Reklam Kurulu, 2024 yılının ilk yedi ayında yanıltıcı reklam ve haksız ticari uygulamalar nedeniyle işletmelere toplam 148 milyon 783 bin 980 liralık idari para cezası uyguladı. Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, Temmuz ayı toplantısında mevzuata uymayan firmalara yönelik durdurma ve para cezası kararlarının alındığı belirtildi.
İçindekiler
Reklam Kurulu Yanıltıcı Reklamlara Ağır Ceza Kesti!
Reklam Kurulu, Temmuz ayında görüşülen 133 dosyadan 116’sının mevzuata aykırı olduğunu tespit etti. Bu dosyalar hakkında durdurma kararının yanı sıra 21 milyon 350 bin 201 lira idari para cezası uygulanırken, bir dosya hakkında da erişim engelleme kararı alındı.
2024 yılının ilk yedi ayında ise kurul, toplam 1064 dosya üzerinde değerlendirme yaparak, 927 dosyada yanıltıcı reklam ve haksız ticari uygulama tespit etti. Bu dosyalar için durdurma kararının yanı sıra 148 milyon 783 bin 980 lira idari para cezası verildi. Yani Ticaret Bakanlığı, yanıltıcı reklamlara pabuç bırakmadı desek yeri.
Özellikle, indirim marketlerinin internet siteleri aracılığıyla yapılan tanıtım ve mesafeli satışlarda haksız ticari uygulamalara rastlandı. İncelemelerde, üyelik gerektiren internet sitelerinde ürün stoklarının kontrol edilmesi zorunluluğu ve bu bilgilerin eksikliği nedeniyle tüketicilerin yanıltıldığı tespit edildi. Ürün fiyatlarının geçerlilik süresi veya stok sınırları hakkında yeterli bilgi verilmediği için bu sitelere idari yaptırım uygulandı.
Reklam Kurulu, tüketici mağduriyetlerini önlemek ve reklam mevzuatına uyumu artırmak amacıyla Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK) ile işbirliği yaparak, elektronik ticaret sektöründeki tüm reklam verenleri bilgilendirdi. Ayrıca, çevrim içi alışverişlerde tüketici yorumlarının gerçek deneyimlere dayanmayan yorumlarla manipüle edilmesini önlemek için internet sitelerine idari yaptırımlar uygulandı.
Ticaret Bakanlığı açıklaması ise şöyle:
“Bu kararlar, özellikle turizm ve yeme içme gibi hizmet sektörlerindeki tüketici deneyimlerini korumayı amaçlamaktadır. Reklam Kurulu, değerlendirme sıralaması ve koşulları konusunda tüketicileri yeterince bilgilendirmeyen ve sadece mal ve hizmet satın alanların yorum yapmasına izin verilmesi kuralına aykırı olarak yorumlara yer veren internet siteleri hakkında da idari yaptırımlar uygulamaktadır. Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren kurul, çevrim içi alışverişlerde tüketicilerin korunması amacıyla inceleme ve denetimlere devam etmektedir.”
Böylece yanıltıcı reklamlara göz açtırılmıyor ve tüketiciler korunmuş oluyor. Biz de Ticaret Bakanlığı’nın bu tarz adımlar atmasını doğru buluyoruz.
İlginizi Çekebilir: PlayStation 4 ve 5 kullanıcılarına Apple TV+ hediyesi! Hemen alın!
Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Sizce artık reklam işi çığırından çıktı mı? Düşüncelerinizi yorumlar kısmında belirtebilirsiniz. Daha fazlası için bizi takip etmeyi unutmayın!