Sosyal medya

Genel

Best Buy Amerika’da Huawei satmaktan vazgeçti!

Best Buy Huawei 2

Amerika Birleşik Devletleri’nin en büyük teknoloji mağazası olan Best Buy, Huawei için ABD’de geçen söz konusu güvenlik sorunları nedeniyle satışları durdurma kararı aldı. Özellikle ABD piyasasında yaygınlaşmaya çalışan Huawei için büyük bir darbe olacak bu karar, sadece Best Buy için de geçerli değil.

Verizon ve AT&T’nin ardından Best Buy da Huawei satmayacak!

Best Buy Huawei

reklam
MSI reklamı

Geçtiğimiz yıl Best Buy’ın yanı sıra AT&T ve Verizon da Huawei ürünleri satıyordu. Ancak 2018 yılına girdiğimizde Huawei telefon satışını sonlandıran Verizon’ın ardından geçtiğimiz dönemde ise AT&T de Huawei satışını ABD’deki güvenlik sorunları nedeniyle noktalandırmıştı. Son olarak Huawei markalı ürünleri satmayı bırakan Best Buy ile beraber ABD’de daha geniş satış ağı oluşturmak isteyen Huawei’nin planları alt üst olmuş oldu.

Çinli telefonlar Amerika’yı gözetliyor mu?

Akıllı telefon dünyasının önemli yıldızlarından biri olarak gösterilen Huawei, ABD’de Cumhuriyetçiler tarafından Amerika’yı gözetlediği ve veri topladığına dair iddialar ile başta Huawei ve ZTE olmak üzere Çinli firmalara ait telefonların ABD’de yasaklanması ve satılmaması gerektiğini savunuyorlar. Özellikle yeni iPhone modellerine rakip olarak ortaya çıkan Mate 10 Pro, ABD’de online kanallar dışında perakende mağazalarında bulunmayacak duruma getirilmişti. Şimdi ise bu konu markaların satışları durdurması ile büyüyor.

Huawei ve Best Buy konu hakkında ne dedi?

Huawei’ tarafından konu hakkında “Huawei şu anda ürünlerini ABD’deki bir dizi önde gelen tüketici elektroniği perakendecileri aracılığıyla satılıyor”  şeklinde bir sorun olmadığı belirtilirken “Huawei telefonları sektördeki en yüksek güvenlik, gizlilik ve mühendislik standartları karşılıyor.” diyerek güvenlik adına bir sorun olmadıklarını da belirtiyorlar.

Best Buy tarafı ise “Sattığımız ürünler hakkındaki değişiklik kararları birçok farklı nedene dayanmaktadır.” diyerek net bir sebep belirtmekten çekindikleri görünüyor.

Bakalım ilerleyen günlerde Huawei ve ABD pazarı arasında ne gibi gelişmeler ortaya çıkacak hep beraber göreceğiz…

Teknolojiye olan tutkusunu Hardware Plus'ta meraklılarına aktarıyor.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Akıllı Telefonlar

Apple iPhone dünya çapında 1 milyar kullanıcı sayısına ulaştı!

Apple

Apple, şu anda kaç tane iPhone sahibi olduğuna dair istatistik yayınlamıyor. Bundan dolayı haberimizi iPhone’ların aktif kullanıcı sayısını hesaplayan analistlere dayanarak yapıyoruz. Apple’ı tanıma konusunda iyi bir sicile sahip olan analist Neil Cybart, yaptığı hesaplamalarla beraber şirketin geçen ay 1 milyar aktif iPhone kullanıcısı kilometre taşına ulaştığı sonucuna vardı.


İlginizi çekebilir: iPhone 12 Pro, LiDAR sayesinde boyunuzu ölçebiliyor

reklam
MSI reklamı

Apple şirketinin yeni rekoru: iPhone için toplam 1 milyar kullanıcı!

Apple şirketi, bir milyar kullanıcı sayısının bir sınır olmadığından ve şirketin henüz akıllı telefon satışlarının zirvesine ulaşmadığından emin. Apple, 2018’de iPhone satış sayılarını paylaşmama kararı aldığında; birçok kişi bunun satışların düştüğünü gizlemeye çalıştığını öne sürdü. Neil Cybart, Apple’ın o sırada cihazlarına yönelik talep düşüşü yaşamış olabileceğini inkar etmiyor. Ancak Apple’ın istatistik yayınlamayı reddetmesi, firmanın kullanıcılarının  “uzun bir güncelleme sürecini” yanlış yorumlamasını istememesiule alakalı. Uzman, birim satışlarının iPhone işinin tam ve doğru resmini vermediğine inanıyor. Ayrıca, bu kullanıcı sayısı tam olarak memnuniyeti simgelemiyor diye ekliyor.

Apple

Apple iPhone 12’nin pili kullanıcılara yetiyor mu?

Apple iPhone 12 satışa çıkınca, giderek daha fazla kullanıcı bu yeni telefonu almaya ve kullanmaya başladı. Ardıdan bazı sorunlar ortaya çıkmaya başladı. Şimdi birçok kullanıcı iPhone 12 ve iPhone 12 Pro‘nun pil ömrünün çok zayıf olduğunu bildirdi; ve pilin performansı tam şarj olduktan sonra yeterince güçlü olmadığını belirttiler. Eğer çok fazla video izlerseniz veya oyun oynarsanız,bir  tam gün boyunca buna dayanmayabilir. iPhone 12 ve iPhone 12 Pro‘nun kullandığı pil kapasitesi aynı, her ikisi de 2815mAh. Önceki nesil iPhone 11 ve iPhone 11 Pro ile karşılaştırıldığında kapasite biraz azaldı. Sırasıyla 3110mAh ve 3046mAh pil kapasitemiz var.

Apple resmi olarak iPhone 12 ve önceki nesil iPhone 11‘in pil ömrünün video bakımından aynı olduğunu belirtmiş olsa da; bazı uzmanlar tarafından yapılan testlerin sonuçları durumun böyle olmadığını göstermektedir.

Arun Maini geçtiğimiz hafta iPhone SE, iPhone XR, iPhone 11 serisi ve iPhone 12/12 Pro modellerinde ayrıntılı karşılaştırma testleri gerçekleştirdi. Aynı zamanda, bu modellerin tümünü iOS 14’ü SIM takılı olmadan çalıştırıyor; ve pil durumu da iyi. Sonuç iPhone 12 Pro (6 saat 35 dakika nihai pil ömrü) tükendiğinde iPhone 11 Pro, geri kalan pil seviyesi ise % 18. iPhone 12 (6 saat 41 dakikalık son pil ömrü) otomatik olarak kapandığında; iPhone 11 Pro (7 saat 36 dakikalık son pil ömrü) hala % 14 pil seviyesi kalıyor. Bir modelin pil ömrünü belirleyen birçok durum olsa da; büyük bir kapasite teorik olarak daha uzun bir pil ömrü sağlayabilir. Bu modellerin ülkemize gelmesini heyecanla bekliyoruz.

Devamını oku

Genel

Seat, elektrikli scooter pazarına giriyor!

Seat, önümüzdeki ay İspanya ve diğer ana Avrupa ülkelerinde piyasaya süreceği MO eScooter 125 ile elektrikli scooter pazarına giriyor.


İlginizi çekebilir: Hyundai’nin lüks markası Genesis, GV70’in tasarımını paylaştı!

reklam
MSI reklamı

Markanın yerel pazarı olan İspanya’da 6 bin 250 €‘dan başlayan fiyatlarla satılacak. Bu fiyat, markanın en küçük hatchback modeli Ibiza’nın yerel fiyatının neredeyse yarısına denk geliyor.

Kırmızı, beyaz ve grinin de dahil olduğu seçeneklerine sahip olan eScooter, 9 beygir güç ve 177 Nm tork değerlerine sahip, fırçasız bir elektrik motorundan gücünü alıyor. eScooter, böylelikle 0-50 km/s hızlanmasını 3.9 saniyede tamamlayabiliyor ve 95 km/s‘lik maksimum hıza ulaşabiliyor.

eScooter’da 5.6 kWh değerinde yaklaşık 40 kg ağırlığında, çıkarılabilir bir lityum iyon pil yer alıyor. Bu çıkarılabilir bataryayı evde veya halka açık şarj istasyonlarında doldurmak mümkün. Şarj etmek demişken 6-8 saat arası bir sürede doldurulabilen bu pil ile 137 km’ye kadar menzil sunulabiliyor.

Seat MO‘nun yöneticisi Lucas Casasnovas, “Seat MO eScooter 125 modelimiz, markamızın kentsel mobilite birimi olan Seat MO’nun, şehre, insanlara ve doğaya ne kadar özen gösterdiğinin bir kanıtıdır. Seat MO, şehir yaşamının kalitesini, gürültüsüz, emisyonsuz ve minimum karbon ayak iziyle arttırmak için ürün ve hizmetlerini geliştirmeye devam ediyor.” diyor.

Kaynak: Carscoops

Devamını oku

Genel

Hyundai’nin lüks markası Genesis, GV70’in tasarımını paylaştı!

Bir süre önce kamuflajlı resmi görselleri yayınlanan 2022 Genesis GV70‘in tasarımı, bu yılın sonunda yapılacak tanıtım etkinliğinden önce paylaşıldı.


İlginizi çekebilir: Yeni 2021 Isuzu MU-X tanıtıldı!

reklam
MSI reklamı

Genesis, GV70’i yaratırken “Atletik Zerafet” felsefesini kullandığını söylüyor. Bu sebepten ötürü araç, ön kısmında markanın imzası olan “Crest Grille” ızgarayı taşırken, markanın diğer modelleri gibi iki parçalı, dörtlü farlara sahip.

Araca yandan baktığımızda ise ön farların üstünden başlayıp, arka farların altına doğru inen kavisli bir çizgi dikkat çekiyor. Arkaya doğru eğimli tavanı takip ederken, zarif bir şekilde C sütununa açılı olarak yerleştirilen camlarla karşılaşıyoruz.

GV70’in arkasına geldiğimizde ise Genesis’in diğer modellerindekine benzeyen dörtlü arka far grubunu görüyoruz. Normal GV70 modeli dikey yerleştirilmiş egzozlara sahipken GV70 Sport modelinde, adına yaraşır şekilde tamponlar, 21 inç jantlar ve yuvarlak egzozlar bulunuyor.

Genesis GV70’in kabini

Genesis GV70’in normal ve Sport olmak üzere iki farklı modeli bulunduğunu haberimizin başında da söylemiştik. Bu iki model, dış tasarımda olduğu iç tasarımda da bazı farklılıklara sahip. Normal modelin kabininde iki kollu direksiyon ve şirketin en geniş bilgi-eğlence ekranı göze çarpan ilk detaylar oluyor. Şık ve sade bir çizgide olan normal GV70’te, klima kontrolcülerinin yer aldığı ikinci bir ekran da yer alıyor. Bu ikinci ekranın altında ise navigasyon, radyo ve diğer bilgi-eğlence sistemine ait fonksiyonlara ait bazı düğmeler sıralanmış. Sport modelde ise üç kollu direksiyon simidi dışında, normal modelden farklı görünmüyor.

Genesis GV70’in motor seçenekleri ve diğer detayları

Aracın tanıtım etkinliğine biraz daha zaman olduğu için pek fazla detay bulunmuyor. Fakat GV70’in, şirketin sedan modeli G70 ile aynı platformu kullandığı, bu sebeple GV70’te arkadan çekişin standart olduğu ve opsiyonel olarak dört tekerlekten çekiş sunulması bekleniyor.

Giriş seviyesi modelde turbo destekli dört silindirli benzinli bir motor olacak. Fakat 2.0 litre 249 beygirlik ünite mi yoksa 2.5 litre 300 beygirlik ünite mi kullanılacak bilinmiyor. Sport modelin ise 365 beygirlik 3.3 litre çift turbolu V6‘dan veya 375 beygirlik 3.5 litre çift turbolu V6‘dan gücünü alması bekleniyor.

Güney Kore’nin de dahil olduğu, Kuzey Amerika dışındaki diğer pazarlarda 201 beygir ve 441 Nm torka sahip 2.2 litrelik dizel bir seçeneğin de olacağı söyleniyor.

Genesis markası şu an Avrupa’da yapılanmaya yeni başlayan bir marka olmasından dolayı ve ülkemiz vergi dilimlerinden dolayı, GV70’in de dahil olduğu diğer Genesis modellerini de maalesef ülkemizde göremeyeceğiz gibi duruyor. Tabi özel ithalat durumlarını hesaba katmazsak.

Kaynak: Carscoops

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler