Haftanın Seçkisi

realme gt 8

Realme GT 8 ve GT 8 Pro tanıtıldı! İşte özellikleri ve fiyatları

28 Ekim 2025
toyota corolla konsept toyota corolla elektrikli 2025

Toyota Corolla Elektrikli konsepti tanıtıldı! İşte özellikleri ve tasarımı!

30 Ekim 2025
Mercedes CLA 350 4MATIC

Mercedes CLA 350 4MATIC Türkiye’de! İşte özellikleri ve fiyatı

25 Ekim 2025
apple

Apple, Oppo çalışanını casuslukla suçladı! Apple Watch sırları çalınmış!

29 Ekim 2025
Galaxy S26 Edge iPhone 17 Air

Galaxy S26 Edge halen çıkabilir! Samsung şaşırttı

30 Ekim 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

Musk, 18 Aylık Bir Durgunluk Öngörüyor

Yazı: Aksa Umay Kanşıray
6 Ağustos 2022
Kategori: Otomotiv
Okuma süresi: 3 dakika
Musk, 18 Aylık Bir Durgunluk Öngörüyor

Perşembe günü Tesla 2022 hissedarları toplantısında yatırımcılar CEO Elon Musk’a şirketin gelecek yıllarda parasını nasıl harcamayı planladığını ve küresel ekonomik görünümünü sordu.

Musk, “makroekonomik tahminler yapmak felaket için bir reçetedir” diye şaka yaptı, ancak yine de “en yüksek enflasyonu geride bıraktığımızı” ve muhtemelen yaklaşık 18 ay sürecek “nispeten hafif bir durgunluk” göreceğimizi tahmin etti.

CEO, ekonomik analizini, Tesla’nın elektrikli araçlar yapmak için ihtiyaç duyduğu malzeme ve mallar için ödemesinin istendiği emtia fiyatlarına dayandırdı.

“Milyonlarca araba yaptığınızda, ihtiyaç duyulduğundan aylar önce emtia satın almanız gerektiğinden, zaman içinde fiyatların nereye gittiğine dair oldukça fazla fikir ediniyoruz” dedi.

2022’nin ikinci çeyreğinde, Rusya’nın Ukrayna’ya karşı savaşı ve Çin’de devam eden koronavirüs pandemisi, Tesla’nın Şangay fabrikasında uzaktan çalışmaya sebep oldu ve otomotiv endüstrisinde tedarik zinciri karışıklıklarını, parça kıtlıklarını ve işgücü sorunlarını daha da kötüleştirdi.

Musk’a Tesla’nın sermayesini önümüzdeki yıllarda nasıl kullanmayı planladığı da soruldu. CEO, Tesla’nın öncelikle sermaye harcamalarını ve araştırma ve geliştirme harcamalarını “boşa harcamadan elimizden geldiğince hızlı” artıracağını söyledi. Tesla’nın gelecekteki nakit akışının neye benzediğine bağlı olarak “bir tür hisse geri alımının mümkün olduğunu” ekledi.

Aynı zamanda SpaceX’in CEO’su olan Musk, Tesla hisse geri alımlarını henüz “taahhüt etmek istemediğini” ve bir yerlerde bir mücbir sebep olayının denklemi değiştirebileceğini söyledi. Ancak, Tesla’nın gelecekteki nakit akışı sağlam görünüyorsa ve dünya “nispeten istikrarlı” ise, o zaman “hisse geri alımı masada” olduğunu yineledi.

İçindekiler

  • 2030 yılına kadar yaklaşık 12 fabrikada yılda 20 milyon araba
  • 3 milyon iş başvurusu

2030 yılına kadar yaklaşık 12 fabrikada yılda 20 milyon araba

Genel olarak Tesla, 2030 yılına kadar yılda 20 milyon araç üretmeyi hedefliyor. Bu yüksek bir hedef ve Musk, bunun her fabrikanın yılda 1,5 milyon ila 2 milyon birim ürettiği yaklaşık bir düzine fabrika alacağını düşündüğünü söylüyor. Şu anda Tesla, Şanghay; Fremont, Kaliforniya; Austin, Teksas; ve Almanya’da Berlin dışında araç montaj fabrikaları işletiyor. Ayrıca Panasonic ile ortaklaşa çalıştığı Sparks, Nevada’daki bir fabrikada pil üretiyor.

Musk perşembe günü yaptığı açıklamada, Tesla’nın kısa süre önce 3 milyonuncu arabasını ürettiğini ve bu yıl içinde yeni bir fabrika yeri açıklamayı umduğunu söyledi. Ayrıca şirketin Nevada’da haftada sadece 50 araç pil paketini geri dönüştürdüğünü ve Tesla otomobillerinin pil paketlerinin çoğunun bugün hala kullanımda olduğu için sayının çok düşük olduğunu açıkladı.

Hissedar toplantısı sırasında ünlü CEO, Tesla’nın “tamamen otomatiklik” hedefine yaklaştığı ve direksiyon arkasında herhangi bir sürücü olmadan bir robot-taksi olarak çalışabilen kendi kendini süren bir araç teslim ettiği de dahil olmak üzere geçmişte verdiği sözleri tekrarladı.

Tesla’nın bir sonraki fabrikasını nereye kuracakları (çoğu katılımcıya göre Kanada) konusundaki olanakları gözden geçirerek ve perakende yatırımcılarla dolu görünen odayı, Wall Street analistleri de dahil olmak üzere finans uzmanlarından daha iyi anladıklarını söyleyerek hissedarları memnun etti.

Ancak hissedarlara bazı hayal kırıklığı yaratan haberler de verdi ve Tesla’nın Cybertruck’ı 2023’ün ortalarında üretmeyi hedeflediğini, ancak şirket 2019’da deneysel alıcıyı piyasaya sürdüğünde başlangıçta verilen aynı özellikler ve fiyatlandırma ile satamayacağını yineledi.

Cybertruck’ın beklenen yüksek fiyatıyla ilgili olarak Musk, “Gördüğümüz enflasyonu tam olarak tahmin etmenin bir yolu olmadığını düşünüyorum” dedi. Perşembe günü hissedar toplantısının yapıldığı Austin, Teksas fabrikasında “önümüzdeki birkaç aydan itibaren Cybertruck’ın üretim ekipmanı, aletleri ve her şeyi kurulacak”.

3 milyon iş başvurusu

Musk, toplantıda Tesla ve yeniden kullanılabilir roket şirketi SpaceX’in bugün mühendislik öğrencilerinin en çok çalışmak istediği yerlerden ikisi olduğu konusunda övündü. Tesla geçen yıl 3 milyon iş başvurusu aldığını söyledi. Ayrıca, iki işine atıfta bulunarak, “İnsanların isterlerse bir şirketten diğerine geçmelerine izin veriyoruz” dedi.

“Ne güzel, bunu destekliyoruz.”

Aksa Umay Kanşıray

Aksa Umay Kanşıray

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya