Spotify, podcast pazarının lideri olduğunu açıkladığı verilerle gözler önüne serdi. 2019 yılında satın almış olduğu Anchor sayesinde podcast pazarını domine eden şirket, yaptığı yatırımın karşılığını almışa benziyor.
İlginizi çekebilir; Spotify, 2020’de Türkiye ve dünyada en çok dinlenenleri açıkladı!
İçindekiler
Şirket, yaptığı Anchor yatırımıyla birlikte podcast pazarının lideri olduğunu açıkladı!
2019’da yaklaşık 140 milyon dolara podcast oluşturma platformu olan Anchor’u satın alan şirket, bu yatırımın meyvelerini almaya başlamış görünüyor. Şirket bugün yayınlanan verilerde, Anchor ile yayınların %80’ine güç verdiğini yani bir milyondan fazla programa katkıda bulunduğunu açıkladı. Diğer 3.parti podcast yazılımlarıyla kıyaslandığında, Anchor’un dinlemeye harcanan zaman açısından daha başarılı olduğu belirtildi.
Platformdaki bir milyondan fazla Anchor şovla, bazı şovların yalnızca küçük bir sadık hayran grubu olsa bile dinleme süresi hızla artıyor. Podcast birimi başkanı Mike Mignano konuyla ilgili “Bence insanlar podcast yayınlamayı hala bu tür küçük, niş bir topluluk olarak düşünme eğiliminde. Bence 2020 büyümesi bunun çok hızlı bir şekilde büyüdüğünü ve insanların farkettiğinden daha fazla etkiye sahip olduğunu gösterdi. Dünyada bir şeyler söylemek isteyen, sesini pay aşamk isteyen tüm insanlar için, önümüzdeki birkaç yıl içinde çok daha fazla yeni podcast ile karşınızda olacağımızı düşünüyoruz.” dedi. Anchor’un 2020 yılında toplam gösteri sayısına göre önde olduğu ilk 5 pazar ABD, Brezilya, Endonezya, Meksika ve İngiltere olarak belirtildi. Endonezya pazarına hakim olmak için şirket 9 şova imza attı. En hızlı büyüyen pazarlar Hindistan, Meksika, Brezilya, Arjantin ve Endonezya.
Şirket, iki büyük satın alma gerçekleştirdi . The Ringer, Megaphone , Joe Rogan ve Kim Kardashian West gibi figürlerle çok sayıda özel anlaşma imzaladı. Dün, bu yıl platformdaki en popüler şovlardan ikisinin, The Joe Rogan Experience ve The Michelle Obama Podcast olduğunu söyledi. Her programda tanınan bir isim bulmak elbette zor, bu nedenle Anchor anlaşması Spotify’ın podcast stratejisinin kritik bir parçasıydı. Dünyanın her yerinden insanlar Spotify’a ait yazılımları kullanarak şovlar yapıyor. Süper yıldız olup olamayacakları ve bu işten para kazanıp kazanamayacakları belli olmasa da, şimdilik Spotify’ı podcast pazarının lideri yapmaya yetecek kadar yayın yaptıkları ortada.