İçindekiler
Son bir kaç yıldır internette bugüne kadar alışılagelmiş reklam anlayışını derinden sarsan Adblock kullanıcıları sevindirirken yayıncıları zarar uğratıyor.
Geçtiğimiz yıl Adblock ile engellenen reklamlardan yayıncılık ve reklamcılık sektörü yaklaşık olarak 22 milyar dolar kaybetti. Ayrıca kullanım sayısı da san 1 yılda %41 artarak 198 milyon aktif kullanıcıya ulaştı. Durum böyleyken programın sahibi olan şirket Eyeo özellikle Almanya’da açılan davaları bir bir kazanıyor.
Som olarak ünlü gazete Der Spiegel’in sahibi olduğu haber sitesi Spiegel Online reklam engellemenin Alman kanunlarını çiğnediğini belirterek Eyeo’ya dava açtı. Ancak şirket bu davayı da kazandı. Şirketin şu anda temyizde olan bir davası ve görüşülmekte olan bir davası daha var. Eyeo CEO’su Till Faida yaptığı açıklamada her duruşmada kendilerinden aynı şeyi istediklerini ve programları yüzünden yayıncıların reklam engelleyen kullanıcılara servis öneremediği şikayetini aldıklarını dile getirdi.
Mobilde de reklam sektörü aynı problemi yaşamaya devam ediyor. 1.9 milyar akıllı telefon kullanıcısının %16’sını oluşturan 309 milyon kişi mobil reklam engelleyici kullanıyor. Bu yılın Mart ayında yapılan bir araştırmaya göre Çin’de 116 milyon, Hindistan’da 89 milyon, Endonezya’da 28 milyon, Avrupa ve Amerika’da yaklaşık olarak 8.9 milyon kişi mobil reklam engelleyici uygulama kullanıyor.