İçindekiler
WhatsApp Business ile artık işletmeler kendi profillerini oluşturarak müşteriler ile resmi yollardan daha hızlı etkileşim kurabilecek hatta karşılama veya “Uzaktayım” gibi otomatik mesajlaşma imkanlarına erişebilecekler.
Dünyaca ünlü mesajlaşma uygulaması WhatsApp, Facebook’ta uzun zamandır gördüğümüz “İşletme Profili” özelliğini kendi bünyesine dahil ediyor. KOBİ’lere; yani küçük ve orta boyutlu işletmelere yönelik olan bu özellik şimdiden pek çok iş yeri tarafından dünyanın belli yerlerinde kullanılıyor.
Temelinde iş yerinin daha interaktif olması ve müşteriye daha hızlı bilgi vermesi amacını güden uygulama PlayStore üzerinden indirilerek profil oluşturup kullanılıyor. Şu an için sadece Android üzerinden çalışan uygulama Endonezya, İtalya, Meksika, Birleşmiş Krallık ve ABD’de geçerli, ancak yakın zamanda tüm dünyaya yayılacak.
WhatsApp Business’ı standart WhatsApp’tan ayıran özellik profil sayfasında daha fazla bilgiye yer verilebilecek olması. İş tanımı, e-posta, adres, internet sitesi gibi müşterilerin hızlı bir şekilde bilgiye ve yardıma ulaşabileceği bu bilgilerin yanında mesajlaşma özelliği ile sıkça sorulan sorulara yanıt verme, müşteri ile anına iletişim kurma, hatta karşılama ve “Şu anda meşgulüm” gibi otomatik mesajlar atma gibi imkanları da sunuluyor. WhatsApp genelinde “İş yeri profili” olarak tanımlanacak olan bu hesaplar sayesinde kişiler hesapların doğruluklarından emin olabilecekler. Öte yandan WhatsApp, tıpkı Twitter ve Instagram’da olduğu gibi hesapları zaman içinde “Onaylayacak” ve bu şekilde müşteriler resmi bir telefon numarasına ulaştıklarını bilecek.