Küresel akıllı saat pazarı, 2024 yılında ilk kez düşüş yaşadı. Counterpoint tarafından yapılan araştırmalara göre, dünya genelinde akıllı saat satışları bir önceki yıla kıyasla %7 oranında azaldı. Bu gerileme, özellikle Hindistan pazarındaki düşük talep, yenilik eksikliği ve kullanıcı deneyiminden memnun kalmayan alıcılar nedeniyle yaşandı.
İçindekiler
Akıllı Saat Pazarında Apple Liderliğini Korudu, Huawei Güçlenerek Yükseldi
2024 son çeyrek verilerine göre, akıllı saat pazarındaki liderliğini sürdüren Apple, satışlarında %19’luk bir düşüş yaşasa da hala zirvede yer alıyor. Buna karşılık, Huawei güçlü Çin pazarı sayesinde satışlarını %35 artırarak ikinci sıraya yükseldi. Markanın geniş ürün yelpazesi, giriş seviyesi giyilebilir cihazlardan çocuklara yönelik saatlere ve gelişmiş modellere kadar uzanıyor.
Samsung ise %3’lük mütevazı bir artışla üçüncü sırada yer aldı. Galaxy Watch7 ve Galaxy Watch Ultra serisi, markanın istikrarlı büyümesini destekledi. En dikkat çeken artışı ise Xiaomi gerçekleştirdi. Xiaomi akıllı saat satışları 2024 yılında tam %135 oranında yükseldi.
Öte yandan, Çin pazarı ilk kez küresel çapta en büyük akıllı saat pazarı haline geldi. Yıl bazında %6 büyüme kaydeden ülke, rekor sevide ürün sevkiyatı gerçekleştirdi. Huawei, Xiaomi ve Imoo (eski adıyla BKK) bu yükselişte öncü markalar oldu.
Analistler, giyilebilir cihaz pazarının 2025 yılında yapay zeka entegrasyonu ve gelişmiş sağlık izleme özellikleriyle yeniden ivme kazanacağını öngörüyor. Telefon pazarında da benzer bir trendin söz konusu olduğunu hepimiz biliyoruz, bu nedenle üreticilerin artık donanım iyileştirmeleri yerine yapay zeka ve sağlık takibi özelliklerine odaklanacakları düşünülüyor.
İlginizi Çekebilir: Galaxy S23 One UI 7 beta sürümü sunuculara yüklendi!
Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Sizce giyilebilir cihazlara olan talep neden düştü? Düşüncelerinizi yorumlar kısmında belirtebilirsiniz. Daha fazlası için bizi takip etmeyi unutmayın!