İşTurkcell reklamı

Bu yazıda neler var?

  • Reklam üzerindeki etkisi

Haftanın Seçkisi

gta 4 remaster ne zaman çıkacak nasıl olacak

GTA 4 Remaster geliyor! Ne zaman çıkacak, nasıl olacak?

13 Mayıs 2025
GTA 6 Lucia kim GTA 6 Lucia gerçekte kim

GTA 6 Lucia karakteri gerçekte kim? GTA 6 Lucia kim?

8 Mayıs 2025
Z Flip 4 One UI 7

Z Fold 4 ve Z Flip 4 One UI 7 yayınlandı! Türkiye’ye ne zaman gelecek?

7 Mayıs 2025
Renault Mayıs Fiyat Listesi

Renault Mayıs fiyat listesi açıklandı! İşte Mayıs Renault fiyatları!

7 Mayıs 2025
google ai overview türkiye yapay zeka arama

Google yapay zeka arama özeti AI Overview Türkiye’de kullanıma sunuldu!

10 Mayıs 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

Meta’nın Giphy’yi Satması İstendi!

Yazı: Aksa Umay Kanşıray
30 Kasım 2021
Kategori: İnternet
Okuma süresi: 3 dakika
Meta’nın Giphy'yi Satması İstendi!

Facebook’un ebeveyni Meta’ya İngiltere’nin rekabet gözlemcisi tarafından GIF paylaşım platformu Giphy’yi satması gerektiği söylendi.

Rekabet ve Piyasa Otoritesi salı günü yaptığı açıklamada, anlaşmanın sosyal medya kullanıcılarına ve İngiltere’deki reklam verenlere zarar verebileceğini söyledi. Meta, karara katılmadığını ve temyizi değerlendirdiğini söyledi.

Düzenleyici, Meta’nın Giphy’yi satın almasının sosyal medya platformları arasındaki rekabeti azaltacağı sonucuna vardı. Anlaşmanın, Giphy’yi görüntülü reklam pazarında potansiyel bir rakip olarak ortadan kaldırdığını da sözlerine ekledi.

Bir panel, Facebook’un diğer platformların Giphy GIF’lerine erişimini reddederek veya sınırlayarak diğer sosyal medya platformlarıyla ilgili olarak zaten önemli olan pazar gücünü artırabileceğini buldu.

Panel, bunun karşılığında, Birleşik Krallık’ta sosyal medyada harcanan zamanın %73’ünü oluşturan Facebook’a ait sitelere (Facebook, WhatsApp ve Instagram) daha fazla trafik göndereceği sonucuna vardı.

CMA, Meta’nın Giphy’nin GIF’lerine erişim şartlarını da değiştirebileceğini söyledi. Örneğin, Giphy GIF’lerine erişmek için daha fazla kullanıcı verisi sağlamak için TikTok, Twitter ve Snapchat beğenilerini gerektirebilir.

İçindekiler

  • Reklam üzerindeki etkisi

Reklam üzerindeki etkisi

Geçen yıl mayıs ayındaki anlaşmadan önce, Giphy kendi reklamcılık hizmetlerini başlattı ve Birleşik Krallık dâhil olmak üzere ABD dışındaki ülkelere genişlemeyi düşünüyordu. Giphy’nin reklam hizmetleri, Dunkin’ gibi firmaların markalarını görsel görüntüler ve GIF’ler aracılığıyla tanıtmasına olanak tanıyordu.

CMA, Giphy’nin reklam hizmetlerinin Facebook’un kendi görüntülü reklamcılık hizmetleriyle rekabet edebileceğini ve aynı zamanda diğer sosyal medya sitelerinden ve reklamcılardan gelen yenilikleri teşvik edebileceğini buldu.

Facebook, birleşme sırasında Giphy’nin reklam hizmetlerini kapattı. CMA, bunun bir endişe nedeni olduğunu, özellikle Facebook’un Birleşik Krallık’taki 7 milyar sterlinlik görüntülü reklam pazarının neredeyse yarısını kontrol etmesi nedeniyle olduğunu söyledi.

Soruşturmayı yürüten bağımsız soruşturma grubunun başkanı Stuart McIntosh salı günü yaptığı açıklamada, anlaşmanın görüntülü reklam pazarındaki potansiyel bir rakibi ortadan kaldırdığını söyledi.

“Facebook’un Giphy’yi satmasını zorunlu kılarak milyonlarca sosyal medya kullanıcısını koruyor ve dijital reklamcılıkta rekabeti ve yeniliği teşvik ediyoruz.” Meta’nın Giphy’yi ne kadar sürede satması gerektiği belli değil.

Bir Meta sözcüsü salı günü yaptığı açıklamada, “Bu karara katılmıyoruz. Kararı inceliyoruz ve temyiz dâhil tüm seçenekleri değerlendiriyoruz” dedi.

Ağustos ayında CMA, Meta’nın (o zamanlar hala Facebook olarak anılıyor) Giphy’yi satın almasının sosyal medya platformları arasındaki rekabete zarar vereceğini ve görüntülü reklam pazarındaki potansiyel bir rakibi ortadan kaldıracağını geçici olarak bulduğunu söyledi.

O sırada CMA, şirketin 400 milyon dolar değerinde olduğu bildirilen anlaşmayı geri çekmesini ve rekabet endişeleri nihai olarak teyit edilirse Giphy’yi satmasını gerektirebileceğini söyledi.

Anlaşma duyurulduğunda Facebook, Giphy’yi Instagram uygulamasına daha fazla entegre etmek istediğini söyledi, böylece “insanlar kendilerini ifade etmenin doğru yolunu bulabilirler”.

CMA, bir emre uyduğunu göstermek için düzenli güncellemeler sağlamadığı için ekim ayında Facebook’a 50,5 milyon sterlin para cezası verdi. Tekrarlanan uyarılara rağmen Facebook’un “bu güncellemelerin kapsamını önemli ölçüde sınırladığını” söyledi.

Aksa Umay Kanşıray

Aksa Umay Kanşıray

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim
  • Network
  • Leadergamer

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya