Tower Five tarafından geliştirilen ve Unreal Engine 5 ile güçlendirilen Empire of the Ants, 7 Kasım’da PS5 Pro lansmanıyla birlikte oyunseverlerle buluşacak. Fransız bir bilim kurgu romanından uyarlanan bu gerçek zamanlı strateji oyunu, PS5 Pro’nun sunduğu güç artışından tam anlamıyla yararlanan yapımlardan biri olmayı hedefliyor. Geliştirici ekip, oyunun gelişim sürecinde Sony’nin yeni konsolu hakkında da ilginç değerlendirmelerde bulundu.
İçindekiler
Geliştirici Ekibin PS5 Pro İzlenimleri: Yeni Nesilde Donanım ve Performans
Tower Five’ın Oyun Direktörü Renaud Charpentier, PS5 Pro’nun mevcut konsol neslindeki rolünü ve performans kazanımlarını değerlendirdi. Charpentier’e göre, PS5 Pro ile PS4 Pro arasındaki fark gibi büyük bir sıçrama olmasa da, oyunların mimarisi nedeniyle PS5 Pro’nun daha fazla ölçekleme potansiyeli var.
Charpentier, PS5 Pro’daki %50 GPU güç artışının, özellikle GPU ağırlıklı strateji oyunları için çok önemli olduğunu belirtti. Oyunun performansı işlemciden çok grafik işlem birimine bağlı olduğundan, ışın izleme gibi görsel efektlerde belirgin iyileştirmeler bekleniyor:
“PS5 Pro, özellikle GPU ile çalışan oyunlarda fark yaratacak. GPU işlem kapasitesindeki %50’lik artış bizim için oldukça heyecan verici.”
Empire of the Ants, PS5 Pro üzerinde tek bir modda sabit 60 FPS sunacak. Charpentier, bu kararın oyunun akıcılığını korumak için alındığını vurguluyor. Yeni konsolun güçlü donanımı sayesinde, oyunun PS5 sürümündeki kare hızının ikiye katlanması hedefleniyor.
Charpentier ayrıca, PS4 döneminde sıkça karşılaşılan kare hızına bağlı senkronizasyon sorunlarına da değindi:
“Önceki nesillerde oyun motorları, simülasyonlarını kare hızına bağlı olarak çalıştırıyordu. Bu da yüksek kare hızına geçildiğinde oyunların dengesini bozuyordu. Günümüzde ise bu sorunlar aşıldı, bu yüzden PS5 Pro’daki oyunlar, kare hızından bağımsız olarak akıcı çalışacak.”
Charpentier, PS5 Pro ile üst düzey oyun bilgisayarları arasındaki karşılaştırmaların sıkça yapıldığını ancak iki platformun birbirinden çok farklı olduğunu ifade etti. En güçlü PC’lerin, PS5 Pro’dan 3 ila 5 kat daha pahalı ve aynı oranda enerji tüketimi yüksek olduğunu belirtti. Ancak bu fark, görsel kaliteye aynı oranda yansımıyor:
“Canavar bir PC ile PS5 Pro arasında 3-5 katlık fiyat farkı var ama oyununuz bu kadar büyük bir fark yaratmayacak. Silikon teknolojisindeki gelişmeler yavaşlıyor ve bu durum, konsolların rekabet gücünü artırıyor.”
Empire of the Ants, hem hikaye hem de oynanış açısından oyuncuları büyülemeyi hedefliyor. Oyunun dünyası, bir karınca kolonisinin etrafında şekillenen derin bir strateji üzerine kurulu.
İlginizi Çekebilir: PlayStation 5 Pro RTX 4070 ayarında!
Unreal Engine 5 sayesinde detaylı çevre tasarımları, dinamik ışıklandırmalar ve gerçekçi animasyonlarla zenginleştirilen oyun, PS5 Pro’daki gelişmiş işleme kapasitesi sayesinde daha yüksek görsel kalite sunacak.
Charpentier, Sony’nin yeni nesil teknolojisi PlayStation Spectral Resolution (PSSR) desteğini oyuna ekleyemediklerini belirtti. Bu teknolojinin oyun geliştirme döngüsüne geç katılması nedeniyle, Unreal Engine’in kendi çözünürlük ölçekleme sistemi kullanılmaya devam edecek.
“PSSR kullanmak için zamanımız yoktu. Ancak Unreal Engine’in sunduğu araçlarla görsel kaliteyi zaten yüksek bir seviyede tutmayı başardık.”