İçindekiler
Ligatus, Talep Tarafı Platformu (DSP) satın alınması ile büyüyen programatik reklamcılık alanındaki lider pozisyonunu geliştiriyor.
Avrupa’nın lider doğal reklamcılık ve performans ağı ve tamamen Gruner + Jahr iştiraki olan Ligatus, uluslararası teknoloji şirketi LiquidM’in yüzde 100’ünü satın aldı. LiquidM’in satın alınmasıyla, Gruner + Jahr’ın dijital departmanı dijital pazarlama işinde stratejik büyümeyi daha da geliştiriyor ve Ligatus’un Avrupa’daki liderliğini pekiştiriyor. LiquidM’in satın alınması, Ligatus’u Avrupa’nın lider programatik doğal reklamcılık sağlayıcısı haline getirecek.
LiquidM reklamveren ve ajansların dijital reklamları programatik – yani açık arttırma esaslı olarak otomatik bir yolla satın almalarını ve yönetmelerini sağlayan bir DSP’dir. Açık arttırma süreci, aylık milyarlarca reklam gösterimi için gerçek zamanlı olarak milisaniyeler içerisinde gerçekleşir. LiquidM teknolojisi farklı formatlarda (doğal reklam, video, zengin içerik ve görüntü formatları) mobil cihazlara gönderilen reklam kampanyalarının satın alınmasına odaklanır. LiquidM, mobil bir DSP olarak ana işini kendi markası altında ayrı bir şirket olarak yapmaya devam edecek, fakat Avrupa genelinde faaliyet gösteren Ligatus grubunun bir parçası olması uluslararası büyümesinin hızlanmasını sağlayacak. Aynı zamanda LiquidM DSP’si, Ligatus’un programatik reklamcılık için tek-noktadan, tümleşik bir çözüm sunmasını sağlayacak tam donanımlı yeni programatik platformunun ayrılmaz bir parçası olacak.
Ligatus CEO‘su Klaus Ludemann konuyla ilgili olarak “Online reklam pazarı programatik gelirleri çift haneli olarak büyüyor. Uzmanlar yüzde 31’lik bir büyüme ile geleneksel reklamcılıkta gerçekleşen büyümenin neredeyse sekiz katı daha hızlı bir büyüme öngörüyorlar. Buna ek olarak, ana pazarımız olan Avrupa doğal reklamcılık pazarındaki mobil reklam harcamasının 2020’ye kadar yüzde 53 oranında büyümesi bekleniyor. Uzman bir mobil DSP olan LiquidM, kendi programatik platformuna sahip bir doğal reklamcılık ve performans ağı olan Ligatus, birlikte bu potansiyelden sürdürülebilir ve stratejik bir şekilde istifade edebilmek için gereken, reklamveren ve yayıncılarımız için de benzer faydalar sağlayacak olan ideal ön koşullara sahiptir.” açıklamalarında bulundu.
LiquidM, günlük olarak 30 milyardan fazla gerçek zamanlı açık arttırmaya katılan uluslararası bir müşteri tabanına sahip önde gelen bir DSP’dir ve genel müdürleri Philipp Simon, Thomas Hille ve André Bräuer, gelecekte doğrudan Klaus Ludemann‘a bağlı olarak çalışacaklar ve LiquidM’in ana işini Berlin’den geliştirmeye devam edecekler.