Haftanın Seçkisi

DXOMARK

DXOMARK YENİLENDİ! | İlk beş telefon, Kamera Protokol V6 ve dahası

28 Haziran 2025
tecno spark 40 özellikleri fiyatı

Tecno Spark 40 serisi resmen çıktı! İşte özellikleri ve fiyatı!

3 Temmuz 2025
TAM BİR TİTAN! | MSI TITAN 18 HX AI A2XW İncelemesi

TAM BİR TİTAN! | MSI TITAN 18 HX AI A2XW İncelemesi

26 Haziran 2025
ipad kalemle yazarken aşırı ısınıyor sorunu nasıl çözülür neden olur

iPad kalemle yazarken aşırı ısınıyor sorunu nasıl çözülür?

30 Haziran 2025
galaxy s26 ultra batarya kaç mah olacak

Galaxy S26 Ultra bataryası üzecek! Kaç mAh pille geliyor?

3 Temmuz 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

Bentley’in 61 yıldır kullanılan V8’i emekliye ayrılıyor!

Yazı: Kağan Özçelik
4 Haziran 2020
Kategori: Genel, Haber, Otomotiv
Okuma süresi: 2 dakika
Bentley'in 61 yıldır kullanılan V8'i emekliye ayrılıyor!

Bentley‘in 6.75 litrelik L-Serisi V8 motorunun fişi çekildi. 61 yıldır üretilen V8 ünite ilk üretildiği zamandan beri önemli ölçüde evrim geçirmişti. Fakat temel mimarisi aynı kalmıştı.


İlginizi çekebilir: DS 4, Opel’in Rüsselsheim’de üreteceği modellerden biri olabilir!


On yıllar boyunca bu meşhur motordan yaklaşık 36 bin tanesi, İngiliz üreticinin Crewe (İngiltere) tesislerinde, motor başına 15 saatlik elle montaj süreciyle üretildi.

Bentley'in 61 yıldır kullanılan V8'i emekliye ayrılıyor!
Bentley S2 (solda) ve Mulsanne (sağda)

Tabii ki söz konusu seriye dahil motorlar sadece Bentley’lerde hizmet vermedi. Rolls Royce‘larda da 1998’e kadar kullanılmıştı. Yani onlarca yıl, her iki marka da aynı 6.75 litrelik üniteyi kullandı. Bu durum Rolls Royce’un, BMW‘ye satılıp, BMW parçaları kullanmasına kadar devam etti. Söz konusu satıştan sonra bu saygı değer motorun tek mirasçısı Bentley oldu. Ancak bazı Volkswagen Grubu parçalarının da Bentley’lerde kullanıldığını da belirtelim. Söz konusu V8’in fişi çekilince, Bentley – Rolls Royce arasındaki son bağlantı da kopmuş oldu.

Bentley'in 61 yıldır kullanılan V8'i emekliye ayrılıyor!
Bentley Mulsanne 6.75 Edition

L-Serisi V8‘in yaptığı son görev ise sınırlı sayıda olan Bentley Mulsanne 6.75 Edition‘daydı. Bu özel seri ise Mulsanne modelinin 10. yılına özel olarak 2020‘de satışa çıkmıştı. Son yıllarda Mulsanne, her zamankinden daha yüksek kalitesi ve pürüzsüz performansıyla oldukça dikkat çeken devasa bir sedan oldu. Fakat bu başarısını 1959’da piyasaya sürülmüş bir motordan alması, sıradan gözüken bu durumu oldukça özel kılıyor.

Bentley’lerde artık W12 ve 4.0 litrelik V8‘in yanı sıra, Volkswagen Grubu‘na ait hibrit V6 üniteler kullanılacak. Bu motorlar, şirketin büyük, lüks ve hızlı otomobilleri için oldukça uygun ve gelişmiş motorlar olarak görülüyor. Yine de eski 6.75 litrelik V8’in yeri, meraklılarında bir ayrı kalacak.

Kaynak: MotorTrend

Kağan Özçelik

Kağan Özçelik

Otomotiv ve teknoloji dünyasına dair gelişmeleri takip etmeyi seviyorum.

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya