Ulusal Otoyol Güvenliği İdaresi (NHTSA), gelişmiş sürücü yardımı ve otonom sürüş sistemlerine sahip araçların güvenliğini izleyen yeni raporlar yayınladı ve Tesla için iyi görünmüyor.
NHTSA, geçen yıl şirketlerin otonom sürüşe veya 2. Şirketlerin, bu teknolojilerin çarpmadan sonraki 30 saniye içinde kullanılması halinde bu çökmeleri rapor edeceklerini ve belgeleyeceklerini açıkladı.
NHTSA’ya göre, Tesla otomobilleri, Seviye 2 sürücü destek sistemlerine sahip otomobillerin dahil olduğu bildirilen tüm kazaların yaklaşık %70’inden sorumluydu. Toplam 392 kazadan 273’ünü bildirdi. Ve bu 273 kazadan üçü ağır yaralandı ve beş ölüm meydana geldi.
Ayrıca bkz: iOS 16, iPhone’ların CAPTCHA’ları Atlamasına İzin Verecek!
İkinci sırada 90 kaza ve tek ölümle Honda yer aldı. Subaru 10 puanla üçüncü oldu. Toyota, BMW, Porsche ve Volkswagen gibi diğer otomobil üreticilerinin hepsinde bir yandan güvenebilecek olaylar yaşandı.
Ancak bu, Tesla arabalarını mutlaka güvensiz yapar mı? Başlangıç olarak, diğer tüm markalardan daha fazla 2. Seviye sürücü destek sistemleriyle donatılmış Tesla otomobilleri var. Bir rapor, ABD yollarında bu teknolojilerle donatılmış yaklaşık 830.000 Tesla’nın olduğunu söylüyor; bu, örneğin yaklaşık 560.000’e sahip Nissan‘dan çok daha fazla.
Ayrıca, Tesla’nın sahibine Otopilot’unu çeşitli yollarda kullanmasına izin verdiği bildirilirken, Nissan‘ın ProPilot ve GM’nin SuperCruise sistemleri yalnızca otoyollarda kullanılabilir. Bu, kat edilen mil sayısı ve yol koşulları aynı olmadığı için sayıların doğrudan karşılaştırılabilir olmadığı anlamına gelir.
Ancak hepsinden önemlisi, Tesla otomobilleri, rakiplerinin aksine, bir çarpışma meydana geldiğinde araç verilerini otomatik olarak bildiren hücresel ve Wi-Fi bağlantılarına sahiptir. Öte yandan, diğer otomobil üreticileri, bu verileri NHSTA’ya sağlamak için yalnızca tüketici şikayetlerine, kolluk kuvvetleriyle temasa veya medyadaki hikayelere güvendi. Bu, diğer otomobil üreticilerinin ciddi şekilde eksik bildirimde bulunduğu anlamına gelebilir.