Sosyal medya

Genel

ASUS Zenfone 5 detaylı ön inceleme

ASUS Zenfone 5 detaylı ön inceleme

ASUS Zenfone 5 detaylı ön inceleme videomuzda, bugün kutu açılışını gerçekleştirdiğimiz telefonun kamera, ekran ve performans gibi kriterlerini yaptığımız ilk testler sonucunda değerlendiriyoruz. Cihazın detaylı incelemesi ise önümüzdeki günlerde yayında olacak.

İlginizi çekebilir: Zenfone 5 kutu açılışı

ASUS Zenfone 5 detaylı ön inceleme

Bugün itibarıyla 1999 TL fiyat etiketi ile satışa çıkan ASUS Zenfone 5, gece mavisi ve gümüş olmak üzere iki farklı renk seçeneği ile geliyor. Telefonun yan çerçeveleri metal, ön ve arkası ise cam malzeme ile kaplı. Arka tarafta çift arka kamerayla beraber flaş ve parmak izi sensörü yer alıyor. Bu arada telefonda yüz tanıma teknolojisi de bulunuyor. İlk denemelerimizde zaman zaman yüz tanıması başarılı olamadı. Ancak genel olarak düzgün bir şekilde çalışıyor diyebiliriz.

Ses konusunda rakiplerinin ilerisinde olan modelde stereo hoparlör ve Hi-Res Audio desteği bulunuyor. Gücünü Snapdragon 636 işlemcisinden alan telefonda 4 GB RAM ve 64 GB dahili depolama alanı bulunuyor. Bu alanı microSD kart desteği sayesinde arttırabilmek mümkün. Yaptığımız testlerde orta grafik ayarlarında PUBG Mobile’ı herhangi bir kasma veya takılma olmadan akıcı bir şekilde oynayabildik. Oyun esnasında cihaz biraz ısındı ve arka yüzeyinde bunu hissettik. Ancak bahsettiğimiz ısınma gayet normal.

Telefonun belki de en vurucu noktası kamerası. Çünkü yapay zeka destekli 12 MP + 8 MP çift arka kamera, hem çok başarılı portre fotoğrafları çekebilmenizi sağlıyor hem de isterseniz geniş açı olarak kullanabiliyorsunuz. Ön tarafta yer alan 8 MP’lik selfie kamerası da, yazılımsal olarak portre modunu kullanıcılara sunuyor. Son olarak 3300 mAh kapasiteli hızlı şarj destekli bir pil ile gelen telefonun, batarya performansını ancak detaylı incelemede görebileceğiz.

Uzun süredir teknoloji basınında yer alan Kerem, başta mobil teknolojiler olmak üzere donanım ve kripto paralar ile de ilgileniyor.

1 yorum

1 yorum

  1. segat

    11 Mayıs 2018 at 07:01

    güzel telefona benziyor detaylı incelemeyi merakla bekliyorum xz1 almayı planlıyordum sanırım biraz daha bekleyip öyle karar vereceğim 🙂

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

BMW Concept i4, 523 beygir güçle gelecek!

BMW‘nin tamamen elektrikli “Gran Coupe” modeli Concept i4‘ün, 2020 Cenevre Otomobil Fuarı‘nda tanıtılmasına 1 hafta gibi bir süre kaldı. Alman üreticinin açıklamasına göre bu araç BMW’nin meşhur dinamiklerini, modern, zarif ve sportif bir tasarımla, Gran Coupe ferahlığı ve pratikliğini birleştirecek.


İlginizi çekebilir: Telefonda ETS 2 oynamak! | ADSL ve Fiberde GeForce Now testi!


Concept i4’e ait son içerikte, aracı tam ayrıntılarıyla göremesek de çok da ağır olmayan bir kamuflajlı halinin animasyonuna yer verilmiş. Önceden yayınlanan casus fotoğraflardan da bu şekildeki hafif kamuflajlı haline aşinayız. (Okumakta olduğunuz haberin sonlarına doğru, söz konusu casus fotoğrafları bulabilirsiniz.)

Tabi ki aracın en çok dikkat çeken kısımlarından birisi ise sıfır emisyonlu bir arabanın 523 beygir gibi bir güç üreterek, günümüz M3/M4 araçlarından daha güçlü olması. Concept i4’e ait 0-100 km/s süresi yaklaşık 4 saniye olarak biliniyor. Ayrıca aracın maksimum hızı da 200 km/s olarak sınırlandırılmış.

Concept i4’ün  elektrik motoru, yaklaşık 550 kg‘lık 80 kWh değerindeki yeni bataryadan gücünü alacak. Bu da i4’ün (WLTP döngüsüne göre) tek şarjla 600 km civarında yol gidebileceği anlamına geliyor. Söylenenlere göre 35 dakikalık bir şarjla %80 batarya doluluğuna ulaşmak mümkün olacak. Ayrıca 6 dakikalık bir hızlı şarj ile 100 km civarı bir menzile sahip olabiliyorsunuz.

BMW Concept i4’ün seri üretim versiyonu önümüzdeki sene, 3-Serisi ile yan yana Münih‘te üretilmeye başlanacak.

 

 

Devamını oku

Genel

Elektrikli Mercedes EQA’ya ait resmi “casus fotoğrafları” yayınlandı!

2017’de Frankfurt Otomobil Fuarı’nda konsept halinin ilk gösterimi yapılan Mercedes-Benz EQA’nın prototip testleri önümüzdeki birkaç ay içinde tamamlanacak. Bu yılın sonlarına doğru ise kamuflajlarından kurtulacak gibi görünüyor.


İlginizi çekebilir: BMW iX3, aerodinamik jantlarıyla test edilirken görüntülendi!


Üreticinin doğruladığı bir habere göre aracın tanıtım tarihi 2020 yılının sonlarına doğru olacak. Yani bu sonbahardaki Paris Otomobil Fuarı‘nda aracı görmemiz olası. Fakat Mercedes, EQA prototiplerinin, hava sıcaklığından etkilenmeden düzgünce çalışabildiğinden emin olmak istiyor.

Testlerin son aşamasında Mercedes, EQA prototiplerini İsveç‘e götürdü. Oradaki testlerde aracın soğuk iklimlerdeki şarj olma durumunu, sıfırın altındaki sıcaklıklarda bataryaların termal yönetimini ve bu şartlarda aracın kabininin nasıl bir konfor sunduğu incelendi. Diğer test kriterleri ise aracın buz ve kar üzerindeki enerji geri kazanımı ve çekiş yetenekleriydi.

Mercedes EQA nasıl bir performans tablosuna sahip?

Yeni GLA‘nın elektrikli kardeşi, MEA EVA II platformunda yükselecek ve Mercedes EQC’nin altında konumlandırılacak. 60 kWh ve 100 kWh arasında değişen batarya seçenekleriyle karşımıza çıkacak Mercedes EQA, yaklaşık 400 km gibi bir menzil sunacak. Ayrıca 201 beygir, 268 beygir ve 335 beygir güç sunan üç farklı motor seçeneğiyle de tercih edilebilecek.

Mercedes tarafından doğrulanan bir başka haber ise 2020 Cenevre Otomobil Fuarı‘nda, EQ Power serisi altında, henüz hangi modeller olduğu açıklanmayan plug-in hibrit araçları da görücüye çıkaracak olması. Elektrikli modellere ek olarak makyajlı E63 AMG, yeni GLA 45 AMG ve GT 73 AMG plug-in hibrit araçları da üreticinin standında yer alacak.

Devamını oku

Genel

BMW iX3, aerodinamik jantlarıyla test edilirken görüntülendi!

Tamamen elektrikli BMW iX3 test edilirken casus kameralara yakalandı. Bu sefer araç, opsiyon olarak sunulması beklenen aerodinamik tasarımlı jantlarıyla görüntülendi.


İlginizi çekebilir: 2020 Audi A3’ün koltukları, dönüştürülmüş PET şişelerden yapılacak!


Alman üreticinin iX3 için tasarladığı bu jantlar, standart bir X3‘ün jantlarına göre %5 daha az sürtünme yaratıyor. Ayrıca hafif tasarımı sayesinde aracın tüketim değerlerine az da olsa etki ettiği söyleniyor. Avrupa WLTP testine göre %2 kadar daha fazla menzil sunuyor. Yani aynı aracın standart jant takılı haliyle yapılan sürüşlere göre yaklaşık 10 km kadar daha fazla mesafe gidebileceğimiz vaat ediliyor.

Geçen senenin sonlarına doğru açıklanan WLTP test döngüsü sonuçlarına göre iX3’te kullanılan 74 kWh‘lik batarya paketi 440 km’yi aşan bir menzil sunuyor. Bu batarya paketi 282 beygir güç, 400 Nm tork üreten bir motor ile arkadan itişli bir şekilde karşımıza çıkacak.

iX3‘ün üretimi, BMW Brilliance Automotive ortak girişimi ile bu yıl Çin’de başlayacak. 2021 yılı sonlarına doğru üretilmeye başlanacak araç, Alman üreticinin 5. nesil eDrive teknolojisini kullanan ilk araç olacak.

Devamını oku