Sosyal medya

Sosyal Medya

Türk Telekom Selfy’lilere özel yeni filtre ve ikonlar

Türk Telekom Selfy

Gençlerin tercihlerini ve yaşam tarzlarını iletişimde gönüllerince yansıtmalarına olanak sağlayan Türk Telekom Selfy, Facebook’un kamera filtrelerine Selfy’lilere özel ikon ve filtreler ekledi. Böylece Selfy’liler, yaratıcı filtreler, eğlenceli ikonlar ve Selfy müziği ile kendi kurallarını kendileri koyuyorlar.

Türk Telekom Selfy için yeni filtreler

Selfy’nin, Facebook’a eklediği bu özel ikon ve filtreler, kolay bir kullanıma sahip. İlk etapta sunulan beş ayrı filtre özelliğine, ilerleyen dönemlerde yenileri de eklenecek.

reklam
MSI reklamı

Türk Telekom Selfy, sunduğu bol internetli tekliflerle gençlere dijital dünyada kendilerini diledikleri gibi ifade etme imkanı sunuyor.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya

Facebook, Gruplar’a yeni katı kurallar getirdi

Yazan:

Facebook Gruplar

Facebook, Gruplar özelliğine el atmaya başladı. Sosyal medya platformu, şimdi uygulama içerisinde gruplarla alakalı kurallarını güvenlik odaklı olmak suretiyle yeniden yapılandırıyor. Yeni kuralların başında ise, artık sağlıkla alakalı grupların Facebook’un öneri algoritmasına dahil edilmemesi geliyor.


İlginizi çekebilir: Facebook Messenger için, AR efekt geliştiricilerine müjde!

reklam
MSI reklamı

Facebook, Gruplar için yeni katı kurallar getiriyor

Facebook, Gruplar özelliğine yanlış bilgilerin ve zararlı içeriklerin yayılmasını engellemek amacıyla yeni kurallar ekleyeceğini duyurdu. Facebook’taki gruplar, özellikle Facebook’un öneri algoritması tarafından tavsiye edildiğinden dolayı yanlış bilgi ve komploları yaymakla suçlanıyor.

Aslında bu ilk adım değil; örneğin Facebook, yöneticilerin engellenmiş bir gruba benzer yeni bir grup oluşturmasını da zaten yasaklamıştı. Şirketin yeni kuralları ise gruplar üzerinde daha fazla denetime sahip olmak amacıyla Facebook’un yetkilerini genişletiyor.

Facebook Gruplar

Kural ihlallerini engellemek için sıkı denetimler

Şu andan itibaren, Facebook’un politikalarını ihlal ettiği için kapatılan bir grubun, üyeleri ve yöneticileri geçici olarak yeni grup oluşturamayacak. Ayrıca, grup üyeleri Facebook’un topluluk kurallarını ihlal ettiğinde, artık moderatörlerin 30 gün boyunca tüm gönderileri onaydan geçirmesi gerekecek. İlgili grupta hala topluluk kuralları ihlal edilmeye devam edildiğinde ise Facebook o grubu tamamen kaldıracak.

Yeni kurallarla Gruplar’a gelen bir diğer özellik, yönetici belirlenme konusunda oldu. Bu bağlamda bir grubun yöneticisi, eğer yöneticilikten ayrılırsa ve grubun başka hiçbir yöneticisi kalmazsa, Facebook tarafından üyelere belirli yönetici rollerine geçmeleri önerecek. Gruba hiç yönetici belirlenemezse de grup tamamen arşivlenecek.

Facebook Gruplar

Sağlık grupları artık önerilmeyecek

Facebook, insanların platform içerisinde özellikle sağlıkla ilgili konularda doğru bilgi almalarını önemsediğini ifade etti. Bunun bir parçası olarak, bundan böyle Facebook’un öneri algoritması sağlık gruplarını kapsamayacak. Yani önerilen gruplar kısmında sağlıkla ilgili herhangi bir grubu görmeyeceğiz.

“İnsanları doğru sağlık bilgileriyle ilişkilendirmeye öncelik vermek için, artık sağlık gruplarını önerilerde göstermemeye başlıyoruz. İnsanlar yine de arkadaşlarını sağlık gruplarına davet edebilir veya arayabilir.”

Facebook’un yeni kurallarında yaptığı bir diğer güncelleme, şiddet içerikli gruplarla mücadele noktasında oldu. Artık şiddet ve terörle ilgili içerikler barındıran gruplar önerilerden çıkarılacak, aramalarda gösterilmeyecek ve haber kaynağında da paylaşımları azaltılacak. Hatta Facebook, bu tarz grupları örtülü dil ve semboller kullanıyor olsalar bile olası şiddet paylaşımları yaptıklarında kaldırdıklarını söyledi.

Devamını oku

Genel

Snapchat, 400.000 kişinin uygulama üzerinden oy kullanmak için kayıt olduğunu bildirdi

Geçtiğimiz ay Snapchat, kullanıcılarını yaklaşan ABD Başkanlık seçimlerinde oy vermeye teşvik etmek için kayıt istemleri ve ilk kez seçmenlerin söz sahibi olmalarına yardımcı olacak kılavuzlar içeren yeni bir araç seti sundu.

Axios’tan gelen yeni bir rapora göre, bu girişimler halihazırda bir etki yaratıyor; uygulama önümüzdeki haftalarda daha fazla seçmen farkındalık aracı ve bildirimi başlatmayı planlıyor.

reklam
MSI reklamı

Veriler, uygulamanın seçmen katılımını teşvik etme konusundaki geçmiş çabaları göz önüne alındığında özellikle önemli. 2018’de, ABD ara sınavlarında oylamayı teşvik etmeye yönelik benzer bir girişimin parçası olarak, yaklaşık 450.000 üye oy kullanmak için kaydoldu ve bunların yaklaşık % 57’si seçimlerde oy pusulalarını kullanmaya devam etti.

Snapchat, sonuca karar veren uygulama olabilir mi?

Genç seçmenlerin 2020 seçimlerinde daha büyük bir etkiye sahip olması bekleniyor ve Snapchat daha genç izleyicilerle güçlü bir bağlantıya sahip.

Belirtildiği gibi, uygulamanın çalışmalarında hala seçmen teşvik planı var. Axios’a göre, eski başkan Barack Obama, genç seçmenleri uygulama üzerinden oy vermek için kaydolmaya teşvik etmek için yakında Snapchat PSA’da yer alacak. Obama’ya Arnold Schwarzenegger, Snoop Dogg, Catherine McBroom gibi ünlüler de katılacak.

Snapchat, katılımı en üst düzeye çıkarmada büyük olasılıkla seçimlerde büyük bir rol oynayacak.

Devamını oku

Genel

LinkedIn, güncellenmiş kılavuzunu yayınladı

Milyonlarca insanın kariyer amaçlı kullandığı platform bu hafta, LinkedIn kampanyalarınızı optimize etmeye yardımcı olabilecek yeni özellikler, daha fazla araç ve seçeneği içeren ‘LinkedIn’de Hedeflemeyi Ustalaşma’ kılavuzunun gözden geçirilmiş ve güncellenmiş bir baskısını yayınladı. Platform, ilk olarak geçen yıl Mart ayında ‘Hedeflemeyi Yönetme’ kılavuzunu başlattı, ancak o zamandan beri LinkedIn, yaklaşımınızı iyileştirebilecek bir dizi yeni reklam aracı ve seçeneği ekledi.

LinkedIn’e göre:

reklam
MSI reklamı

“Güncellenen yeni kılavuz, Eşleşen Kitleler, Videoya Göre Yeniden Hedefleme , Olası Satış Oluşturma Formları, Web Sitesini Yeniden Hedefleme, Kişi Hedefleme ve Şirket Listesi Hedefleme gibi yeni özellikler hakkında rehberlik içeriyor.”

Yeni kılavuz kullanıcılar açısından neden önemli?

Kılavuz, şu anda platformda bulunan reklam hedefleme seçeneklerinin her birine yararlı bir genel bakış sağlıyor ve her bir öğenin nasıl çalıştığını ve bunları en iyi nasıl kullanabileceğinizi açıklıyor; bu, LinkedIn reklam kampanyalarını en üst düzeye çıkarmak isteyenler için harika bir bilgi.

Platform, son birkaç yıldır kullanımda ve katılımda istikrarlı bir büyüme görüyor ve platform şu anda 700 milyondan fazla üyeye hizmet veriyor. COVID-19 salgınından sonra platform, önümüzdeki aylarda ve yıllarda daha da büyük bir odak noktası olmaya hazır görünüyor.

Devamını oku