Haftanın Seçkisi

Şık, Zarif ve İşlevsel | Lenovo ThinkPad X9 14 Aura Edition İncelemesi

Şık, Zarif ve İşlevsel | Lenovo ThinkPad X9 14 Aura Edition İncelemesi

xiaomi 15 ultra yeni renkleri

Xiaomi 15 Ultra yeni renkleri belli oldu! İşte yeni renkler!

30 Haziran 2025
DXOMARK

DXOMARK YENİLENDİ! | İlk beş telefon, Kamera Protokol V6 ve dahası

28 Haziran 2025
Elon Musk'ın avukatı Martı yönetim kuruluna katıldı! Artık yerli Elon Musk ile çalışıyor!

Martı e-ulaşım lisansı aldı! e-ulaşım lisansı nedir?

27 Haziran 2025
samsung

Samsung Galaxy S25 FE hakkında ilk bilgiler! | Exynos 2500 işlemci neler sunuyor?

26 Haziran 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

Ramazan’da tüketici davranışları araştırma sonuçları

Yazı: Kerem Enginar
22 Mayıs 2018
Kategori: Haber
Okuma süresi: 3 dakika
Criteo

Criteo, Türkiye’deki 59 büyük reklam verenin masa üstü bilgisayar, akıllı telefon ve tablet üzerinden yapılmış 9 milyondan fazla perakende alışveriş ve 5,7 milyondan fazla seyahat rezervasyon işlemini analiz ederek, Ramazan ayı boyunca tüketicilerin çevrimiçi harcama davranışlarını yansıtan veriler yayınladı.

Açıklanan verilere göre Türkiye’de Ramazan Ayı süresince Tüketici davranışları şöyle:

İçindekiler

  • Popüler 3’lü: Giyim, Parfüm, Ayakkabı
  • Türkiye’de tüketiciler son dakikacı

Popüler 3’lü: Giyim, Parfüm, Ayakkabı

Türkiye’deki tüketiciler ürün/servis kategorisinde %45 oranı ile en fazla elektronik sektöründen alışveriş yaparken %24 oranıyla moda ve seyahat sektörleri takip ediyor.  Tüketiciler kendileri için alışveriş yaptıklarında en çok %33 oranı ile giyim sektörünü tercih ederken bunu %32 oranıyla parfüm ve %27 oranıyla ayakkabı takip ediyor.

Ramazan'da tüketici davranışları araştırma sonuçları

Ramazan süresince online moda satışlarında ortalama %20 artış

Online moda satışları Ramazan Bayramı’ndan bir hafta önce %34 oranında en yüksek artış oranını yakalarken en düşük artışın Ramazan haftasında olduğu görülüyor ancak satışlar hala ortalamanın üstünde.

Ramazan'da tüketici davranışları araştırma sonuçları

Ramazan’ın son haftasında perakendede %60’a varan artış

Ramazan ayı boyunca, özellikle de Ramazan Bayramı’ndan hemen önceki iki hafta süresince online perakende satışlarda önemli bir canlanma gözlemleniyor. Çünkü tüketiciler aileleri, akrabaları ve arkadaşları için çeşitli hediyeler alıyor. Satışlarda mobil alışverişin payı Ramazan Bayramı’ndan önceki hafta hafifçe yükseliyor.

2017’de, mobil perakende satışların haftalık payı Ramazan Bayramı öncesindeki haftada kademeli olarak %60’a yükseldi.

SEYAHAT VE RAMAZAN BAYRAMI         

Ramazan’da seyahat satışlarında %54 artış

Criteo’nun yayınladığı veriler, Ramazan’ın seyahat satışlarını etkilediğini ve rezervasyonların Ramazan ayı içinde artarken Ramazan Bayramı’ndan sonra en üst seviyeye çıktığına işaret ediyor. Criteo’nun raporuna göre; online seyahat satışları Ramazan Bayramı’ndan önceki 2 haftada en yüksek seviyeye ulaşıyor.

Ramazan'da tüketici davranışları araştırma sonuçlarıTürkiye’de tüketiciler son dakikacı

Türkiye’deki tüketicilerde seyahat rezervasyonlarını son dakikada yapma eğilimi var. Tüketiciler seyahatle ilgili arama yapmaya Ramazan’ın sonuna doğru başlıyor – 2017 yılında tüm aramaların %35’i son hafta içinde gerçekleşmiştir.

Ortaya çıkan eğilime göre insanlar Ramazan’ı takip eden haftalar içinde seyahat etmeyi düşünseler de, bu seyahatlerini çok daha önceden planlamıyor.

“Mobil rezervasyonlar Ramazan sona erdiğinde satışları sürdürüyor”

Ramazan’ın son haftasında mobil üzerinden alınan seyahat satışları %60’ı geçerek gözle görülür bir artış elde ediyor. Satışlar bu haftadan sonraki hafta daha düşük de olsa ortalama olan %54 seviyesini koruyor.

Ramazan'da tüketici davranışları araştırma sonuçlarıRAMAZAN İÇİN EN İYİ İPUÇLARI

Criteo Türkiye ve Doğu Avrupa Ülke Direktörü Murat Kalafat, Razaman’da kampanya hazırlayacak şirketlere bazı ipuçları veriyor:

– Ramazan’dan birkaç hafta önce başlayın

– Alışveriş kampanyalarınızı Ramazan’ın ilk haftalarından önce başlatın.

– Ramazan Bayramı’na doğru kampanyalarınızı yoğunlaştırın.

– Hedef kitlenize uygulamalar ve mobil internetle ulaşın

– Sitenizi ve uygulamanızı daha fazla satış ve rezervasyon için optimize edin.

– Tüketicilere uygulama ve mobil internet üzerinden ulaşmak Ramazan hafta sonlarında satışları yüksek seviyede tutmaya yardımcı olur.

Kerem Enginar

Kerem Enginar

Uzun süredir teknoloji basınında yer alan Kerem, başta mobil teknolojiler olmak üzere donanım ve kripto paralar ile de ilgileniyor.

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya