Boeing 777X teslimatlarının Haziran 2020’de başlaması planlanıyordu ancak son gelen bir yıllık ertelemeyle birlikte ilk teslimat 5 yıl gecikmiş olacak. Buna ek olarak uçağın üretimi de 2023 yılına kadar durduruldu. Boeing’den yapılan açıklamada: “İlk 777-9 uçağının teslimatının, sertifikasyon gerekliliklerini karşılamak için gereken sürenin güncellenmesinden dolayı 2025’te olmasını bekliyoruz. 777 programına güvenimiz devam ediyor ve müşterilerimiz, 777X’in ekonomiklik ve sürdürülebilirlik konusundaki avantajlarının hala farkındalar.” ifadeleri kullanıldı.
İlginizi çekebilir: AMD, Chromebook’lar için Ryzen 5000 C-Serisi İşlemcileri Duyurdu!
İçindekiler
Boeing, son bir kaç yıldır ciddi sorunlarla boğuşuyor
777X’de ilk önce bir ticari uçakta kullanılan en güçlü ve en büyük jet motoru unvanını elinde bulunduran General Electric GE9X motorlarında dayanıklılık problemleri ortaya çıktı. Daha sonra ise gerilim testleri esnasında uçağın kargo kapısı basınca dayanamadı ve patladı. Boeing son yıllarda ciddi krizlerle karşı karşıya kaldı. Art arda gelen 737 Max kazaları, bunun sonucunda uçakların 20 ay boyunca yere indirilmesi ve teslimatlarının durdurulması firmayı çok zor durumda bıraktı. Bu da yetmezmiş gibi 787 uçaklarındaki kusurlar nedeniyle yaklaşık bir yıldır 787 uçaklarının teslimatları yapılamıyor. Firma bu yılın ilk çeyreğinde 1,2 milyar dolardan fazla zarar açıkladı.
777-8 ve 777-9 varyantlarına sahip olan 777X, 2013’ten beri geliştiriliyor. 777X, mevcut 777’lerden daha uzun menzilli ve daha büyük. GE 9X motorları sayesinde bir önceki nesle göre yakıt verimliğinde yüzde 25 daha iyi performans gösteriyor. Boeing 777X’nin kanat uçları katlanarak uçağın kanat açıklığını toplamda 7 metre azaltıyor, bu sayede 777X havalimanlarında daha rahat hareket edebiliyor. 777-8, 350 ila 375 yolcu kapasiteliyken, daha büyük 777-9 varyantı 400 ila 425 yolcu taşıyabilir. 777X, ilk uçuşunu Ocak 2020’de yaptı ve geçen Kasım ayında Dubai Airshow’da görücüye çıktı.