Interbrand’in her sene güncellediği En İyi Global Markalar listesinin başında bu yıl da sürpriz yok. Birkaç senedir ilk iki sırayı domine eden Apple ile Google; yine yılın en iyi global markaları olmayı başardı. Listenin ilk sırasında yer alan Apple, 170 milyar dolar değerindeyken Google ise 120 milyar dolar değerinde. Bu değerler şirketin finans durumu ve markanın müşterilerin satın alma kararındaki etkisi gibi kriterlere göre belirleniyor.
Listenin üçüncü sırasında Coca Cola’yı görürken bu yıl IBM’den 4. sırayı kapan Microsoft’u görüyoruz. Bu yıl ilk kez 97. sıradan listeye giren PayPal’ın yanı sıra 100. sıradan listeye girmeyi başaran Lenovo dikkat çekiyor. Ayrıca Nintendo ve Nokia’nın geçen yıl listede olup bu yıl liste dışı kaldığını belirtelim.