obama’ya Arnold Schwarzenegger, Snoop Dogg, Catherine McBroom gibi ünlüler de katılacak.

Snapchat, katılımı en üst düzeye çıkarmada büyük olasılıkla seçimlerde büyük bir rol oynayacak.

Devamını oku

Genel

LinkedIn, güncellenmiş kılavuzunu yayınladı

Milyonlarca insanın kariyer amaçlı kullandığı platform bu hafta, LinkedIn kampanyalarınızı optimize etmeye yardımcı olabilecek yeni özellikler, daha fazla araç ve seçeneği içeren ‘LinkedIn’de Hedeflemeyi Ustalaşma’ kılavuzunun gözden geçirilmiş ve güncellenmiş bir baskısını yayınladı. Platform, ilk olarak geçen yıl Mart ayında ‘Hedeflemeyi Yönetme’ kılavuzunu başlattı, ancak o zamandan beri LinkedIn, yaklaşımınızı iyileştirebilecek bir dizi yeni reklam aracı ve seçeneği ekledi.

LinkedIn’e göre:

reklam
MSI reklamı

“Güncellenen yeni kılavuz, Eşleşen Kitleler, Videoya Göre Yeniden Hedefleme , Olası Satış Oluşturma Formları, Web Sitesini Yeniden Hedefleme, Kişi Hedefleme ve Şirket Listesi Hedefleme gibi yeni özellikler hakkında rehberlik içeriyor.”

Yeni kılavuz kullanıcılar açısından neden önemli?

Kılavuz, şu anda platformda bulunan reklam hedefleme seçeneklerinin her birine yararlı bir genel bakış sağlıyor ve her bir öğenin nasıl çalıştığını ve bunları en iyi nasıl kullanabileceğinizi açıklıyor; bu, LinkedIn reklam kampanyalarını en üst düzeye çıkarmak isteyenler için harika bir bilgi.

Platform, son birkaç yıldır kullanımda ve katılımda istikrarlı bir büyüme görüyor ve platform şu anda 700 milyondan fazla üyeye hizmet veriyor. COVID-19 salgınından sonra platform, önümüzdeki aylarda ve yıllarda daha da büyük bir odak noktası olmaya hazır görünüyor.

Devamını oku