Sosyal medya
Xiaomi Mi 10 banner

Genel

2021 VW Tiguan, hibrit GTE ve R versiyonuyla birlikte tanıtıldı!

En çok satan crossover modellerinden VW Tiguan, geçirdiği makyajla beraber birkaç yeni versiyona da kavuştu. Dün neredeyse kamuflajsız prototiplerin fotoğrafları sızmıştı. Tabiri caizse, göz açıp kapamadan, 2021 Tiguan tanıtıldı.


İlginizi çekebilir: 2021 VW Golf R, casus kameralara yakalandı!

reklam

VW’nin yeni tasarım dilini kullanıldığı ilk model olan yeni Golf’e benzer çizgiler aracın dış tasarımına hakim. Ön kısımda yeni farlar, yeni ızgara ve büyük hava girişlerine sahip yeni tampon göze çarpan ilk detaylar arasında. Diğer kısımlardaki değişiklikler ise biraz daha az fark edilir derecede. Markanın güncel tasarım diline uygun şekilde revize edilmiş arka farlar, arka tampon ve ortaya gelen “Tiguan“yazısını arkadaki değişikler olarak sıralayabiliriz. “4MOTION” ibaresi de yeni bir yazı fontuna sahip. “R” paketinde opsiyon olarak Akrapovic egzoz siteminin de alınabildiğini belirtelim.

Aracın kabininde ise küçük ama etkili yenilikler bulunuyor. Dokunmatik yüzeylere sahip direksiyon ve klima kontrol alanı, 8 veya 10.25 inçlik gösterge paneli ve yeni bilgi-eğlence sistemi makyajla gelen yeniliklerin başında geliyor. Ayrıca bu yeni bilgi-eğlence sisteminde doğal sesle kontrol, çoklu telefon bağlantısı ve kablosuz App-Connect özellikleri de yer alıyor.  2021 Tiguan’ın kabinindeki diğer yenilikler arasında yeni döşemeler ve 15 farklı renge sahip ortam aydınlatması ve opsiyonel 480 W Fender Premium ses sistemi de yer alıyor.

Yeni güvenlik ekipmanları içinde 0-209 km/s arasında çalışan, hızlanma ve frenlemeyi kontrol edebilen yeni Travel Assist sistemi yer alıyor. Ayrıca makyajlı Tiguan, “proaktif olarak yerel hız sınırı, şehir sınır işaretleri, yol kesişimleri ve kavşakları da dikkate alabilen” adaptif hız sabitleyici sisteme de sahip.

Tiguan’ın yeni motorları ise plug-in hibrit GTE ve yüksek performanslı R paketinde yer alıyor. GTE paketinde, yeni Golf GTE‘deki 242 beygir güç ve 400 Nm torka sahip, 1.4 litre 4 silindirli hibrit ünite yer alıyor. Tiguan GTE’nin tamamen elektrikli menzili ise 50 km olarak açıklandı. Tiguan R ise 2.0 litrelik 320 beygir gücünde ve 4MOTION dört tekerlekten çekiş sistemine sahip.

Makyajlı Tiguan’ın fiyatı henüz belli değil fakat yakın zamanda satışa çıkacağı söyleniyor.

Kaynak. Carscoops, Motor1

 

MSI reklamı

Teknoloji dünyasına dair gelişmeleri severek takip ediyorum ve bunları başkalarıyla paylaşmayı seviyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

İbreyi 340’a vurabilen, 1300 beygirlik 2. nesil VW Golf GTI!

Bir süre önce Almanya’da düzenlenen Race1000 etkinliğinde, asfalt canavarları diyebileceğimiz araçlar yer alıyordu. Fakat bir 2. nesil VW Golf GTI vardı ki, performansıyla kendine hayran bıraktı.


İlginizi çekebilir: 942 beygirlik Nebulus Audi RS7!

reklam

1987-1992 yılları arasında üretilmiş olan 2. nesil Golf GTI örneklerinden birisi olan bu araç, dışarıdan bakıldığında bakımlı ve sıradan bir görünüme sahip. Fakat ön tamponun arkasında gizlenen devasa soğutucu, büyük egzozu ve kabinindeki takla barıyla “süper sporları harcayabilir” imajını ortaya koyuyor.

Kaputunun altında 1300 beygir gibi bir değerde güç barındıran bu canavar, meşhur Bugatti Chiron‘dan yaklaşık 200 beygir daha az güce sahip. Bu ihtiyar delikanlıya yapılan performans operasyonları ile 340 km/s gibi kendisinden beklenmeyecek bir hıza ulaşabiliyor. Araç sahibinin Facebook’ta paylaştığı sonuç kağıdı ile “Dünyanın en hızlı VW Golf 2’si” unvanını hak ettiği görülüyor.

Turbosektor-Ost paylaştı: 6 Temmuz 2020 Pazartesi

Söz konusu 2. nesil Golf, çeyrek mili (yaklaşık 400 m) 9.1 saniyede alıyor, 1/8 mili ise (yaklaşık 200 m) 220 km/s hıza çıkarak, 6.2 saniyede katedebiliyor.

Kaynak: Carscoops

MSI reklamı
Devamını oku

Genel

942 beygirlik Nebulus Audi RS7!

Son nesil Audi RS7 hali hazırda süper otomobil gücünü, gündelik hayat kullanışlılığıyla birleştiren bir model. Fakat bazı kişiler için RS7’nin standart performansı pek tatminkar olmayabiliyor. Nebulus RS7 ise bu talepleri fazlasıyla karşılayacak bir seçenek gibi görünüyor.


İlginizi çekebilir: Ken Block’un 613 beygirlik elektrikli Ford Fiesta ERX’i!

reklam

Black Box-Richter, HGP Turbo ve 811 Design güçlerini birleştirerek, Nebulus RS7’yi ortaya çıkartmışlar. Standart haliyle 592 beygir güç ve 800 Nm torka sahip hafif hibrit V8 üniteyi elden geçirerek, 942 beygir güç ve 1250 Nm tork değerlerine ulaşmışlar. Aracın maksimum hızının 363 km/s olduğu iddia ediliyor. Ayrıca aracın 0-100 km/s hızlanmasına dair veriler henüz bilinmiyor. Fakat aracın standart halinde 0-100 km/s değeri 3.5 saniye ve Nebulus RS7’de, 250 km/s seviyesindeki hız sınırı kaldırılmış (Standart modelde, opsiyonel paketlerle 280 km/s ve 305 km/s‘ye çıkartılabiliyordu).

Aracın dikkat çeken bir diğer kısmı ise görünümü oluyor. Araçta metalik mat siyah bir kaplama üzerine başka bir katman olarak parlak gümüş desenler eklenmiş. 811 Design tarafından yapılan bu kaplama, şirketin dediğine göre 1 hafta gibi bir sürede tamamlanabilmiş. Ayrıca aracın bir miktar alçaltıldığı da belirtilen detaylar arasında.

Kaynak: tekdeeps, Carscoops

 

MSI reklamı
Devamını oku

Genel

Ken Block’un 613 beygirlik elektrikli Ford Fiesta ERX’i!

Ken Block, FIA World Rallycross Şampiyonası‘nda tamamen elektrikli araçların katılacağı Projekt E serisinde, %100 elektrikli bu özel Ford Fiesta ile boy gösterecek.


İlginizi çekebilir: Bunu da yapmışlar: Ferrari 360 Modena “Limuzin”

reklam

23 Ağustos‘ta İsveç‘in Holjes kentinde başlayacak olan bu etkinlikte Gymkhana fatihi Block, ilk defa elektrikli araçlarla birlikte yarışacak.

Projekt E serisinde yarışacak araçlarda bazı ortak noktalar bulunuyor. Çelik gövde, dört tekerlekten çekiş ve STARD imzalı güç aktarma organları bu ortak noktaları oluşturuyor. “REVelution” olarak isimlendirilmiş bu güç aktarma organı, 613 beygir güç ve 1002 Nm torku (Yazım yanlışı sanmayın, baya 1002 Nm torklu bir Fiesta) üreten üç adet elektrik motorunu barındırıyor. Ayrıca bu özel Ford Fiesta’da hem ön hem de arka akslarda bulunan, iki vitesli bir şanzıman bulunuyor. Aracın maksimum hız ise 240 km/s olarak belirlenmiş.

STARD Ford Fiesta ERX ile Projekt E serisinde, dünya çapındaki ilk elektrikli rallycross yarışına katılmak beni çok heyecanlandırıyor. Makine çok harika ve Holjes’te direksiyona geçmek için sabırsızlanıyorum.” diyor Gymkhana fatihi Ken Block.

STARD‘ın CEO‘su Michael Sakowicz ise, “Ken’in Fiesta ERX’imiz ile Holjes’teki mücadelesini iple çekiyoruz. Ayrıca bu proje ile Projekt E gibi yeni nesil bir sınıfta, Ken Block gibi ünlü yarış pilotlarını da çekebilmenin mümkün olduğunu görebiliyoruz. Böylesine büyük bir motor sporları geçmişine sahip birinden alacağımız geri bildirimleri sabırsızlıkla bekliyor olacağız. Ken, her çeşit çılgın aracı sürmüş birisi ama Fiesta ERX’ten gerçekten çok etkileneceğini düşünyorum.“, diyor.

Kaynak: Carscoops

MSI reklamı
Devamını oku