Twitter CEO’su Parag Agrawal, çalışanların, Elon Musk’ın yol açtığı beklenen bir toplu göçü nasıl idare etmeyi planladıklarına ilişkin yanıtlar talep ettikleri şirket çapında bir toplantı sırasında çalışanların öfkesini bastırmaya çalıştı.
Toplantı, sosyal medya şirketini satın almak için 44 milyar dolarlık bir anlaşma imzalayan Tesla CEO’su Musk’ın, Twitter’ın içerik denetleme uygulamalarını ve konuşma ve güvenlik politikalarını belirlemekten sorumlu bir üst düzey yöneticiyi defalarca eleştirmesinden sonra geldi.
Toplantıda yöneticiler, şirketin personel yıpranmasını günlük olarak izleyeceğini, ancak Musk ile yapılan satın alma anlaşmasının personelin elde tutulmasını nasıl etkileyeceğini söylemek için çok erken olduğunu söyledi.
Musk, borç verenleri yönetim kurulu ve yönetici maaşlarını düşürme konusunda yönlendirdi, ancak konuya aşina olan kaynaklara göre kesin maliyet kesintileri belirsizliğini koruyor. Bir kaynak, Musk’ın Twitter’ın sahipliğini üstlenene kadar işten çıkarmalar konusunda karar vermeyeceğini söyledi.
Bir Twitter çalışanı toplantı sırasında yüksek bir sesle, “Hissedar değeri ve vekâlet görevi hakkında duymaktan bıktım. Anlaşma kapandıktan sonra birçok çalışanın iş sahibi olmama olasılığının çok yüksek olduğu konusundaki dürüst düşünceleriniz nelerdir?” diye Agrawal’a sordu.
Agrawal, Twitter’ın çalışanlarını her zaman önemsediğini ve bunu yapmaya devam edeceğini söyledi. “Geleceğin Twitter organizasyonunun, dünya ve müşterileri üzerindeki etkisini önemsemeye devam edeceğine inanıyorum” diye ekledi.
Yöneticiler, toplantı sırasında, Musk’ın şirketi satın almakla ilgilendiğine dair haberler öncesi seviyelere kıyasla çalışan yıpranma oranının değişmediğini söyledi.
Son günlerde Musk, Twitter’ın kıdemli avukatı ve Silikon Vadisi’nde geniş çapta saygı gören Vijaya Gadde’yi eleştirdi. Musk’ın saldırısı, onu hedef alan bir çevrimiçi taciz barajını tetikledi.
Çalışanlar ayrıca yöneticilere, Musk’ın düzensiz davranışının Twitter’ın işini istikrarsızlaştırabileceğinden ve şirket önümüzdeki hafta New York’ta bir sunumda reklam dünyasına hitap etmeye hazırlanırken finansal olarak zarar verebileceğinden korktuklarını söyledi.
Bir çalışan, “Yakın vadede, yatırım çeken reklam verenlerin nasıl idare edileceğine dair bir stratejimiz var mı?” diye sordu. Twitter’ın baş müşteri sorumlusu Sarah Personette, şirketin reklam verenlerle sık sık iletişim kurmak ve onlara “müşterilerimize hizmet verme şeklimizin değişmediğini” güvence altına almak için çalıştığını söyledi.
Toplantıdan sonra bir Twitter çalışanı Reuters’a, yöneticilerin söyleyeceklerine çok az güven olduğunu söyledi. Çalışan Reuters’e verdiği demeçte, “PR konuşması iniş değil. Bize sızdırmayın ve gurur duyacağınız bir iş yapın dediler, ancak çalışanların bunu yapmaları için açık bir teşvik yok” dedi.
Araştırma firması Equilar’a göre, Agrawal’ın sosyal medya şirketindeki kontrol değişikliğinden sonraki 12 ay içinde feshedilmesi halinde 42 milyon dolar alacağı tahmin ediliyor.
Toplantı sırasında Agrawal, çalışanları yeni liderlik altında gelecekte değişiklik beklemeye çağırdı ve şirketin yıllar içinde daha iyi performans gösterebileceğini kabul etti. “Evet, işleri daha farklı ve daha iyi yapabilirdik. İşleri daha farklı yapabilirdim. Bunu çok düşünüyorum” dedi.
Twitter daha fazla yorum yapmayı reddetti.