Aston Martin uzun zamandır, AMG‘den aldığı çift turbolu 4 litre hacimli V8 motoru kullanıyordu. DB11, DBX ve Vantage modellerinden aşina olduğumuz motor, işte bu motor. Fakat Aston Martin CEO‘su Andy Palmer‘ın Car & Driver’a verdiği röportajda AMG’den alınan motor yerine kullanmayı düşündükleri hibrit V6 motordan bahsetti.
İlginizi çekebilir: Porsche, 911 hibrit prototiplerinin ağır olmasından hiç mutlu değil
Yakın zamanda Kanadalı bir milyarder olan Lawrance Stroll ile yaptığı anlaşmayla Aston’un %16.7‘sini ona sattı. Şirket yaklaşık 240 milyon dolar değerinde bir yatırım aldı. Bu kağıt işleri devam ederken Mercedes ise vahşi V8 motorunu, 4 silindirli hibrit bir motor ile değiştirmeye karar verdi. Palmer ise bu durum hakkında “Aston’larımızda 4 silindirli motorlar görmeyeceğiz”” şeklinde açıklamada bulundu.
İngiliz üretici ise söylenene göre yeni 3 litre hacimli V6 motor üzerinde çalışıyor. Lagonda modelinin yeniden üretilmeye başlanması planı dondurulunca, hibrit V6 projesine öncelik verildi. Palmer yeni motor için: “Hibrit V6’mız AMG’nin çift turbolu V8’inden daha iyi olamasa bile, en az onun kadar iyi olacak. Hem hibrit sistemin avantajını kullanarak, elektrikli destekle silindir hacminin düşüşünden kaynaklı sorunları ortadan kaldırabiliriz.” dedi.
Ayrıca Palmer, şirketin V12 motorları devam ettirmek istediğini söyledi. Her ne kadar motorun gelecekte öleceğini itiraf etse de, çevre dostu olduktan sonra V12’lerin devam edebileceğine inandığını söyledi. Uzun vade için ise “V12 motorun bir Aston’dan kaybolduğunu görmek, kalp kırıcı bir gün olacak” şeklinde yorumda bulundu.