Bitcoin ve NFT‘ler dışında son zamanlarda internette trend olan bir diğer kelime de Metaverse. Esasen teknoloji şirketlerinin bildiğimiz şekliyle internetin geleceği olabileceğine inandıkları bir bilimkurgu terimidir. Ancak eski Sony CEO’su ve PlayStation‘ın mucidi, Metaverse‘in anlamsız olduğunu ve AR/VR kulaklıkların “sinir bozucu” olduğunu düşünüyor.
İlginizi Çekebilir; Google’ın ‘Project Iris’ Artırılmış Gerçeklik Kulaklığı 2024 Yılında Tanıtılabilir!
Sony‘nin eski CEO’su ve genellikle “PlayStation’ın Babası” olarak bilinen Ken Kutaragi, Bloomberg ile yakın zamanda yaptığı bir röportajda Metaverse fikrini eleştirdi. Kutaragi yayına, insanların sanal bir ortamda kendilerinin dijital avatarları olarak görünmeleri gerektiği için Metaverse kavramının “anonim mesaj panosu sitelerinden farklı olmadığını” söyledi.
Kutaragi, röportaj sırasında “Gerçek dünyada olmak çok önemli, ancak metaverse sanal dünyada yarı gerçek yapmakla ilgili ve bunu yapmanın amacını göremiyorum” dedi. “Gerçek benliğin yerine cilalı bir avatar olmayı mı tercih edersin? Bu aslında anonim mesaj panosu sitelerinden farklı değil ”diye ekledi.
Ken Kutaragi‘yi tanımayanlar için, adam kariyerine 1970’lerde Sony ile başladı. Daha sonra, Sony yöneticilerini çileden çıkaran bir sonraki 16-bit oyun sistemi için bir ses çipi geliştirmek için Nintendo‘daki insanlarla gizlice çalıştı.
Ancak Kutaragi, o zamanki Sony CEO‘sunu hem SNES kartuşlarını hem de CD oyunlarını çalıştırabilen Sony markalı bir oyun konsolu oluşturmak için Nintendo ile işbirliği yapmaya ikna etti. Bu, Nintendo PlayStation‘ın icadına yol açtı. Cihaz, şirketler arasındaki anlaşmazlık nedeniyle tüketici pazarına girmese de, modellerden biri, 2020’de açık artırmada satılan en yüksek fiyatlı oyun konsolu oldu ve çok yüksek bir fiyata satıldı.
Şimdi, Metaverse konusuna gelince, teknoloji endüstrisinde bir moda kelime haline geldi. Çoğunlukla AR/VR başlıklarına ve ayrıntılı sanal ortamlara dayandığı için fikir hala erken aşamada olsa da, Meta (eski adıyla Facebook), Microsoft ve Niantic gibi şirketler, fikri geliştirmek için kaynaklarına yoğun bir şekilde yatırım yapıyor. Nike‘ın Metaverse için sanal ürünler geliştiren NFT tabanlı bir şirketi satın alarak çoğunluğa atladığını bile gördük.
Ancak Kutaragi‘ye göre Metaverse, insanları gerçek dünyadan ayırdığı için anlamsız bir fikir. Metaverse‘e erişmek için anahtar araçlar olan AR/VR kulaklıklarının sefil faktörler olduğunu belirtti. Kutaragi, “Kulaklıklar sizi gerçek dünyadan soyutlar ve ben buna katılmıyorum. Kulaklıklar sadece can sıkıcı.” diye ekledi.
Peki, Kutaragi‘nin açıklamaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Ayrıca Metaverse fikrinin anlamsız olduğunu ve başka bir ticari propaganda olduğunu mu düşünüyorsunuz? Aşağıdaki yorumlarda düşüncelerinizi bize bildirin.