AMD’nin Bilgisayar ve Grafik İş Grubu lideri Jack Huynh, Tom’s Hardware ile yaptığı röportajda şirketin ileriye dönük grafik çözümlerine dair önemli ipuçları verdi. Huynh, AMD’nin FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisinin yeni sürümünde yapay zekanın (AI) önemli bir rol oynayacağını doğruladı. Bu gelişme, AMD FSR 4’ün kare üretimi ve süper çözünürlük bileşenlerinde yapay zekanın kullanılacağı anlamına geliyor. NVIDIA’nın DLSS teknolojisiyle yarışan bu adım, AMD’nin stratejik bir hamlesi olarak dikkat çekiyor.
İçindekiler
AMD FSR 4 neler sunacak?
AMD’nin yeni nesil FSR 4 teknolojisi, Nvidia’nın DLSS teknolojisini model alıyor gibi görünse de, Jack Huynh bu yaklaşımın NVIDIA’yı takip etmekten ziyade taşınabilir cihazlardaki pil ömrünü iyileştirmeye yönelik olduğunu belirtiyor. Örneğin, ASUS ROG Ally ve Lenovo Legion GO gibi taşınabilir oyun cihazları için pil ömrü büyük bir öncelik. Bu cihazlar, oyun tutkunlarının hareket halindeyken de kaliteli bir deneyim yaşamalarını sağlıyor, ancak pil ömrü genellikle bir sınırlama olarak öne çıkıyor.
Jack Huynh, pil ömrünün önemini vurgularken, “Black Myth: Wukong oyununu sadece 60 dakika değil, üç saat boyunca oynamak istiyorum” şeklinde açıklıyor. Bu noktada AMD FSR 4’ün kare üretimi ve enterpolasyon teknolojilerinin devreye girdiğini belirten Huynh, yapay zeka desteğiyle birlikte bu sürenin uzatılacağını ifade ediyor.
İlginizi Çekebilir: NVIDIA GeForce 561.09 sürücü güncellemesi çıktı! İşte yenilikler!
AMD’nin FidelityFX Süper Çözünürlük (FSR) teknolojisi, NVIDIA’nın Derin Öğrenme Süper Örnekleme (DLSS) teknolojisine bir yanıt olarak geliştirilmiş olsa da, aralarındaki farklar belirgin. NVIDIA’nın DLSS’i yapay zeka tabanlı bir algoritma kullanırken, FSR’nin mevcut versiyonu yapay zeka bileşeni içermiyor. Bu durum, DLSS’in FSR’ye göre daha yüksek görüntü kalitesi sunmasını sağlarken, FSR’nin farklı grafik kartlarında daha geniş bir uyumluluk göstermesi gibi bir avantajı var.
Ancak FSR 4’te yapay zekanın devreye girmesiyle birlikte, AMD’nin görüntü kalitesi ve istikrar açısından önemli bir sıçrama yapması bekleniyor. AMD FSR 4’ün bu yeni yaklaşımının, özellikle PC oyun el cihazları ve düşük güç tüketimi gerektiren taşınabilir sistemlerde büyük bir fark yaratacağı öngörülüyor. Bununla birlikte, Huynh, bu yapay zeka desteğinin özel bir NPU’ya sahip Ryzen işlemcilerle mi yoksa Radeon donanımıyla mı çalışacağı konusunda henüz net bir açıklama yapmadı.
AMD’nin yapay zeka destekli FSR 4 teknolojisinin, yakında çıkması beklenen RDNA 4 mimarisiyle uyumlu olup olmayacağı merak konusu. Söylentilere göre, Radeon RX 8800 XT gibi kartlar bu teknolojiden yararlanabilir. Ancak, AMD’nin bu yeni teknolojiyi nasıl konumlandıracağı henüz tam olarak bilinmiyor. Intel’in XeSS çözümüne benzer bir yapı mı uygulanacağı, yoksa belirli Ryzen ve Radeon yongalarıyla sınırlı bir AI desteği mi sunulacağı da açıklanmadı. Bunun yanı sıra, eski Radeon GPU’ları kullanan sistemlerin FSR 4’ün yapay zeka olmayan versiyonundan faydalanmaya devam etmesi olası.
Jack Huynh’un açıklamalarına göre, AMD FSR 4 yaklaşık 9 ila 12 aydır geliştirme aşamasında ve bu sürecin sonuna yaklaşılıyor. Yakın bir zamanda daha ayrıntılı bir açıklama yapılması bekleniyor. AMD’nin yapay zeka tabanlı bu hamlesi, şirketin taşınabilir cihazlar ve düşük güç tüketimli sistemlerde rekabet gücünü artırma stratejisiyle paralel bir şekilde ilerliyor.