AMD’nin FidelityFX Super Resolution (FSR) 3’ün kaynak kodunu yayınlamasının ardından, The Last of Us Part I için FSR3 modu hızla geliştirildi ve yayınlandı. Naughty Dog’un sevilen serisinin ilk oyununun PC versiyonunda, bu mod sayesinde büyük ölçüde artan performans görülüyor.
İçindekiler
The Last of Us Part I FSR 3 ile hayat buldu
Mod şu anda yalnızca LukeFZ’nin Patreon aboneleri için mevcut, ancak %60 ila %70 arasında performans artışı vaat ediyor. Bir kullanıcı olan Macer, paylaştığı bir video ile bu artışı gösterdi. AMD Ryzen 7700 CPU ve RX 7700 XT GPU ile desteklenen bir sistemde, 1440p çözünürlükte oyun, FSR 2 Kalitesine kıyasla 50 artı FPS’de sorunsuz bir şekilde çalıştığını gösterdi. Bu benzer performans artışları, yakın zamanda piyasaya sürülen Dead Space’in FSR 3 modu ile çalışan bir başka örnekte de görülebiliyor.
İlginizi Çekebilir: Acer, Yeni AMD Ryzen 8040 Serisi İşlemcilerle Güçlendirilen Nitro V 16 Dizüstü Oyun Bilgisayarını Tanıttı
Bu gelişmeye paralel olarak, GeForce RTX 40 kullanıcıları da PureDark tarafından geliştirilen NVIDIA DLSS 3 modu sayesinde benzer performans artışlarından yararlanabiliyor. The Last of Us Part I, 2022’nin sonlarında PlayStation 5’te piyasaya sürüldükten sonra bu yılın başlarında PC platformuna da taşındı. Yeniden tasarım, orijinal oyunun temel mekaniklerini büyük ölçüde korurken, geliştirilmiş görseller ve yeniden düzenlenmiş savaş karşılaşmaları ile oyun deneyimini zenginleştiriyor.
Yeniden tasarım, Cormac McCarthy’nin eserinden ilham alan hikayenin zamansızlığını gösteriyor. Sony’nin en son konsol nesli için tamamen revize edilen bu versiyon, görsel ve mekanik geliştirmelerle dolu, Naughty Dog’un şimdiye kadar piyasaya sürdüğü en iyi oyunlardan biri olarak nitelendiriliyor. Ancak, orijinalin hayranları, çok oyunculu bileşenin ihmal edilmesini bir eksiklik olarak görmekte ve bu durumu eleştirmektedirler.