Xiaomi, uzun süren söylentilerin ardından Çin’deki etkileyici bir lansman etkinliğinde, otomobil sektörüne adım atarak, heyecan verici yeni bir elektrikli otomobil serisi olan SU7’yi tanıttı. Şirket, bu yeni serinin Xiaomi SU7 ve SU7 Max modellerini, etkileyici 21000 rpm’lik Xiaomi HyperEngine V6/V6s motorlarla donatarak otomobil dünyasına güçlü bir giriş yapmayı hedefliyor. Ayrıca, seri üretimdeki HyperEngine V8s motorunun 27200 rpm sunması ve 2025’e kadar hazır olması planlanıyor. Firmanın ayrıca, karbon kollu rotorlu 35000 rpm motor üzerinde çalıştığı ve gelecekteki modellerde bu teknolojiyi kullanmayı planladığı belirtiliyor.
İçindekiler
Xiaomi SU7 ve SU7 Max özellikleri ve fiyatı
Yeni SU7 serisi, dikkat çekici tasarımı ve özellikleriyle otomobil tutkunlarını cezbetmeye aday. Xiaomi HyperOS tarafından yönetilen bu elektrikli araçlar, iç kısımları Galaxy Gray, Twilight Red ve Obsidian Black renk seçenekleriyle sunuyor. 16.1 inç geniş dokunmatik ekran, 56 inç HUD (Head-Up Display), ve 7.1 inç çevirmeli enstrüman ekranı gibi yüksek teknoloji özellikleriyle donatılan araçlar, akıllı entegrasyona sahip merkezi kontrol ekranı klavye genişletme özelliği ile birleşiyor. Spor tarzı koltuklar ve geleneksel D-şekilli direksiyon, sürücü ve yolculara konforlu bir sürüş deneyimi sunmayı amaçlıyor.
İlginizi Çekebilir: HyperOS Güncellemesi Alacak Xiaomi Modelleri!
Xiaomi’nin otomobil tasarım ekibi, dünya genelinde tanınmış markalardan gelen uzmanlarla bir araya gelerek, SU7’nin vücut oranlarını dikkatlice düşünerek spor otomobil benzeri bir estetik yakalamayı başardı. SU7’nin dış tasarımında su damlası şeklindeki farlar, 2.48m halo şeklinde arka lambalar, 175° dalgalanma kavisli yüzey ve çakıllı çerçevesiz su damlası dikiz aynası gibi detaylar öne çıkıyor. Aracın aerodinamik performansını artıran çakıl şeklinde lidar ve çeşitli hava kanallarıyla donatılan SU7, Cd 0.195 ile dünyadaki en düşük sürtünme katsayısına sahip araçlardan biri olarak dikkat çekiyor.
- Xiaomi SU7 – 29.900 dolar
- Xiaomi SU7 Pro – 34.000 dolar
- Xiaomi SU7 Max – 41.500 dolar
İç mekânda, SU7’nin “insan merkezli bir kokpit” tasarımı, geniş cam alanı, endüstri lideri kanopi, güneş koruması ve dinamik ortam aydınlatmasıyla sürücü ve yolculara üst düzey bir konfor sunuyor. Araç, 25 hoparlörlü, 7.1.4-channel, Dolby Atmos ses sistemi ve hatta koltuk başlığıyla donatılmış.

SU7’nin geniş iç hacmi, ön sıradaki dikey boşluğun 1012 mm’ye ulaşması ve arka alanın Tesla Model S ve BMW 5 Serisi’ni aşmasıyla öne çıkıyor. Aracın ön bagaj alanı iç pazardaki en büyüklerden biri olan 105 litre, bagaj hacmi ise 517 litre olarak belirlenmiştir.
Performans açısından, SU7 5.28 saniyede 0 ila 100 km/s hıza ulaşabilirken, 73.6-degree demir lityum pil, 668 km pil ömrü ve 400V platforma sahiptir. Xiaomi’nin tek Orin çipine sahip bu modeli, Qualcomm 8295 tarafından desteklenmektedir.
Öte yandan, SU7 Max modeli, 101Kwh CATL Entegre Pil Teknolojisi ile donatılmıştır ve bu, araç gücünü artırarak yolcu kabin odasını optimize eder. SU7 Max, 800 km’ye kadar menzil sunarken, süper hızlı şarj özelliği ile 5 dakikada 220 km ve 15 dakikada 510 km’ye ulaşabilir. Bu model, 2.78 saniyede 0 ila 100 km/s hıza çıkabilir ve çift Orin çipi, lidar, Qualcomm 8295, hava süspansiyonu + CDC, elektrikli kuyruk kanadı, 56 inç HUD, 25 hoparlör ses sistemi ve elektrikli emiş kapıları gibi bir dizi üstün özelliklere sahiptir.
Güvenlik açısından, Xiaomi SU7, 2000MPa gücünde zırhlı çelik-alüminyum hibrit gövde kullanır ve 51000 N·m/deg araç burulma sertliği ile seri üretilen otomobiller arasında en yüksek değere sahiptir. Ayrıca, 7 adet hava yastığı ile yolculara ekstra koruma sağlar.
Xiaomi SU7 serisi, çeşitli renk seçenekleri olan Aqua Blue, Mineral Gray ve Verdant Green ile tüketicilere sunulacak. Şirket, henüz fiyatlandırma ve satış tarihleriyle ilgili detayları açıklamamış olsa da, SU7’nin 2024 yılında Çin pazarına sunulacağını belirtmiştir. Bu yeni elektrikli otomobil serisi, tasarımı, teknolojik özellikleri ve performansıyla dikkat çeken bir oyuncu olarak otomobil dünyasında önemli bir yer edinmeye aday görünüyor.