Sosyal medya

Genel

Call of Duty: Warzone, 50 Milyon kullanıcıyı geçti

Call of Duty Warzone

Call of Duty tarafından çıkarılan ücretsiz battle royale oyunu Warzone, 50 milyon oyuncu sayısına ulaşmayı başardı. Oyunun yapımcılarından kullanıcılara sosyal medya üzerinden teşekkür mesajı geldi.

Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgınından korunma amacı ile insanlar evlerinde kalıyor. Hal böyle olunca oyunlara ilgi arttı. Bu durumdan faydalanan ücretsiz battle royale oyunu Warzone’un kullanıcı sayısı hızla artmış durumda. Şirketin resmi Twitter hesabı üzerinden yapılan açıklamada Call of Duty: Warzone’un 50 milyon kullanıcıya ulaştığını açıkladı.

İlginizi çekebilir: LOL’ün geliştiricisinden CS:GO’ya rakip oyun: VALORANT

Call of Duty Warzone

Dünyanın en büyük oyun firmalarından biri olan Activision, Call of Duty: Modern Warfare’in battle royale versiyonu Call of Duty: Warzone, 10 Mart tarihinde çıkarmıştı. Piyasaya çıkalı henüz bir ay geçmesine rağmen başarması zor bir kullanıcı sayısına ulaştı.

Call of Duty: Warzone’un ücretsiz olması ve en önemli rakipleri, Fortnite ve PUBG gibi diğer rekabetçi oyunlarının yeni özellikler ile daha komplike bir hal alması oyuncuların tercihinde önemli rol oynadı.

Call of Duty Warzone

Infinity Ward tarafından geliştirilen ve Activision tarafından piyasaya sürülen Call of Duty: Warzone’un, PC ve konsollarda ilk 24 saatte 6 milyon kişi tarafından oynandı. Oyun ilk dört gün içerisinde 15 milyon kullanıcıya ulaşmıştı.

Söz konusu oyunu Call of Duty: Modern Warfare’a sahip olmadan da oynamak mümkün. Eğer Modern Warfare’a sahipseniz Warzone’a oyun içerisinden ulaşabiliyorsunuz. Ancak Modern Warfare’ı hiç satın almasanız bile Call of Duty: Warzone oynunu ücretsiz indirip oynayabilirsiniz.

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir

Enerji mühendisi, basketbol antrenörü ve teknoloji meraklısı...

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Facebook, reklamlar için şifreli WhatsApp mesajlarını analiz etmek istiyor!

Yazan:

Facebook, WhatsApp şifrelemesini analiz etmek amacıyla bir araştırmacı ekibi tuttu. Amacın ise WhatsApp mesajlarının şifresini gerçekten çözmeden veri madenciliği yapmanın yollarına sahip olmak olarak konuşuluyor. Bir raporda ise Facebook’un bunu reklam amacıyla yaptığını iddia ediliyor.


Bakmakta fayda var: POCO F3 İLE BİR GÜN GEÇİRMEK | vLOG


Bilindiği üzere WhatsApp sohbet uygulamasının ayırt edici özelliklerinden biri de uçtan uca şifrelemeye sahip olması. Bu yalnızca izin verdiğiniz kişilerin mesajlarınızı okuyabileceği anlamına geliyor. Yani izin vermediğiniz takdirde WhatsApp şirketi dahi mesajlarınızı görüntüleyemiyor.  Tabii ki sohbetlerinize erişim olmadan, size özel olan hedefli reklamlar sunmak için veri madenciliği yapmak zor. Bu WhatsApp şifreleme engeli ana şirket Facebook’un üstesinden gelmeye çalıştığı bir olay. Şirket, The Information’a göre, bunu çözmek için bir araştırmacı ekibi tuttuğunu doğruladı.

Rapora göre Facebook, WhatsApp sohbetlerini bu sohbetlerin şifresini çözmeden analiz etmek için bir yöntem geliştirmek istiyor. Ayrıca buna “homomorfik şifreleme” deniyor. Teorik olarak bu yöntem Facebook’un herhangi bir bireysel kullanıcının gizliliğini ihlal etmeden sohbetlerden veri toplamasına izin verecek. Bunun nasıl mümkün olacağı ise şuanda tam olarak belli değil. Ancak The Information’a göre, araştırmanın amacı tam olarak beklendiği gibi Facebook, muhtemelen kişiye özel reklamlar sunmak için WhatsApp sohbetlerinizde veri madenciliği yapmak istiyor. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde Facebook böyle bir iddiayı reddetti. Yöneticilerden birisi  The Information’a verdiği demeçte “Şu anda WhatsApp için homomorfik şifrelemeyi düşünmemiz için çok erken”  dedi.

WhatsApp Veri Madenciliği bir para kaynağı mı?

Bu soru aslında Facebook ile ilgili birkaç sorunun arkasında geliyor. Konu iPhone gizliliği olduğunda Facebook ve Apple savaş halinde olduğunu biliyoruz. Apple’ın iOS 14’ü, kullanıcıların tüm uygulamalarda reklam izlemeyi devre dışı bırakmasına olanak tanımıştı. Böyle olunca da Facebook’un iOS kullanıcılarına reklam gösterme konusundaki işi de sekteye uğramış oldu.

Daha önce WhatsApp’ın kullanıcılara yeni bir gizlilik politikası dayatmasıyla ilgili sorunlarla uğraştığını görmüştük. Kullanıcılar tarafında yoğun şikayete maruz kalan Facebook bu olayı birçok kez erteledi ve hatta değiştirmek zorunda kaldı. Tüm bu olayları bir araya getirdiğimizde Facebook’un amacının da ne olduğu açıkça belli oluyor; geniş veri koleksiyonlarından para kazanmanın yeni yollarını bulmak. Ancak Whatsapp uçtan uca şifrelemesi sayesinde bunu yapması zor görünüyor.

Ancak, bu homomorfik şifreleme olursa kaç WhatsApp kullanıcısı platformu terk eder merak konusu. Facebook, WhatsApp gizlilik politikasını güncelledikten sonra, Telegram ve Signal gibi diğer şifreli platformlara büyük bir kullanıcı akınına uğradı. Elbette, Facebook’un WhatsApp’taki şifreli mesajları analiz etmesi fikri daha da büyük bir toplu göçe neden olabilir.

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Genel

Microsoft, ABD ofislerine girecek kişilerden COVİD-19 aşı belgesi talep edecek!

Yazan:

Aşıların durumu ve aşı kartları Dünya çapında tartışılmaya devam ederken konuyla ilgili katı bir adım da Microsoft tarafından atıldı. Microsoft, Eylül ayından itibaren ABD’deki ofislerine girecek olan kişilerden aşı kartı talep edeceğini çalışanlarına bildirdi. Özel sağlık durumuna sahip olan veya dini sebepler gibi geçerli sebepleri olan çalışanlara özel izinler sağlanabilecek. Şirket ayrıca ofislerinin tam olarak açılma tarihini Eylül ayından en erken 4 Ekim tarihine erteledi. Microsoft’un konuyla ilgili olarak yaptığı tüm açıklama şu şekilde paylaşıldı:

“Pandeminin başından beri uyguladığımız üzere, çalışanlarımızın sağlığını ve güvenliğini ön planda tutarak yeni gelişmeleri takip etmeye ve planlarımızı durumun el verdiği şekilde geliştirmeye devam ediyoruz. Sağlık ve veri uzmanlarına devam eden danışmalarımıza dayanarak, ABD’deki iş yerlerimizin tam olarak açılma tarihini en erken 4 Ekim 2021 tarihinden önce olmayacak şekilde planladık. Ayrıca Eylül ayından itibaren, tüm çalışanlarımızdan, tedarikçilerden ve ABD’deki Microsoft binalarına girecek misafirlerden aşı olduklarına dair bir kanıt sunmalarını isteyeceğiz. Faaliyet gösterdiğimiz ülke/bölge/eyaletlerde yerel bazda durumu incelemeye ve tarihler ile politikalarımızı ihtiyaç duyulan şekilde ayarlamaya devam ediyoruz.”

Bağışıklığı baskı altında olan kişilere bakan veya yaşı aşı olmak için yeterince büyük olmayan çocuklara sahip çalışanların Ocak ayına kadar evden çalışmaya devam edebileceği bildirildi.

Microsoft’un bu duyurusu COVİD-19 vaka sayılarının ülke çapında yeniden artmasının akabinde yapıldı ve buna benzer daha sıkı politikaların diğer teknoloji şirketleri tarafından da uygulanması bekleniyor. Buna benzer adımlardan biri de ilk olarak Facebook tarafından atılmıştı. Önce Facebook’un ABD’deki ofislerinde çalışacak kişilere maske zorunluluğu getirilmiş ve ardından ofise dönen tüm çalışanlardan benzer şekilde COVİD-19 aşı kartı talep edilmişti. Facebook da Microsoft gibi Ekim ayında tamamen açılmayı planlıyor. Google da ofise dönecek çalışanlarının aşılanmasını şart koşmuş ancak bu kararını sonradan 18 Ekim tarihine ertelemişti.

Büyük teknoloji şirketlerinin buna benzer adımlar atmasının ardından Dünya çapında bir çok şirketten de benzer aksiyonların alınacağı öngörülüyor. Önümüzdeki zamanlarda da aşı kartlarının sadece iş yerlerinde değil hayatın her alanında yer alacağı konuşuluyor. Bazı insanlar tarafından özgürlük karşıtı olarak görülen bu kararlar, şiddetli şekilde eleştiriliyor. Ancak içerisinden geçtiğimiz pandemi sürecinden bir an önce çıkmak için başka çareler de üretilemiyor.

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval