Mobil cihaz kullanımının tavan yaptığı, 2014 ve 2015 yılları arası kullanıcılara ait son veriler oldukça şaşırtıcı. Yapılan araştırmalara göre mobil cihaz pazarı %39 artış gösteriyor. İstatistikler kağıda döküldüğü zaman ortaya çarpıcı rakamlar çıkıyor.
Dünyada tabii ki de telefon kullanıcı sayısı arttı. Yeni telefon alarak raporlara dahil olanların sayısı,
- Afrika’da 73 milyon,
- Orta Doğu’da 108 milyon,
- Asya’da 91.1 milyon,
- Bağımsız Devletler Topluluğu’nda 138 milyon,
- Avrupa’da 120 milyon,
- Amerika’da 108 milyon
olarak kayıt altına alınmış. Bu rakamlar 2014 yılına göre %43 daha fazla. Dünya nüfusunun 7.125 milyar olduğu baz alınan raporlara göre, nüfusun sadece 3 milyar 148 milyonu internet kullanıyor. Geri kalanların internette erişme olanakları bulunuyor. Bu rakamların raporu ise şöyle,
- Avrupa’da 487 milyon,
- Afrika’da 193 milyon,
- Asya’da 1 milyar 506 milyon,
- Amerika’da 651 milyon,
- Bağımsız Devletler Topluluğu’nda 170 milyon,
- Orta Doğu’da 141 milyon
bu şekilde aktif internet kullanıcı sayısı raporlara geçti. Doğal olarak uygulama marketlerine rağbet de artış gözüküyor.
2015 yılında;
- mobil uygulamalar için harcanan zaman %52 oranında arttı,
- kullanıcılar dijital medya üzerinde vakitlerinin %89’unu harcadı,
- elektronik alışveriş oranı mobil platformlar üzerinde %54 oranında arttı.
Bir çığ gibi büyüyen e-ticaret alanında geçen yıla oranla büyük bir artış yaşandı. 2014 yılı ile arasındaki talep oranı oldukça fazla arttı. Durum böyle olunca e-ticaret firmalarının mobil cihazlara verdiği önem arttı.
Uygulama Kategorilerinin Sıralaması
2014 yılında en çok sosyal medya uygulamalarını kullandık ancak 2015 yılında durum oldukça farklı. 2015 yılında en çok;
- oyunlar %43,
- sosyal medya %26,
- eğlence %12,
- araçlar %8,
- haberler %4
artış gösterdi. Sosyal medyada ise gerileme söz konusu. Nüfus hızlı bir şekilde artarken doğal olarak uygulama kullananların yaş sınıflandırması da değişiklik gösterdi. Yaş sınıflarının uygulamalara harcadıkları zamanlar da değişti.
- 18-24 yaş arası ortalama 28 uygulamada 37 dakika harcadı.
- 25-34 yaş arası ortalama 29 uygulamada 35 dakika harcadı.
- 35-44 yaş arası ortalama 29 uygulamada 33 dakika harcadı.
- 45-54 yaş arası ortalama 25 uygulamada 25 dakika harcadı.
- 55 yaş üstü ortalama 22 uygulamada 21 dakika harcadı.
Mobil cihaz kullanımının son yılların zirvesinde olduğunu görüyoruz. Telefonumuzda çevirimiçi olma süremizin %40’a yakın arttığı gözlemlenmiş. Giderek büyüyen mobil dünya üreticilerin dikkatini çekmiş durumda. Farklı sektörlerdeki büyük firmalar bile yavaş yavaş mobil platformlara gözlerini dikmiş durumdalar. 2015 yılının son zamanlarında kağıda dökülen bu raporlar ortaya çarpıcı rakamlar çıkartıyor.