Uzun zamandır kamuflajlı testleri ve sızıntılarıyla heyecanlandıran, BMW‘nin ilk elektrikli SUV‘si sonunda tanıtıldı. Karşınızda BMW iX3!
İlginizi çekebilir: Efsane Ford Bronco geri döndü!
Güncel X3 modelini baz alan iX3, 80 kWh pil paketine sahip. 282 beygir güç ve 400 Nm tork değerlerine sahip motora, beşinci nesil eDrive sistemi eşlik ediyor. Arkadan çekişli olmasıyla BMW-severlerin beğenisini kazanması beklenen iX3, 0-100 km/s hızlanmasını 6.8 saniyede tamamlıyor. Aracın maksimum hızı ise 180 km/s ile sınırlandırılmış. Ayrıca tüm modellerde standart olarak elektronik kontrollü adaptif süspansiyon yer alıyor.
BMW’nin dediğine bakılırsa iX3, WLTP döngüsüne göre tam şarjla 460 km menzil sunuyor. 150 kWh değerine kadar hızlı şarja uyumlu aracın %0’dan %80 doluluğa ulaşması 34 dakika sürüyor. Ayrıca 10 dakikalık hızlı şarj ile 100 km‘lik menzile sahip olabiliyorsunuz.
İçindekiler
Yeni iX3’ün tasarımı
Dış tasarımı ile normal X3’e çok benzese de iX3, bazı tasarım detaylarıyla kendini hemen ayırt ettiriyor. Kapalı ön böbrekler hava direncini azaltırken, aerodinamik 19 inç jantlar ise sürtünme katsayısını %5 kadar azaltıyor. %5 az gibi gözüküyor fakat iX3’e fazladan 10 km menzil sağlıyor. Bu arada iX3’ün sürtünme katsayısı da 0.29 olarak açıklanmış.
Aracın “elektrikliyim ben” vurgusu kabin içinde de devam ediyor. Bol miktarda “i” logosu ve elektrikli araçlarda bulunan tipik ekranlar araçta yer alıyor. Koltuklarda standart veya spor olmak üzere iki çeşit bulunurken, iç kaplamalar için beş farklı seçenek sunuluyor. Dış renkler içinse Metalik Karbon Siyahı, Sophisto Grisi, Metalik Mineral Beyazı, Metalik Piedmont Kırmızısı, Metalik Fitonik Mavi ve Metalik Kaşmir Gümüşü olarak altı farklı seçenek bulunuyor.
Yeni iX3’ün bazı teknik detayları
BMW, iX3’ün aktarma organlarıyla gurur duyduğunu söylüyor. Elektrik motoru, güç elektroniği ve şanzıman ilk kez ortak bir kutuda düzenlenmiş. Böylelikle bu sistem, farklı araç türlerinde daha kolay kullanılabilirlik sağlıyor. Ayrıca beşinci nesil eDrive sistemi, mevcut elektrikli modellerdeki eDrive sistemine göre %30 daha fazla güce sahip.
Beşinci nesil eDrive sistemine ait soğutma sistemi de BMW’nin bir diğer gurur duyduğu yeniliği. Bu sistem pillerin ideal sıcaklığını koruyarak, performansı yüksek tutmak adına -30 Celcius dereceye kadar çalışabiliyor.
Yeni BMW iX3, Alman üreticinin gelecek üç yeni modelinden birisi olacak. Diğer iki model ise 2021 sonuna kadar gelmesi beklenen yeni i4 ve iNext SUV’un seri üretim versiyonu olacak. Bu üç model de, BMW’nin Shenyang (Çin) fabrikasında üretilecek.
Kaynak: Carscoops, BMW