Pinterest bu hafta, perakendecilerin müşterileriyle olan etkileşimini artırmak ve satışlarını yükseltmek amacıyla kullanmak isteyebileceği e-ticaret özelliklerini duyurdu. Pinterest’i ekmek kapısı olarak kullanıyorsanız, yeni ‘vitrin’ profilleri ve mağaza sekmesi gibi bir dizi e-ticaret özelliklerinden faydalanabilirsiniz.
İlginizi çekebilir: Facebook, Hikayeler için 24 saatten uzun süre seçenekleri getiriyor
Facebook, WhatsApp ve Instagram mobil alışveriş deneyimi noktasında kendilerini epey bir geliştirmiş olsalar da, rakipleri de bu konuda geri kalmamak için ellerinden geleni yapıyor. Bu hafta Pinterest, yaptığı bir duyuruda yeni e-ticaret özelliklerinden bahsetti. Özetle, Pinterest’i müşterilerinizle etkileşime geçmenizi sağlayan birincil köprü olarak kullanıyorsanız, bugünden itibaren işiniz çok daha kolaylaşacak.
İçindekiler
Pinterest uygulamasına eklenen yeni e-ticaret özellikleri neler?
Öncelikle Pinterest, mağazaların müşterilerine ürünlerini kolay ulaşılabilir bir biçimde sunabilmelerini sağlamak maksadıyla Mağaza sekmesini güncelledi. Burada sattığınız ürünleri, kafa karışıklığı yaratmadan sade ve hoş bir biçimde belirli kategorilere ayırarak müşterilerinizin beğenisine arz edebilirsiniz.
“Güncellenen profil; satıcıların mağaza sekmelerini kategoriye, öne çıkan ürün gruplarına ve dinamik olarak oluşturulmuş önerilere göre düzenlenmiş, stoktaki öne çıkan ürünlerle vitrine dönüştürmesine olanak tanır.”
Buna ek olarak, artık Pinterest kullanıcıları alışverişle ilgili aramalar yaptığında, arama sonuçlarında önerilen satıcıların bir listesi de gösterilecek. Bu sonuçlar tahmin edebileceğiniz üzere, sizin ilginizi neyin çektiğine göre belirleniyor. Örneğin iç çamaşırlarla ilgili araştırma yaptığınız zaman, karşınıza iPhone satıcıları elbette ki çıkmayacaktır.
Pinterest ayrıca, tüccarlara kendi çektiği görüntülerini, ‘gerçek’ ürünlerle eşleştirme olanağı sağlayacak yeni bir ürün etiketleme sistemi de test ediyor. Aslında, işletmeler uzun zamandır ürün etiketlerini Koleksiyon pinlerine ekleyebiliyordu, ancak ürünleri etiketlerle nitelendirmenin yepyeni bir yolu olan söz konusu seçenekle, ürünlerinizin alaka düzeyini artırabilirsiniz.
Pinterest’in duyurduğu diğer küçük yenilikleri de şu şekilde sıralanıyor:
- Reklam tekliflerinizi, tanımladığınız reklam hedefinizle uyumlu hale getirecek yeni bir otomatik satış teklif seçeneği.
- Koleksiyonları alışveriş reklamı biçimi haline getirmek için Kataloglar ve koleksiyonlar artık bir arada olacak. Bu güncellemenin bir parçası olarak markalar artık ilham verici, fotoğraflı bir reklam birimi oluşturmak için bir ana öğe ve karşılık gelen bir ürün grubu seçebilir.
Son olarak Pinterest, Pinlerinizin farklı reklam hedeflerinde nasıl performans gösterdiğini görebilmenizi kolaylaştıracak bazı yeni görsel analiz listeleri de eklediğini açıkladı. Yeni listeler, Pinterest performansınızın daha net bir istatistiğini size çıkararak gelecekteki performansınızı bir nebze öngörebilme ihtimalinizi artıracak.