Sosyal medya
Xiaomi Mi 10 banner

Genel

AnTuTu ilginç istatistikler yayınladı

AnTuTu, kendi uygulaması üzerinde bulunan verileri referans alarak bazı istatistikleri sundu. Bu istatistiklerin genel Android pazarını temsil ettiğini söylemek pek mümkün olmasa da, AnTuTu kullanan meraklı akıllı telefon sahiplerinin neler kullandığını anlamak için fikirler sunuyor.


İlginizi çekebilir : OnePlus 6 Antutu’da 276.510 puan aldı.

reklam

Hwp | AnTuTu

En Popüler Ekran Çözünürlüğü 1080P , Çekirdek Sayısı 8

İlk kategori ekran çözünürlüğü üzerine. Kullanıcıların %24,37‘si Full HD çözünürlüğe sahip telefon kullanırken onu %17,19 ile Full HD+ çözünürlüğe sahip cihazlar izliyor. %10,99‘luk kısım ise HD çözünürlüğe sahip cihazlar kullanmakta.

HWP

AnTuTu’yu kullanan kullanıcıların %73,5‘i sekiz çekirdekli bir işlemciye sahipken, %21,9‘u dört çekirdekli işlemciye sahip cihaz kullanmakta. AnTuTu bilindiği üzere performans ve grafik gücü ölçen bir uygulama olduğundan bu verilerin yüksek performanslı cihazlarda sık yapılan testleri doğruladığını da söyleyebiliriz.

HWP

Bir diğer kategori ise RAM miktarı. AnTuTu verilerine göre kullanıcıların %36,51‘i 6 GB RAM’e sahip cihaz kullanırken onları %31,70 ile 4 GB RAM’e sahip kullanıcılar izliyor. Hemen arkasında ise %13,58 ile 3 GB RAM’e sahip cihazlar var. Bu verilerin standart Android pazarını yansıtmasının pek mümkün olmadığını en üstte söylemiştik. Bunu neden söylediğimiz bu veriler ile anlaşılmış olsa gerek.

HWP

Depolama kısmına geldiğimizde ise %41,13 ile 64 GB belleğe sahip cihazların pastada en büyük payı aldığını, hemen arkasında %24,64 ile 128 GB bellekli cihazların olduğunu söyleyebiliriz. 32 GB bellekler ise %16,04 ile 128 ve 64’ün gerisinde kalmış durumda.

HWP

Ve son kategori olan Android sürüm kullanım payına da geçelim. Kullanıcıların %37,07‘si 8.1 sürümünü kullanırken, %24,33‘ü 8.0 sürümünü kullanıyor. Bu da Oreo sürümü için %50‘den fazla pay demek. Geçtiğimiz günlerde yayınlanan Google Android raporlarına göre ise Oreo kullanım oranı tüm sürümler ve cihazlar içinde toplama oranla %14,6. Bu haberimize de buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

HWP

Tekrardan belirttiğimiz gibi bu veriler son kullanıcının genelini değil, AnTuTu kullanan gerçek ve tüzel kişilerin verilerini yansıtmakta. Yine de fikir edinmek açısından gayet güzel bilgiler olduğunu da es geçmemek lazım.

MSI reklamı

Öğrenci / Teknoloji Editörü

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Ken Block’un 613 beygirlik elektrikli Ford Fiesta ERX’i!

Ken Block, FIA World Rallycross Şampiyonası‘nda tamamen elektrikli araçların katılacağı Projekt E serisinde, %100 elektrikli bu özel Ford Fiesta ile boy gösterecek.


İlginizi çekebilir: Bunu da yapmışlar: Ferrari 360 Modena “Limuzin”

reklam

23 Ağustos‘ta İsveç‘in Holjes kentinde başlayacak olan bu etkinlikte Gymkhana fatihi Block, ilk defa elektrikli araçlarla birlikte yarışacak.

Projekt E serisinde yarışacak araçlarda bazı ortak noktalar bulunuyor. Çelik gövde, dört tekerlekten çekiş ve STARD imzalı güç aktarma organları bu ortak noktaları oluşturuyor. “REVelution” olarak isimlendirilmiş bu güç aktarma organı, 613 beygir güç ve 1002 Nm torku (Yazım yanlışı sanmayın, baya 1002 Nm torklu bir Fiesta) üreten üç adet elektrik motorunu barındırıyor. Ayrıca bu özel Ford Fiesta’da hem ön hem de arka akslarda bulunan, iki vitesli bir şanzıman bulunuyor. Aracın maksimum hız ise 240 km/s olarak belirlenmiş.

STARD Ford Fiesta ERX ile Projekt E serisinde, dünya çapındaki ilk elektrikli rallycross yarışına katılmak beni çok heyecanlandırıyor. Makine çok harika ve Holjes’te direksiyona geçmek için sabırsızlanıyorum.” diyor Gymkhana fatihi Ken Block.

STARD‘ın CEO‘su Michael Sakowicz ise, “Ken’in Fiesta ERX’imiz ile Holjes’teki mücadelesini iple çekiyoruz. Ayrıca bu proje ile Projekt E gibi yeni nesil bir sınıfta, Ken Block gibi ünlü yarış pilotlarını da çekebilmenin mümkün olduğunu görebiliyoruz. Böylesine büyük bir motor sporları geçmişine sahip birinden alacağımız geri bildirimleri sabırsızlıkla bekliyor olacağız. Ken, her çeşit çılgın aracı sürmüş birisi ama Fiesta ERX’ten gerçekten çok etkileneceğini düşünyorum.“, diyor.

Kaynak: Carscoops

MSI reklamı
Devamını oku

Genel

Huawei Mate 40 Pro tasarım detayları ortaya çıktı

Huawei-Mate-40-Pro-5K_2-2048x1688

Huawei Mate 40 ile ilgili detayların ortaya çıkmasının ardından, serinin bir üst cihazı olan Mate 40 Pro modelinin de tasarım detayları ortaya çıktı. Sızdırılan fotoğraflara göre, iki model arasında da bazı farklılıklar mevcut. Pro versiyon, yine ciddi manada kıvrımlı bir panele ve 4’lü arka kamera modülüne sahip. Ön tarafta ise, 2 model de benzer bir kamera modülüne sahip.


İlginizi çekebilir: Huawei Mate 40 görüntüleri sızdırıldı

reklam

Huawei-Mate-40-Pro-5K_3-2048x1959

Huawei Mate 40 Pro modelinin tasarım detayları ile ilgili sızıntılar ortaya çıktı

Cihazın teknik detayları ile ilgili henüz onaylanmış bir bilgiye sahip olmasak da; cihazın tasarımını şimdiden görebilmek ise mümkün. 6.7 inç OLED bir ekran paneline sahip olacak olan Huawei Mate 40 Pro, kendisinden bir önceki modelin tasarım hatlarını bünyesinde barındıran bir tasarım anlayışına sahip. Cihazla ilgili beklenen en önemli detaylardan biri olan işlemci ise; Kirin 1000 / 1020 modellerindeki belirsizliklerden dolayı henüz kesinleşmedi. Cihaz için tahmini tanıtım tarihinin ise, Ekim ayı sonlarında olması bekleniyor.

Huawei-Mate-40-Pro-5K_4-scaled

HiSilicon Kirin 1020 ve Mate 40 Pro, birlikte tanıtılabilir

Huawei’nin yeni işlemci setlerinin, 2020 yılının 3. çeyreğinde gelmesi bekleniyor. Ayrıca Huawei’nin en güçlü işlemcileri olacak bu işlemciler, ilk olarak Huawei’nin amiral gemisi modellerinde kullanılacak. İsminin Kirin 1020 olması beklenen yeni işlemci setinin üretimi, 5 nanometrelik süreçle gerçekleştirilecek. Weibo’da ortaya sızıntıların çıkarıldığı popüler bir hesaba göre ise, Kirin 1020’nin Apple A14 ve Apple ARM CPU arasında bir maliyete sahip olması bekleniyor. Fakat endişe konusu olması gereken ilk konu, bu çipsetin maliyeti veya performansından ziyade, boyutları ile alakalı. HiSilicon işlemcilerin MediaTek ve Qualcomm işlemcilere göre en büyük dezavantajı olan boyut problemi, bu işlemci için de sözkonusu olacak.

Huawei için en önemli nokta ise, 5 nanometrelik süreçte üretilen ilk işlemcileri, Apple ile eşzamanlı olarak piyasaya çıkarıyor olmaları olacak. Ayrıca Kirin 1020’nin, Kirin 990’dan %50 daha güçlü olacağı da kulislerde yayılan söylentiler arasında yerini almış durumda. %50 performans artışının ise, işlemci dünyası için çok büyük bir oran olduğunu belirtmemize gerek yok. Cortex A76’dan Cortex A78’e direk geçen Huawei, A77’yi pas geçerek Qualcomm Snapdragon 865’i de geride bırakmış oluyor. Kirin 1020’nin son önemli özelliği ise, dahili 5G modülüne de sahip olacak olması. Siz Huawei Mate 40 Pro modelinin tasarımı ve Kirin 1020 ile ilgili neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi yorumlarda bizlerle paylaşabilirsiniz. Ve son bir hatırlatma; sosyal mesafenizi korumayı ve ellerinizi bol bol yıkamayı unutmayın!

MSI reklamı
Devamını oku

Genel

Bunu da yapmışlar: Ferrari 360 Modena “Limuzin”

Araba alım satım işleri günlük hayatın sıradan olaylarından birisi. Fakat bir ilan var ki bu sıradan gidişat Avustralya‘da alt üst oldu. Karşınızda 399 bin 999 Avustralya Doları fiyata sahip, Ferrari 360 Modena Limuzin!


İlginizi çekebilir: Hyundai, havayı temizleyebilen yeni bir klima geliştirdi!

reklam

Her 360 Modena modeli gibi Maranello‘da üretilmiş bu sürüş makinesi, normal haliyle elbette ki çok seviliyordu. Fakat her şey, aracın 2012‘de İngiltere‘den Avustralya‘ya getirilip, ortadan ikiye ayrılmasıyla başladı.

Görsellere ilk bakıldığında “kesin ip var” dedirten bu limuzin 360 Modena, aracın orijinal kasasının alüminyum olmasından mütevellit, gövde uzantıları da alüminyumdan yapılmış. Fakat uzatılan tavan, yan paneller ve arkadaki martı kanadı kapılar, aracı hafifletmek maksatlı fiberglastan yapılmış.

Bu proje sonunda normalde 2 kişi taşıyabilen araç, 8 kişiyi taşıyabilir bir kapasiteye ulaşmış. Kabinde iki tane televizyon, gümbürtülü bir ses sistemi, renkli ortam aydınlatması ve mini bar bulunuyor.

Üzerinde 360 Modena’nın standart motoru bulunan bu araç, 400 beygir gücündeki 3.6 litre atmosferik V8‘e sahip. Fakat şanzıman olarak Subaru Liberty GT‘nin aktarma organını kullanıyor.

Bu proje, ilk yapılan 360 Modena limuzini değil. İki yıl önce ABD‘de yapılan ve 95 bin $ fiyata satışa çıkarılan sarı renkli bir 360 Modena limuzin, maalesef ki alıcı bulamadı. Avustralya’daki bu diğer örnek ise yaklaşık 400 bin Avustralya Doları değerindeki etiketi ve 65 bin km‘lik geçmişiyle farklı bir kadere sahip olabilecek mi? İlgililer için aracın ilanını da buraya bırakıyorum.

Kaynak: Carscoops

MSI reklamı
Devamını oku