Frito Lay, son dönemde Türkiye’de büyük yankı uyandıran bir gelişmeye imza attı. Ünlü cips markalarının üreticisi olan şirket, Rekabet Kurumu tarafından, satış noktalarında rakip firmaların ürünlerine yer verilmesini engellediği gerekçesiyle büyük bir ceza aldı. Peki, bu ceza ne anlama geliyor?
İçindekiler
Frito Lay görünürlük sebebiyle ceza aldı!
Rekabet Kurumunun bu kararı, Frito Lay cezasıyla pazardaki egemenliğini azaltmaya yönelik bir adım olarak görülüyor. Kuruma göre Lay’s, Doritos, Ruffles, Cheetos gibi markaları, satış noktalarında rakip cips ürünlerinin görünürlüğünü engelleyen düzenlemelerle dikkat çekmişti.
Bu yüzden Frito Lay yönelik ağır bir yaptırım uygulanarak, Doritos ve Ruffles gibi markaların da rakiplerine yer verildiği bir düzenleme sürecine girildi.
Yapılan yeni düzenlemeyle birlikte, 200 metrekareden küçük satış noktalarında şirketin stantlarının en az %30’u rakip markaların ürünlerine ayrılacak. Bu alanlar, özel etiketlerle belirtilerek, “Bu bölüm rakip cips ürünleri için ayrılmıştır” ibaresiyle kullanıcıya duyurulacak.
İlginizi çekebilir: Savcılık oyuncu Ozan Güven hakkında 11,5 yıla kadar hapis talep etti!
Bu değişiklik, özellikle Lay’s ve Çerezza gibi popüler markaların rakiplerinin daha fazla görünür olmasını sağlayacak. Ayrıca, rakip ürünlerin olmadığı durumlarda ayrılan alanlar boş bırakılacak, Frito Lay ürünleriyle doldurulmayacak. Bu şekilde rekabetin daha sağlıklı bir zeminde ilerlemesi hedefleniyor.
Rekabeti engelleyen bu tür uygulamaların yasaklanmasıyla, bakkal, market ve büfe gibi satış noktalarındaki rekabet ortamı iyileştirilecek. Şirketler yalnızca bir stant bulundurabilecek ve rakip ürünlerin görünürlüğü daha fazla artırılacak.
Artık şirket, tek bir stantla yetinmek zorunda kalacak ve rakip markaların ürünlerinin görünürlüğünü kısıtlayamayacak.
Peki, siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Yeni Frito Lay düzenlemeleri ile Türkiye’deki rekabet ortamı nasıl şekillenecek? Daha fazlası için bizi takip etmeyi unutmayın!