Haftanın Seçkisi

POCO

POCO F8 Ultra Nasıl Fotoğraf/Video Çekiyor?

30 Kasım 2025
Galaxy A37

Galaxy A37 işlemcisi ve Geekbench skoru sızdırıldı!

27 Kasım 2025
Tesla Model Y

Tesla sipariş sistemi baştan aşağı yenilendi!

29 Kasım 2025
Galaxy Z TriFold

Galaxy Z TriFold fiyatı ortaya çıktı!

29 Kasım 2025
POCO F8 Ultra özellikleri tasarımı

POCO F8 Ultra tanıtıldı! İşte özellikleri ve Türkiye fiyatı!

26 Kasım 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
  • 5G Telefonlar
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result
Reklam

13000 devir çevirebilen, Kawasaki ZX-10R motorlu Mini Cooper!

Yazı: Kağan Özçelik
30 Ağustos 2020
Kategori: Genel, Haber, Otomotiv
Okuma süresi: 2 dakika
13000 devir çevirebilen, Kawasaki ZX-10R motorlu Mini Cooper!

Klasik bir Mini Cooper ve yüksek devirli bir motosiklet motorunun bir araya geldiği bir proje düşünün. Hem ortadan motorlu hem de arkadan çekişli olduğunu da söylesek?


İlginizi çekebilir: Prior Design’dan Porsche Taycan Turbo S için gövde kiti!


Söz konusu proje, Kanadalı bir arkadaşın fikriymiş. Klasik Mini’ler üzerinde yapılan motor değişimleri nadir olan bir durum değil. Fakat haberimizin konusu olan bu projeyi ilginç kılan iki kısım var. İlk kısım, performanslı standart bir motor yerine bir Kawasaki Ninja ZX-10R‘nin 998 cc hacimli motorunun kullanılması. İkinci kısım ise bu vahşi motorun kaput altına değil, ön koltukların arkasına takılması.

13000 devir çevirebilen, Kawasaki ZX-10R motorlu Mini Cooper!
13000 devir çevirebilen, Kawasaki ZX-10R motorlu Mini Cooper!

 

Motorun alındığı ZX-10R’ın hangi model yılına ait olduğu bilinmiyor. Fakat 2000’li yılların ortalarından olduğu düşünülüyor. Yani 2005 model olduğunu varsaydığımızda bile 174 beygir gibi bir gücün (Güncel modelin 197 beygir olduğunu da belirtelim), söz konusu Mini’de bulunması yüksek bir ihtimal. Kısa oranlı, altı ileri şanzıman ile eşleştirildiği söylenen bu motor ile Mini gibi hafif bir araç, tabiri caizse “şaka makinesi” haline geliyor. Ayrıca araç sahibinin dediğine göre, eğer kulak tıkacı takmadan arabaya binerseniz, baş ağrısıyla arabadan inmeniz muhtemel.

 

Tabi ki bu değişen motor ile Mini’nin hem içinde hem de dışında bazı değişikliklere gidilmiş. Genişleyen çamurluklar, yeni ön ve arka tamponlar, etkileyici bir difüzör ve arka kanat dışarıdaki değişiklikler arasında yer alıyor. Aracın içindeki değişiklikler ise takla kafesi, özel gösterge paneli ve yarış koltukları olarak sıralanabilir.

Kaynak: Carscoops, Roads Untraveled (YouTube)

Kağan Özçelik

Kağan Özçelik

Otomotiv ve teknoloji dünyasına dair gelişmeleri takip etmeyi seviyorum.

Reklam

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
  • 5G Telefonlar

Copyright © 2025, EMY Medya