PlayStation VR2 modelinin piyasaya sürülmesi merakla beklenirken, Sony tarafından çıkış tarihi ile ilgili önemli bir güncelleme geldi. Sony‘nin CES 2022‘de tanıttığı, merakla beklenen sanal gerçeklik gözlüğü PlayStation VR2‘nin çıkış tarihi 2023 yılına ertelendi.
İçindekiler
PlayStation VR2 modeli neden ertelendi?
PlayStation VR, ilk versiyonu, LED, LCD, Plazma gibi teknolojilerle üretilmiş, görüntüyü daha gerçekçi hale getirerek çok yönlü 3D deneyimi sunan özel bir ürün olmasına rağmen, günümüzdeki teknolojik güncelliğini giderek kaybediyor. İşte bu yüzden Sony, Ocak ayındaki CES 2022 kapsamında düzenlenen tanıtım etkinliğinde, yeni jenerasyon sanal gerçeklik gözlüğü PlayStation VR2’nin duyurusunu yaptı. Büyük ilgi uyandıran ve PlayStation hayranlarını heyecanlandıran haber sonrası, PlayStation 5 ile uyum içinde çalışacak bu ürünün 2022 yılında piyasaya sürüleceği beklentisi oluştu. Son gelen bilgilere göre Sony geliştirilen model üzerinde biraz daha çalışacak ve PlayStation VR2’yi 2023 yılının başlarında resmi olarak tanıtacak. Şirket, geçtiğimiz haftalarda da ürünün tasarımını paylaşmıştı.
PlayStationVR2, PlayStation 5 ile tek bir USB-C kablosu üzerinden bağlantı kuracak ve mükemmel uyumlu çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Sony tarafından onaylanan bazı önemli özellikler arasında, 110 derecelik görüş alanı, 90 Hz veya 120 Hz yenileme hızı ve ekran başına 2000 x 2040 piksel çözünürlüğe sahip 4K HDR OLED ekranlar yer alıyor. Oyunculara özel tasarlanan sanal gerçeklik gözülüğü aynı zamanda kulaklık, göz takibi yapabilen yeni sensörler, üç boyutlu ses ve bağımsız kameralara veya sensörlere olan ihtiyacı ortadan kaldıran bir dizi gömülü kamera içerecek.
Sony, PlayStation VR2‘nin daha iyi gerçek yaşam benzeri deneyimi sunması için kullanıcının gözlerini gerçek zamanlı olarak izleyeceğini açıkladı. Aynı zamanda VR2 Sense kontrolörlerinin uyarlanabilir tetikleyicileri ve dokunsal geri bildirimi de bu konuda fazlasıyla yardımcı olacak.
.
PlayStationVR2‘nin yanında Apple‘ın söylentileri haber sitelerinde dolaşan sanal gerçeklik gözlüğünün de gecikmesine rağmen, bu yıl sanal gerçeklik gözülüğü satışlarında büyük bir artış öngörülüyor. Sektörün hedefi 15 milyonun üzerinde panel sevk etmek. (Bunun kaç ürün için uygun olduğunu söylemek zor, bazı gözlüklerde bir panel, bazılarında da iki panel kullanıldığı biliniyor.)
Jeff Pu‘ya göre bu mükemmel sanal gerçeklik gözlükleri yaklaşık 2.000$ seviyelerinde bir fiyat etiketiyle piyasaya sürülebilir. Son dönemlerde Facebook CEO’su Mark Zukerberg ile yeniden gündeme gelen Metaverse vurgusu ile daha popüler hale gelecek bu ürünlerin markalar için önemli bir rekabet unsuru olduğunu ve geliştiğini görüyoruz. Bir çok kullanıcı için sanal gerçeklik ürünleri yeni değil ancak deneyimleyenler tarafından bir çok açıdan yetersiz bulunuyordu. Tüm bunlar Sony‘nin yeni ürününü resmi olarak piyasaya sürmesini geciktiren faktörlerden bazıları olabilir. Sadece oyunculara yönelik basit bir ürün sunmak yerine, herkesi etkileyecek ve PlayStation markasına arzu duyulmasına katkıda bulunacak eşsiz bir ürün geliştirmek şirket için mantıklı ve kabul edilebilir bir karar olacaktır.