Sosyal medya

Havacılık

Boeing 737 Max, kazalar sonrası ilk uçuşunu gerçekleştirdi

Boeing 737 Max
Darüşşafaka

737 Max serisi uçaklar, art arda karıştığı ve 346 insanın ölümüne sebep olan iki kazadan sonra Mart 2019’da yere indirilmişti. Brezilyalı Gol Airlines, Amerikan Federal Havacılık Dairesi FAA’in kasım ayında uçakların uçuşa dönüşünü onaylamasının ardından yolculu ilk uçuşu gerçekleştiren şirket oldu.


İlginizi çekebilir: Ulaştırma Bakanlığından Boeing 737 MAX açıklaması!


Boeing 737 Max, Brezilya’da Sao Paulo’dan Porto Alegre’ye uçtu

Boeing 737 Max 8 tipi uçak yolcularını Sao Paulo’dan Porto Alegre’ye taşıdı. Gol Airlines, 737 Max’leri bu ayın sonundan itibaren düzenli olarak hizmete almayı planladığını belirtti. Ayrıca bu uçaklarla uçmak istemeyen yolcuların biletlerini değiştirebileceğini de ekledi.

737 Max

reklam
Aorus reklamı

Diğer hava yolu şirketleri de uçakları tekrar filolarında hizmete almak için planlamalara başladılar. American Airlines, ilk olarak yolcusuz deneme uçuşları yapacağını belirtti.

Hava yolu şirketlerinin, 737 Max’lerini tekrar hizmete almak için filolarındaki tüm pilotlarını simülatör eğitiminden geçirmeleri gerekiyor. Uçaklar dünya genelinde yere indirilmeden önceki dönemde böyle bir zorunluluk yoktu. 737’lerin bir önceki nesli olan NG serisinin simülatörlerinde eğitim almaları yeterliydi. Bu nedenle çoğu şirkette onaylı 737 Max simülatörleri bulunmuyor.

Uzun süredir yerde bulunan uçakların tekrar uçabilmeleri için kapsamlı bakıma alınmaları da gerekli. 29 Ekim 2018-Lion Air ve 10 Mart 2019-Etiyopya Hava Yolları kazalarına sebep olan MCAS (maneuvering characteristic augmentation system) isimli manevra karakteristiği arttırma sistemi nin kapsamlı bir yazılım güncellemesiyle daha ideal çalışır hale getirilmesi gerekiyor.

737 Max’lerin Avrupa hava sahasını kullanabilmeleri için tüm bu gelişmelerin yanında Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı, EASA’nın tutumu belirleyici olacak.

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir

Yeni teknolojiler ve simülasyon oyunları meraklısı.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Havacılık

Airbus A380’in sonuncusu da Toulouse montaj hattından çıktı

Yazan:

A380
Darüşşafaka

Airbus A380 uçağının sonuncusu 17 Mart’ta Airbus’ın Toulouse’daki montaj hattından çıktı. Uçak Hamburg Finkenwerder fabrikasına doğru uçtu. Airbus’ın Finkenwerder fabrikasında boyama işlemi gerçekleşecek. Böylelikle Efsane uçak son ilk uçuşunu gerçekleştirmiş oldu. Montaj hattından çıkan bu son A380, Emirates’e ait.


Göz atmak isteyebilirsiniz: Dassault Falcon 6X, ilk uçuşunu başarıyla tamamladı


Airbus A380 parçaları 4 ayrı ülkeden geliyordu

Airbus A380’in üretimi Avrupa’nın birçok ülkesine yayılan bir süreçti. Uçağın parçalarını üretim yerleri şu şekilde: ön ve orta gövdesi-Saint-Nazaire, Fransa, kanatları-Broughton, Galler, yatay sabitleyici-Cadiz, İspanya, arka gövdesi ve dikey sabitleyici-Hamburg, Almanya. Son olarak tüm bu parçaların montajı Toulouse, Fransa’da gerçekleşiyordu.

Airbus A380

reklam
Aorus reklamı

Airbus A380 modelinin ilki Singapur havayolları için uçmaya başladı. Uçağın diğer operatörleri Air France, ANA, British Airways, Emirates, Etihad, Korean Air, Lufthansa, Qantas ve Qatar Airways. Dev kuş muazzam fazla yolcu kapasitesiyle ve iki katlı dikkat çekici tasarımıyla havacılık meraklılarının çok sevdiği bir modeldi. Ama zamanla artan yakıt fiyatları, hava yolu şirketlerinin uçağı birçok rotada doldurmakta zorlanmaları gibi problemlerle karşı karşıya kaldı. 14 Şubat 2019 tarihinde Airbus 2021 yılı içerisinde uçağın üretiminin sona ereceğini duyurmuştu. Tüm bunlara rağmen yeni sipariş alması durumunda üretimin devam edebileceği beklentisi mevcuttu. Ancak tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 virüsü sivil havacılığı son derece olumsuz etkiledi. Bu şartlarda A380’in yeni sipariş alması mümkün olmadı.

Airbus, A350 ve A330neo gibi daha küçük, yeni nesil uçaklara odaklandığını duyurdu. A350 ve A330neo’nun yanı sıra Boeing tarafında ise 787 modeli geniş gövde yolcu uçağı pazarında hakimiyeti ele geçirdi.


Hepsiburada.com akıllı telefon alışveriş listemize buradan bakabilirsiniz.

Trendyol.com alışveriş listemize buradan göz atabilirsiniz.


 

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Havacılık

Dassault Falcon 6X, ilk uçuşunu başarıyla tamamladı

Yazan:

Falcon 6X
Darüşşafaka

Falcon 6X, Dassault Aviation firmasının geniş gövdeli iş jeti. Uçak 10 Mart’ta ilk uçuşunu gerçekleştirdi ve sertifikasyon sürecini başlattı. İş jeti 2022 yılının sonuna doğru hizmete girecek. Firmanın sahibi Dassault ailesinin bir üyesi Oliver Dassault, 7 Mart tarihinde geçirdiği helikopter kazasında hayatını kaybetmişti.


Göz atmak isteyebilirsiniz: De Havilland, Dash 8 Q400 uçağının üretimini durdurdu


Dassault Falcon 6X, 2,5 saatlik uçuş gerçekleştirdi

Falcon 6X, Dassault Aviation’ın Bordeaux yakınlarındaki Mérignac tesisinden saat 14:45‘te kalktı. Bu ilk uçuş 2,5 saat sürdü. Pilotlar uçuş esnasında uçağın motor tepkilerini ve kilit sistemlerinin davranışlarını test ettiler. Buna ek olarak pilotlar 40.000 feet yüksekliğe ve 0,8 mach hıza ulaştılar.

reklam
Aorus reklamı

Dassault Havacılık Yönetim Kurulu Başkanı Eric Trappier yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Bu uçuş Dassault için bir kilometre taşıdır. Ayrıca bugünün başarısını pazar günü trajik bir kazada hayatını kaybeden Oliver Dassault’a adadık. 6X, Dassault Aviation‘ın saygı duyduğu askeri bilgi birikimi ve ticari havacılık uzmanlığının birleşiminin en son örneğidir.”

Falcon 6X modeli iş jetleri arasındaki en geniş ve en uzun kabine sahip. Uçak 5.500 NM menzile sahip. Bu sayede Londra‘dan Hong Kong‘a veya Los Angeles‘tan Moskova‘ya aktarmasız uçabilecek. Ayrıca Falcon 6X, dijital uçuş kontrol sisteminin gelişmiş bir versiyonuna da sahip. Bunun yanında uçakta FalconEye kombine görüş sistemi mevcut. Bu sayede karanlıkta veya kötü hava koşullarında yaklaşmalar daha güvenli olacak.

Dassault Falcon 6X’in teknik özellikleri

Maksimum hız: 370 kias (685 km/s)

Maksimum uçuş yüksekliği: 51.000 ft (15.545 mt)

Gövde uzunluğu: 84,3 ft (25,68 mt)

Kanat açıklığı: 85,1 ft (25,94 mt)

Uçuş menzili: 5.500 nm (10.186 km)

Maksimum kalkış ağırlığı: 77.460 lb (35.135 kg)

Maksimum iniş ağırlığı: 66.190 lb (30.025 kg)


Hepsiburada.com akıllı telefon alışveriş listemize buradan bakabilirsiniz.


 

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Havacılık

De Havilland, Dash 8 Q400 uçağının üretimini durdurdu

Yazan:

Dash 8 Q400
Darüşşafaka

De Havilland Canada (DHC), mevcut Dash 8 Q400 siparişlerinin tesliminin ardından üretimi durdurma kararı aldığını bildirdi. DHC’nin 2021 yılı içerisinde teslim etmesi gereken 19 adet siparişi var. Dash 8 Q400 teslimatı bekleyen hava yolu firmaları şunlar: Air Tanzania (1), Biman Bangladesh Airlines (2), Conair (2), Elin Group (3), Ethiopian Airlines (4), PAL Express (1), TAAG Angola Airlines (4), ismi belirsiz (2).


Göz atmak isteyebilirsiniz: COMAC C-919 uçağının buzlanma testleri sonbahara ertelendi


Dash 8 Q400 üretimi tekrar başlayacak 

De Havilland Canada, üretimi durdurdu ama farklı senaryolar üzerinde çalışıyor. Firmadan gelen açıklama şu şekilde: Endüstrinin mevcut koşulları yeni sipariş almamızı engelledi. De Havilland, müşterilerine 2020 yılında sadece 20 adet uçak teslim etti.

Firmanın bu kararı Downsview montaj hattındaki 500 çalışanın geçici olarak işlerini kaybetmelerine neden olacak.

reklam
Aorus reklamı

Dash 8 Q400

Bunlara rağmen, üretici uçağın geleceği hakkında umutlu ve Dash 8 programına yatırım yapmaya devam etmeyi planlıyor. Longview Aviation Capital Yönetim Kurulu Başkanı David Curtis: “ Sektör pandemiden kurtulduktan sonra Dash 8‘in endüstrisinin toparlanmasının önemli bir parçası haline gelmesini bekliyoruz,” dedi.

Dash 8 Q400, DHC-8-200 modeli üzerine geliştirilen, turboprop motorlu bölgesel bir yolcu uçağı. Farklı tasarımıyla dikkat çeken uçak 2000 yılında uçmaya başladı. Uçağın üreticisi De Havilland Canada, 1984 yılında kuruldu. Sırasıyla Boeing (1988), Bombardier (1992) ve Longview Aviation Capital (2019) Kanadalı üreticiyi satın aldılar.

Dash 8 Q400 teknik özellikleri:

Yolcu kapasitesi: 70-78

Maksimum hız: 360 knot (667 km/s)

Maksimum uçuş yüksekliği: 27.000 ft (8.2300 m)

Gövde uzunluğu: 107 ft 8 in (32,81 m)

Kanat açıklığı: 93 ft 2 in (28,4 m)

Uçuş menzili: 1567 mil (2522 km)

Maksimum kalkış ağırlığı: 64.500 lb (29.260 kg)

Maksimum iniş ağırlığı: 61.750 lb (28.010 kg)


Hepsiburada.com uçuş simülasyonu ekipmanları alışveriş listemize buradan ulaşabilirsiniz.

Trendyol.com alışveriş listemize buradan göz atabilirsiniz.


 

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku
Darüşşafaka

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval

HWP COIN’den Haberler