Sosyal medya

Akıllı Telefonlar

Restoranlarda fazla beklediğinizi düşünüyorsanız, suçlu siz olabilirsiniz

Akıllı telefon restoran deneyi

Eğer her zaman gittiğiniz restoranınızın artık eskisi kadar hızlı olmadığını düşünüyorsanız, suçu belki de garsonda değil kendinizde aramalısınız. New York’ta son günlerde hızlarından şikayet eden müşterilerin artması sonucu araştırmaya koyulan bir lokanta, 2004 video kayıtlarıyla 2014 video kayıtlarını izleyerek karşılaştırdı ve çok ilginç sonuçlara ulaştı.

Akıllı telefon restoran deneyi

Sonuçlara göre 2004’teki videolarda müşteriler ortalama sekiz dakikasını menüye bakarak geçiriyor, ardından garsona hazır olduklarını işaret ediyor ve garson hemen gelerek siparişlerini kabul ediyor. Yemeğin gelmesi de bir 6 dakika sürüyor ve yemekler yenip hesap istendiğinde bir 5 dakikada da  bu sürede geçiriliyor. Toplamda bakıldığı zaman yemeğin tamamı hesap ödemesiyle beraber 1 saat 5 dakika sürüyor.

İkinci videoya baktığımızda ise müşteriler masaya oturduktan sonra ya fotoğraf çektikleri ya da  başka şeyler yaptıkları için bir süre akıllı telefonlarında vakit harcıyorlar. Daha sonra garsonu masaya çağıran müşteriler, yaklaşık 5 dakika restoranın Wi-Fi ağıyla ilgili konuşuyorlar. Daha sonra garson siparişleri almaya geldiğinde müşterilerin bazıları hala hazır olmuyor. Menüyü açmalarına rağmen, birçok kullanıcının akıllı telefonlarla ilgilendiği gözleniyor. Tüm bunlardan sonra müşterilerin yemeği söylemesi 21 dakika alıyor.

c0d83d2ac4a76ecee76adb565bed4975

Yemek 2004’te olduğu gibi 6 dakikada geliyor ancak bu sefer müşteriler 3 dakikalarını yemeğin fotoğrafını çekmek için harcıyorlar. Yapılan video incelemlerinde 45 müşteriden 14’ü bu şekilde yemeklerinin resimlerini çekmeyi tercih ediyor.  Aynı şekilde bu fotoğrafların ardından 45 müşterinin 9’u yemeğin soğuk olduğunu belirtiyor, 45 müşteriden 27’si ise garsondan toplu fotoğraf için yardım istiyor. Tüm videolara bakıldığında yemeğin hesapın ödenmesiyle beraber ortalama 1 saat 55 dakika sürdüğü gözleniyor.

2004’e göre tam 50 dakikalık bir fazlalık, çoğunlukla müşterilerin telefon aktivitesi yüzünden meydana geliyor.

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Kerem Enginar

Uzun süredir teknoloji basınında yer alan Kerem, başta mobil teknolojiler olmak üzere donanım ve kripto paralar ile de ilgileniyor.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval