Sosyal medya

Genel

2021 VW Arteon R ile “R” logosuna yeni bir seviye gelebilir!

vw arteon r

Arteon‘un ateşli bir versiyonu üzerine, iki yıldan uzun süredir çalışmaların olduğu Volkswagen (VW) tarafından doğrulandı. Üzerindeki kamuflajdan sıyrılan Arteon R, paylaşılan görsellerde üretime çok yakın bir halde bulunuyor.


İlginizi çekebilir: LG V60 ThinQ görselleri sızdırıldı!

reklam
Aorus reklamı

Yeni Arteon R, model ailesinin en üstünde konumlandırılacak. Görsellerde de göze çarpan bazı siyah bantların, araçtaki ufak çaplı makyajları gizlediği düşünülüyor. Ön tampondaki hava girişleri, daha iyi bir soğutma için büyütülmüş. Arka tamponda ise agresif tasarımlı difüzöre, dikdörtgen tasarımlı egzozlar eşlik ediyor. Ayrıca ön taraftaki delikli fren diski (muhtemelen yüksek performanslı frenler) ve mavi boyalı fren kaliperleri de dikkat çeken detaylar arasında bulunuyor.

Efsane VR6 motor, VW Arteon R’la geri dönüyor!

VW’in 3.0 litrelik çift turbolu VR6 motoru bu aracı çekici kılan bir diğer detay. Eğer iddialar doğruysa 400 beygirlik gücü, 4Motion teknolojisiyle ön ve arka akslara DSG şansıman yardımıyla kataracak. Ayrıca Arteon R’ın 0-100 km/s hızlanmasının 4 saniye civarlarında olacağı söyleniyor.

Adventure İstanbul

Şu an global pazarda satışta olan Arteon’lardan en güçlüsü 2.0 TSI 272 beygir 4Motion teknolojili versiyon. Ülkemizde ise resmi distribütörlerde, 2020 model olan araçlar 1.5 TSI 150 beygir ve 2.0 TDI 240 beygir 4Motion motor seçenekleriyle bulunabiliyor.

 

Teknoloji dünyasına dair gelişmeleri severek takip ediyorum ve bunları başkalarıyla paylaşmayı seviyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Audi, 2035’e kadar bütün modellerini elektrikli yapmayı planlıyor!

Son zamanlarda otomotiv endüstrisinde elektrik devrimi rüzgarı esiyor. Büyük markaların elektrikli modelleri piyasaya sürmesiyle, ilerleyen zamanlarda bunların içten yanmalı motor pazarına tehdit oluşturacağını söylemek mümkün.


İlginizi çekebilir: 1.5 eTSI motorlu 8. nesil VW Golf için 189 beygirlik modifikasyon

reklam
Aorus reklamı

Audi‘nin 2035 yılına kadar içten yanmalı motorlardan tamamen kurtulmayı planladığı söyleniyor. Audi CEO‘su Markus Duesmann‘ın WirtschaftsWoche‘ye yaptığı açıklamalarda ise kesin bir tarih vermeyerek bu dönemin çok da uzakta olmadığını söyledi.

Audi e-tron SUV

Adventure İstanbul

Ekonomik başarı ile çevreyi korumanın birlikte güzel olduğunu söyleyen Duesmann, önümüzdeki aylarda bu tarihlerin açıklanmaya hazır hale geleceğini söylüyor. Söz konusu tarihler ise hangi fabrikaların içten yanmalı motorlu araçların üretiminden elektrikli araç üretimine geçeceğini belirleyecek.


Elektrikli otomobillerle yakından ilgilenenlere özel için hazırladığımız Hepsiburada alışveriş listemize buradan ulaşabilirsiniz.


Audi, bir süre önce VAG‘ın yazılımlarını geliştirmekten sorumluydu. Şimdilerde ise Porsche ile birlikte grubun en son teknoloji elektrikli araç mimarisini geliştiriyor. Alman üreticinin elektrikli araçlara verdiği önem, 2015 Dieselgate skandalından sonra daha da arttı.

Her geçen gün daha fazla ülkenin içten yanmalı araçları yasakladığı şu zamanlarda, elektriğe yatırım yapmak gayet mantıklı bir karar diyebiliriz. Audi’nin paylaştığı verilere göre markanın ilk %100 elektrikli modeli e-tron SUV, 2020 yılında Norveç’te en çok satan araç oldu. Tabi Audi’nin içten yanmalıları bırakması, elektrikli modellerin başarısına bağlı.

Audi şu anda global olarak 17 adet plug-in hibrit modele sahip. Bu yılın sonlarında ise e-tron GT modelini tanıtacak.

Kaynak: WirtschaftsWoche, Carscoops

Devamını oku

Genel

1.5 eTSI motorlu 8. nesil VW Golf için 189 beygirlik modifikasyon

Piyasaya çıkalı bir yıldan fazla süre geçse de VW Golf için pek fazla modifiye projesi yoktu. Barracuda Racing Wheels ise şimdilik az bulunan bu projelerden birinin sahibi.


İlginizi çekebilir: Yeni Audi RS3, VW Golf R’ın dört çeker sistemini kullanabilir

reklam
Aorus reklamı

Fabrika çıkışı haliyle turbo destekli 1.5 litrelik benzinli motora sahip bir sekizinci nesil VW Golf temel alınmış. RaceChip imzalı yeni bir kontrol ünitesinin yerleştirildiği aracın performans değerleri 150 beygir güç ve 250 Nm torktan, 189 beygir güç ve 318 Nm torka çıktı. Aracın modifiyeli halinin 0-100 km/s hızlanması açıklanmadı. Fakat fabrika çıkışı haliyle araç, 8.5 saniyede 100 km/s hızlanmaya ve 224 km/s maksimum hıza sahip.

 

Adventure İstanbul

Modifiyeli VW Golf’ün sürüş yüksekliği, Eibach marka spor yaylar ile alçaltılmış. Araçta kullanılan Barracuda‘nın 19 inçlik “Y” kollu Tzunamme Evo jantları ise 235/35 ölçülü lastiklere sarılmış. Aracın dış kaplaması ise Schwabenfolia tarafından özel hazırlanmış.


Her yaştan otomobil meraklılarına uygun ürünlerin bulunduğu, sık sık yeni ürünlerin eklendiği Hepsiburada alışveriş listemiz için buraya tıklayabilirsiniz.


Bu aracı almak isteyenler için ise durum biraz meşakkatli. Çünkü bu proje, birkaç farklı şirketin ortak çalışması olduğu için her bir şirketle ayrı ayrı iletişime geçmek gerekiyor. Tabi buna benzer Golf projeleri olan, tek elden bu işi yapabileceğiniz şirketler de var. Örneğin JMS ile sade görsel değişiklikler ve hafif performans yükseltmeleri yapmak mümkün. Ingo Noak Tunning ise daha agresif projeleri sunuyor.

Kaynak: Carscoops

 

 

Devamını oku

Genel

Yeni Audi RS3, VW Golf R’ın dört çeker sistemini kullanabilir

Audi A3 ailesi, hiç bir zaman tam teşekküllü bir Quattro sistemi kullanmadı. A3‘lerde Haldex temelli bir bir sistem kullanan Audi’nin, yeni RS3‘lerde VW Golf R‘daki 4Motion sistemini kullanacağı söyleniyor.


İlginizi çekebilir: Elektrikli Chevrolet Corvette SUV, 2025’te gelebilir!

reklam
Aorus reklamı

VW Golf ailesinin en üstünde yer alan R varyasyonu, tork vektörlermeye sahip. Çekişi ön ve arka akslar arasında uygun şekilde dağıtmanın yanında, en iyi kavrama ve yüksek hızlarda daha iyi viraj alımı için bu aktarımı sol ve sağ tekerlekler arasında da yapıyor. Ayrıca Golf R’ın özel bir drift modu bulunduğunu da hatırlatalım.


Sık sık yeni ürünlerle güncellenen, her yaştan otomobil meraklısına hitap eden Hepsiburada alışveriş listemize buradan ulaşabilirsiniz.

Adventure İstanbul

Autobild.de‘nin haberine göre yeni Audi RS3 modelleri, 414 beygir güç ve 500 Nm tork değerlerine sahip olacak. Bu da önceki RS3’lere göre 14 beygir ve 20 Nm tork artışı demek oluyor. Hatta bir süre önce ortaya çıkan raporlara göre 450 beygir civarında güce sahip bir “Performanca Edition” modeli görebiliriz.

Yedi ileri çift kavramalı şanzıman taşıması beklenen yeni RS3’lerin, 0-100 km/s hızlanmasını, şimdiki modellerin yapabildiği 4.1 saniye seviyesinden daha kısa sürede tamamlaması bekleniyor. Maksimum hızının 250 km/s‘de elektronik olarak sınırlandırılması beklenen aracın, opsiyon olarak 280 km/s ile sınırlandırma sunacağı söyleniyor.

Yeni Audi RS3’lerin bu sonbaharda tanıtılması bekleniyor.

Kaynak: Autobild.de, Carscoops

Devamını oku

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

HWP COIN’den Haberler