Apple reklamı yine olay oldu. Apple reklamının Tayland’ı klişelerle ve olumsuz bir şekilde tasvir etmesi üzerine gelen tepkilerin ardından, Apple reklamını kaldırdı ve resmi bir özür yayınladı. Apple’ın “Crush” adlı iPad Pro reklamı da Mayıs ayında benzer tepkiler alarak olay olmuştu. Şirket hatasından ders çıkarmamış gibi!
İçindekiler
Apple Reklamı Olay Oldu! Reklam Kaldırıldı Ama Tayland’da Tepkiler Büyüyor!
Apple reklamı Tayland’da çok tepki çekti. Taylandlılar, Apple’ın bu reklam filminin ülkeyi yanlış tasvir ettiini söylüyor. Taylandlı milletvekili Sattra Sripan, Bloomberg’e yaptığı açıklamada, “Tayland halkı bu Apple reklamından son derece mutsuz,” dedi. Sripan, Tayland halkını Apple reklam filmi nedeniyle Apple ürünlerini boykot etmeye ve diğer markalara yönelmeye davet etti.
“OOO (Out of Office)” başlıklı 10 dakikalık reklam, Apple’ın The Underdogs komedi serisinin bir parçası olarak, iş yerindeki sorunları çözmek için Apple ürünlerini kullanan bir grup iş arkadaşını konu alıyordu. Temmuz ortasında yayınlanan bu Apple reklam filmi, Underdogs ekibinin yeni bir ambalaj fabrikası bulmak için Tayland’da gezdiği sahneleri içeriyordu.
Tayland vatandaşları ve influencer’lar, videonun sepya filtre kullanması (bildiğiniz üzere bu genelde fakir ülkelerde kullanılır, mavi filtre ise zengin ülkelerde kullanılıyor) ve havaalanı, ulaşım, giyim ve otel tasvirlerinin ülkeyi az gelişmiş olarak yansıtmasını eleştirdi.
Apple, Cuma günü yaptığı açıklamada, “Amacımız ülkenin iyimserliğini ve kültürünü kutlamaktı ve Tayland’ın bugünkü canlılığını tam olarak yansıtamadığımız için özür dileriz” dedi. Bu açıklamanın ardından, Apple reklamı yayından kaldırıldı.
Apple, videoyu oluşturmak için Tayland’daki yerel bir prodüksiyon şirketiyle işbirliği yaptığını belirtti. Reklam, Apple’ın YouTube kanallarından kaldırıldı, ancak tam sürümü hala bazı haber sitelerinde görülebiliyor. Yerel Thairath gazetesinin haberine göre, Tayland Başbakanı Srettha Thavisin, reklamın tanıtımını yaptı ama sonra gazetecilere “Her madalyonun iki yüzü vardır” açıklamasını yaptı.
Gazeteciler, “Apple’ın Tayland’da artık yatırım yapmak istemeyebileceği çünkü Tayland halkının buna karşı olduğu ve daha çok Android kullanmaya yöneleceği” endişesi taşıyıp taşımadığı sorusunu yönelttiğinde, Başbakan Thavisin bu konuda endişelenmediğini belirtti.
Apple’ın iPad Pro “Crush” reklamı hala Apple’ın ana YouTube kanalında izlenebilirken, The Underdogs video serisinde yayınlanan beş reklamdan yalnızca birini bulabiliyoruz. Görünen o ki, Apple bu reklamın görünmesini hiç istemiyor.
İlginizi Çekebilir: Apple Intelligence ne zaman gelecek? Türkiye’ye yaklaşıyor!
Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Sizce Apple artık reklam konusuna daha çok özen göstermeli mi? Düşüncelerinizi yorumlar kısmında belirtebilirsiniz. Daha fazlası için bizi takip etmeyi unutmayın!