
İstatistik, daha önceleri hayatımızda sadece firmaları ilgilendiren bir konuydu. Firmalar yaptıkları işlerin verimlerini görmek için bazı firmalara başvurarak ya da kendi bünyelerinde tuttukları kayıtlarla iş durumuna dair bilgi sahibi oluyorlardı. Fakat günler çektikçe artık istatistik konusu kurumları ilgilendirdiği kadar kişileri de ilgilendirmeye başladı.
Örneğin Google Hesap Özeti sayesinde her ay en çok neyi aradığımızdan diğer Google hesaplarımızın etkinliklerine kadar her şeyi öğrenmiş olduk. Artık bu güzel imkanı bize Twitter’da sunuyor.
Twitter’ın bu yeni servisinin adı Twitter Analytics. Bu servis daha önceden sadece onaylanmış sayfalara, reklam kullananlara ve Twitter Card sahiplerine açıktı. Fakat Twitter, kullanıcılarından gelen talepler doğrultusunda istatistik servisini bütün kullanıcıları için açtı. Bu servis sayesinde bütün Twitter sayfanızın etkileşimini görebiliyorsunuz. Yani, attığınız tweet’in etki alanını, etkileşim oranını, tıklama sayılarını ve daha fazlasını öğrenebilirsiniz.
Twitter Analytics şimdilik sadece İngilizce, Fransızca, Japonca ve İspanyolca dillerinde atılan tweet’leri kapsıyor. Fakat ilerleyen günlerde dil yelpazesini genişletecek. Birde attığınız tweet’in etki alanını görmek istiyorsanız hesabınızın 14 gün süre ile kullanılabilir olması gerekiyor.
Reklam firmaları, sosyal medyayı daha aktif kullanmak isteyen kurumlar Twitter istatistiklerini zaten uzun zamandır takip ediyorlar. Şimdi bu hizmetin herkese açılmasıyla belkide Twitter kullanıcıları artık hesaplarını daha düzgün bir şekilde kullanabilirler.
Twitter istatistiklerini görmek isteyenler analytics.twitter.com adresinden istatistiklerine ulaşabilirler.