Bugünleri de mi görecektik Türkiye oyuna geldi, hem de ne oyuna. Önyargıyla bakılınca nasıl da iç karartıcı olabiliyor bu cümleler değil mi!
Ama olayın aslı detaylarda. Türkiye güzel bir oyuna geliyor. Online Oyun Sektörü, son yılların yeni eğlence trendi oldu ve hızla büyümeye devam ediyor… 2012’de Türkiye oyun pazarının tahminî hacmi yaklaşık 450 milyon dolara ulaştı. 30,3 milyonluk aktif internet kullanıcısının yaklaşık 21,8 milyonu düzenli oyun oynuyor ve 11,4 milyon oyuncu oyunlara ödeme yapmakta.
Ödeme dağılımında en çok payı 24% oranı ile Konsol oyunları alırken, sırasıyla 21% MMO oyunları, 15% İndirilen PC/Mac oyunları, 12% Kutu PC/Mac oyunları, 10% Mobil oyunlar, 9% Sosyal oyunlar, 9% Casual oyunlar gelmekte. Ülkemizde tüm oyunlarda bir gün içerisinde toplamda 39.000.000 milyon saat vakit geçirilirken, sosyal oyun kategorisinde oyun başına ortalama oturum süresi 38,4 dakika ile Türkiye dünyada en uzun oyun oturumuna sahip ülke. Hem globalde hem Türkiye’de oyun sektörünün hızla büyümesinde en büyük etken; ekonomik krizlerden neredeyse hiç etkilenmemesi. Bunun sebebi; tüm Dünya’da kişi başı aylık harcamalar oldukça düşük. Bu, oyun sektörünün dinamiklerinden ve oyunların tasarımından kaynaklanıyor. Dolayısıyla, online ve mobil oyunlar tüketicilere uzun süreli ve oldukça ekonomik bir eğlence sunuyor aslında.
Önümüzdeki dönemlere baktığımızda; online oyun sektörü 2 yöne doğru hızla büyüme göstermekte; Mobil ve Free To Play. Oyuncular, artık önce para vermektense önce deneyip sonra para vermeyi tercih ediyor. Bir diğer trend ise mobil ve cross platform oyunlar. Günümüzde hem dünyada hem de Türkiye’de mobilite hızla yayılıyor. Tabletler de işin içine hızla girince mobil oyun sektörüne yatırım da hızla artmış durumda. Global olarak da baktığınızda birçok yapımcı firma önümüzdeki seneler için yatırımlarının çoğunu mobil oyunlar üzerine yapmış durumda.
Türkiye’de de bu iki pazarın oldukça hızlı bir ivme ile büyüyeceğine inanıyorum. Özellikle 2013’ün ilk 2 çeyreğinde pazara giriş yapacak yeni ve köklü firmaların da etkisiyle online oyun pazarı da büyüyecek gibi gözüküyor. Joygame olarak, bu sektöre yatırım yapmaya, istihdam yaratmaya ve insanlara daha fazla eğlence sunmaya kararlıyız. 2013 sonu itibariyle planımız birçok yeni ürün, oyun, mobil oyun ve hizmeti kullanıcılarımız ile buluşturmak.
Hem Türkiye hem Mena bölgesi için yaklaşık 30’a yakın oyunun lansmanını yapacağız. E-Sport’u yani Elektronik Sporları ülkemizde yayarak profesyonel oyuncular yaratacağız. 13 milyon üyemizi daha çok eğlendirmenin yanı sıra yeni oyuncularla ailemizi büyüteceğiz. Bu sektöre ve oyunlara önyargıyla yaklaşmadan önce unutmamamız gereken bazı noktalar var; Oyunlar insanların tamamen eğlenmek, keyifli vakit geçirmek için kullandıkları araçlardan bir tanesi. Film ya da dizi seyretmekten farkı yok. Bunu lütfen kimse unutmasın! Diğer taraftan bilgisayar oyunlarının analitik düşünme, hızlı karar alma, takım çalışması gibi birçok yetkinliği de geliştirdiği kanıtlanmış bir gerçek.
Ozan Aydemir