Sosyal medya
Xiaomi Mi 10 banner

Apple

Apple TV+, Kasım’da kullanıcılarına kavuşabilir

Apple TV plus kapak

Apple, Mart ayında özel şovları, filmleri ve dizileriyle gelecek olan Apple TV+ servisini duyurmuştu. “Sonbahar’da geliyor” dediği hizmetin ücretlendirmesiyle ilgili herhangi bir açıklama yapmamıştı. Medyaya sızan bazı bilgilere göre, aylık ücreti ve hangi seçeneklerle karşımıza çıkacağı belli oldu. Apple TV Plus, rakiplerinin iyi oynadığı bir pazara dahil olacak.


İlginizi çekebilir: Elektronik sigara, kansere yol açıyor olabilir!

reklam

Apple‘ın içindeki güvenilir kaynaklara göre, Apple TV Plus hizmeti Kasım ayında kullanıcılarıyla buluşacak ve aylık 9.99 Dolar fiyat etiketine sahip olacak. Apple’ın, Apple Music servisinde sunduğu 1 aylık ücretsiz deneme üyeliğini TV+‘ta da sunması bekleniyor. Apple‘ın muhtemel rakipleri Netflix ve Amazon Prime Video, Disney+ kendi servisini henüz başlatmak üzereyken pazarda güçlü bir şekilde kendine yer buldu. Netflix ve Amazon 8.99 Dolar’dan biraz daha düşük bir ücretlendirmeye sahipken, Disney+ Kasım ayında pazara çıktığında 6.99 Dolar’a izleyicilerine kavuşacak. Apple, yeni servisini websitesinde “Televizyon ve filmlerdeki en yaratıcı zihinlerin, sadece yapabilecekleri türdeki hikayeleri anlattığı yeni bir streaming servisi olan Apple TV Plus ile tanışın. Apple TV Plus, sayısız türdeki özgün şovlar ve filmlerle bu Sonbahar’da geliyor. Yalnızca Apple TV uygulamasında.” şeklinde tanıttı.
Apple TV plus

Özellikle üst seviye telefon satışlarının düşmesinin ardından Apple, alternatif gelir yaratmak amacıyla bu tarz hizmetleri kullanıcılara sunmaya başladı. Trilyonluk değerdeki Apple, halihazırda Apple Music, iCloud ve iTunes servislerine sahip, Apple News+, Apple Arcade ve son olarak Apple TV+ hizmetlerini de bu Sonbahar’da piyasaya sürecek. Analistlerin ortaya koyduğu sava göre Apple, 5 yıl içerisinde 100 milyon aboneye ulaşarak Netflix ve Amazon‘u tahtlarından edebilir. Başka bir iddiaya göre, Apple servislerinin gelirinin 2020 yılında 50 milyar Dolar’a ulaşması bekleniyor.

MSI reklamı

Uzuncadır teknoloji okuyucusu-takipçisi-izleyicisi, yenice teknoloji hakkında bir şeyler yazan yazarımsı.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Apple

WatchOS 7 beta sürümü, herkese açık olarak yayınlandı

Yazan:

WatchOS 7 beta

WatchOS 7 beta sürümü, uzun zamandır geliştiriciler için denemeye açıktı. Bugünden itibaren Apple, WatchOS 7 test sürecini herkese açık olarak sunmaya başladı.


İlginizi çekebilir: Apple Watch Series 6, yeni özellikleriyle görütülendi!

reklam

WatchOS 7 için herkese açık test süreci başladı

Apple; iOS, iPadOS, MacOS ve tvOS güncellemeleri için başlattığı herkese açık beta sürecine bir yeni ürününü daha ekledi. Bugünden itibaren Apple Watch Series 3, 4 ve 5 kullanıcıları, akıllı saatlerine WatchOS 7 beta’yı yükleyerek deneme sürecine katılabilecekler.

WatchOS 7; uyku takibi, paylaşılabilir kadran sistemi, otomatik el yıkama algılama gibi birbirinden güzel yeniliği beraberinde getiriyor. Ancak en önemli yeniliğin, rakibi Galaxy Watch 3‘te de bulunan uyku takibi olduğunu söylemek mümkün. Uyku takibi özelliği ile beraber WatchOS 7‘ye, sizin her gece kaç saat uyuduğunuzu takip eden ve bununla ilgili istatistikler üreten özel bir uygulama ekleniyor. Akıllı saatinizdeki ivmeölçerler ile senkronize bir şekilde bu uygulama, uyku esnasında solunum hareketlerinizden yola çıkarak sizin ne zaman uyuduğunuzu takip edebiliyor.

WatchOS 7 beta

Bunun yanı sıra WatchOS 7 ile kullanıma sunulan yeni saat görünümleri, harita iyileştirmeleri, egzersiz ile alakalı geliştirmeler, çevirilerde Siri desteği gibi bütün yenilikleri buradaki haberimizden öğrenebilirsiniz.

WatchOS 7 beta sürümü nasıl yüklenir?

Apple Watch için sunulan beta sürecine katılmak istiyorsanız, öncelikle saatinizin eşleştirildiği iPhone’un, iOS 14 beta sürümüne güncellenmiş olması gerekiyor. WatchOS 7 beta sürümünü yüklemek istediğinizden eminseniz, iPhone’nunuzdan Apple beta programı web sitesine gidip Apple kimliğinizle giriş yapmanız gerekiyor. Akabinde ilgili talimatlar doğrultusunda WatchOS 7 beta profilini iPhone’a yükleyip, hemen ardından Apple Watch’a da güncelleme olarak gönderebilirsiniz.

Beta sürümünü yüklemeden evvel, bu güncellemenin tam olarak hazır olmadığını ve geri dönüşü olmayan sorunlarla karşılaşabileceğinizi de hatırlatalım. Bu bağlamda, yedeklerinizi de mutlaka almanız gerekiyor.

MSI reklamı
Devamını oku

Apple

Apple’ın, Armut.com logosuna da itiraz ettiği açıklandı!

Armut.com

Apple, logosunda armut yer aldığı gerekçesiyle Türkiye’de online hizmet sektöründe yer alan Armut.com adlı internet sitesine de itiraz ettiği ortaya çıktı. Yurt dışı basınından gelen ve dün yayınladığımız bir diğer haberde de Prepear adlı uygulama karşı, firmanın yasal işlem başlattığını belirtmiştik.


İlginizi çekebilir: Apple, logosunda armut bulunan uygulamaya dava açtı

reklam

Apple, armut logosunun elmaya çok benzediğini öne sürüyor!

Şirkete göre armut logosu elmaya çok benziyor. Bulunduğu sektörler fark etmeksizin her iş dalından şirketlere dava açan Apple, Super Health Kids girişiminin yan ürünü olarak hizmet veren ve insanların yeni yemek tariflerini keşfedebildiği Prepar uygulamasına “armut” logosu kullandığı için itirazda bulunduğu öğrenilmişti. Apple, ilgili firmaya logosunu değiştirmesi konusunda talepte bulunmuştu.

Armut.com nedir? Ne hizmeti veriyorlar?

Hizmet arayan ve hizmet sunanları tek çatı altında birleştirmeyi hedefleyen şirket; temizlikten, tadilata, özel dersten düğüne kadar, geniş çapta birçok hizmeti, müşterilerine sunmayı hedefliyor. Android ve iOS üzerinden, ihtiyacınız olan hizmetlere ulaşabildiğiniz gibi firmanın internet sitesi üzerinden de bu hizmetlerden faydalanabiliyorsunuz. Şirket, hizmet sektörü içerisinde 2014’ten beri faaliyetlerine sürdürmeye devam ediyor.

Armut.com’dan da açıklama gecikmedi!

Haberi hwp.com.tr üzerinden yayınlamamızın ardından Armut.com’dan da açıklama gecikmedi. Twitter üzerinden yapılan haber paylaşımından sonra, firmanın ismi haberin yorumlarına etiketlendi. Firmadan ise kısa süre içerisinde konuyla ilgili açıklama geldi. Yapılan açıklamada, Apple’ın Armut.com’un da logosuna itiraz ettiği öğrenildi. Apple’ın itirazlarına rağmen şirket, logosunu Türkiye’de tescillettiğini belirtti.

Apple’ın dünya üzerinde her meyve ibaresi bulunan logoyu kendi logosu ile karşılaştırması ve bundan dolayı dava açması açıkçası şahsen bana gülünç geliyor. Siz neler düşünüyorsunuz? Lütfen yorumlar bölümünde bizimle paylaşın.

MSI reklamı
Devamını oku

Apple

Apple, logosunda armut bulunan uygulamaya dava açtı

Yazan:

Apple

Apple, logosunda armut yer aldığı gerekçesiyle Prepear adlı uygulamaya karşı yasal işlem başlattı. Apple’a göre armut logosu, kendi ticari marka logosu olan elmaya çok benziyor.


İlginizi çekebilir: Apple’ın, Armut.com logosuna da itiraz ettiği açıklandı!

reklam

Apple, meyve içerikli logolardan rahatsız

Prepar; Super Healthy Kids girişiminin yan ürünü olarak hizmet veren, insanların yeni yemek tarifleri keşfedebileceği bir yemek uygulaması. Uygulamanın ticari marka logosunda da armut meyvesi yer alıyor ancak bunu gören Apple meyve bazlı bir logonun, kendilerinin logosuyla karışıklık yaratabileceğinden dolayı Prepear şirketine itiraz etti ve logolarını değiştirmesini talep etti.

Apple

Prepear yetkililerinden açıklama geldi

Prepear’ın kurucuları ise bu durumu, kendilerine binlerce dolara mal olacak büyük bir darbe olarak nitelendiriyor. Uygulamayı bünyesinde barındıran Super Healthy Kids, Instagram hesabından yaptığı açıklamada; “Prepear olarak bu bizim için büyük bir darbe. Bununla mücadele etmek bize on binlerce dolara mal olacak. Tüm dünya bu salgın döneminde küçük işletmelere yardım etmek için elinden geleni yaparken, Apple ise bizim peşimize düşmeyi seçti.” ifadeleriyle Apple’a veryansın etti.

Ayrıca Prepear kurucuları, Apple‘ın bunu, logosunda meyve kullanan bir sürü küçük işletmeye de yaptığını ve bu işletmelerin Apple yüzünden işlerini bırakmak zorunda kaldığını söyledi. Kimseyi Apple ürünlerini kullanmaktan vazgeçirmeye çalışmadığını da ifade eden Prepear yetkilisi, açıklamasının devamında; “Apple’ın küçük işletmelere yönelik agresif yasal işlemlerine karşı durma ve logomuzu koruma hakkı için mücadele etmeyi ahlaki bir yükümlülük olarak hissediyorum.” diyerek, başlattığı imza kampanyasına takipçilerinin katılmasını istedi.

Şu ana kadar yaklaşık 15 bin kişinin destek verdiği imza kampanyası, uygulamanın takipçileri tarafından yoğun ilgi görüyor. Önümüzdeki günlerde Apple ile Prepear arasındaki sürtüşmenin hangi boyutlara ulaştığını göreceğiz.

MSI reklamı
Devamını oku